Moro!
Possahtanu tuo valo näköjään ja pitäis vaihtaa se. Osaako joku sanoa et saako mittariston irti ilman että joutuu rattia irrottamaan (tai muutenkaan sörkkimään meisselillä mitään missä lukee airbag) ?
Zafira A ja matkamittarin valo
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Zafira A ja matkamittarin valo
Rattia ei muistaakseni tarvitse irroittaa.Niitä mittariston irroitusohjeita on täällä foorumilla kyllä jossain. Koitas hakua käyttää.
Projekti etenee ja auto on osina parkkipaikalla. Millä ilveellä ton mittariston saa ny takasin paikalleen. Ulos se tuli nätisti mutta se "koukku" systeemi ei millään ota kiinni. Olenko minä vain käsi vai miten toi nyt ei mene mitenkään paikalleen?
Rattia ei tarvinnut irrottaa mutta kojelautaa ei saanut otettua pois. Mittarin sai kuitenkin ujutettua ulos oikeasta reunasta.
edit. Nou hätä, homma paketissa. Nykäsin sen koko liitinkehikon irti laitoin mittariston siihen kiinne ja pistin takasin paikalleen. Summasummarum: Tosi v-mäinen homma mun mielestä mutta on se poropeukalonkin tehtävissä.
Jos joku tätä katsoo niin muutama homma jotka mulla aiheutti harmaita hiuksia:
- Ei saa sitä kehikkoa kokonaan pois ilman että ottaa ratin irti mutta mittariston saa ujutettua ulos ilman ratin irrotusta.
- Mankka pitää ottaa irti
- valokatkaisinhässäkkä pitää ottaa irti, se lähtee koko paketti vetämällä ulos kun painaa molemmilla puolilla olevista klipseistä ja vetää vain (pitää purkaa kojelautaa sen verta että ne näkee.
- Mankan alapuolella oleva ilmastoinninsäätöpanelistohässäkkä pitää prkleen kovaa kiinne siitä kojelaudasta.
kojelauta on siis se muovikehikko mikä on mittariston tiellä kun yrittää sitä murjoa ulos
Ei o mulla termistö hanskassa.
Rattia ei tarvinnut irrottaa mutta kojelautaa ei saanut otettua pois. Mittarin sai kuitenkin ujutettua ulos oikeasta reunasta.
edit. Nou hätä, homma paketissa. Nykäsin sen koko liitinkehikon irti laitoin mittariston siihen kiinne ja pistin takasin paikalleen. Summasummarum: Tosi v-mäinen homma mun mielestä mutta on se poropeukalonkin tehtävissä.
Jos joku tätä katsoo niin muutama homma jotka mulla aiheutti harmaita hiuksia:
- Ei saa sitä kehikkoa kokonaan pois ilman että ottaa ratin irti mutta mittariston saa ujutettua ulos ilman ratin irrotusta.
- Mankka pitää ottaa irti
- valokatkaisinhässäkkä pitää ottaa irti, se lähtee koko paketti vetämällä ulos kun painaa molemmilla puolilla olevista klipseistä ja vetää vain (pitää purkaa kojelautaa sen verta että ne näkee.
- Mankan alapuolella oleva ilmastoinninsäätöpanelistohässäkkä pitää prkleen kovaa kiinne siitä kojelaudasta.
kojelauta on siis se muovikehikko mikä on mittariston tiellä kun yrittää sitä murjoa ulos
Rattikin kyllä irtoaa viidessä minuutissa. Ei sitä airbagia tarvitse pelätä. Melkonen tumpelo pitää olla, jos saa sen laukeamaan ilman sähköä.
Eipä mua pelottanut että sieltä tulee dynamiitti naamalle, lähinnä se että tumpeloin sen muuten vaan jotenkin rikki (johtoa poikki, tippuu asfaltille eikä pelaa, meisseli menee ratista läpi tms mitä ny tumpeloille saattaa käydä). Tumpelo mä kyllä olen, ei siinä mitään.