Vectra C sisämelu ( vanhempi vs. uudempi )
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: Vectra C sisämelu ( vanhempi vs. uudempi )
Mä pidän C1 Vekkulaa hiljaisena autona. Faceliftistä ei ole kokemusta mutta tätä autoa pidän hiljaisena. Kesäkiekkoina Noksut ja näyttää nuo talvikiekotkin olevan Nokian (kitkat). Jotka pidätte äänekkäänä..mitä kumeja teillä on alla siellä?
Talvella Michelin X-Ice North 215/55/16" 97 kantavuus, ja kesällä GY F1 Asymmetric 225/45/17" 94 XL kantavuudella, eli jäykkärunkoisia molemmat. Saattaa tuo vaikuttaa jonkin verran jyrinään...
Mitkä Nokialaiset sulla on alla (malli, koko & kantavuus)?HraBeigeV6 kirjoitti:Kesäkiekkoina Noksut ja näyttää nuo talvikiekotkin olevan Nokian (kitkat).
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Talvella Nokian Hakkapeliitta RSi 215/55/16 97R XL ja kesällä Nokian Hakka H 215/55R16 97H XL. Kitkat ovat hiljaiset, eikä ole mitään pahaa sanottavaa suvikumeistakaan. Hiljaista menoa kesät talvet.Jartsi kirjoitti:Talvella Michelin X-Ice North 215/55/16" 97 kantavuus, ja kesällä GY F1 Asymmetric 225/45/17" 94 XL kantavuudella, eli jäykkärunkoisia molemmat. Saattaa tuo vaikuttaa jonkin verran jyrinään...
Mitkä Nokialaiset sulla on alla (malli, koko & kantavuus)?HraBeigeV6 kirjoitti:Kesäkiekkoina Noksut ja näyttää nuo talvikiekotkin olevan Nokian (kitkat).
Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Molemmilla aivan järkyttävä rengasmelu IMO.
Muutenkin olen vähän sitä mieltä että auto on joko hiljainen tai se ei sitä ole, rengasmerkkien ja profiilien vaihtelu on sellaista säätämistä mitä ei mielestäni pitäisi tarvita tehdä jos äänieristys on kunnossa.
Muutenkin olen vähän sitä mieltä että auto on joko hiljainen tai se ei sitä ole, rengasmerkkien ja profiilien vaihtelu on sellaista säätämistä mitä ei mielestäni pitäisi tarvita tehdä jos äänieristys on kunnossa.
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Aivan samaa mieltä!!!MakeTku kirjoitti:Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Rengas valinnoilla saa minusta hiljasta autoa vielä vähän hiljasemmasksi mutta jos melu jo tehtaalta tullessa suht kova niin sitä ei hyvillä/hiljaisillakaan renkailla enään paikkailla hiljaiseksi autoksi.
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Pitää saada jostain alle GTS Vekkula ja kuunnella äänimaailma.MakeTku kirjoitti:Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Autossasihan ovat olleet n. 7 vuotta vanhat kiekot. Jos meinaan nyt suurinpiirtein tuon analyysin olet tehnyt. Kyllä tuossa ajassa kumi jo menettää parhaan ominaisuutensa väkisinkin.
Mutta tässäkin viittaamassasi että vanhat renkaat vaikuttaisi meluun niin mennään jo tähän hienosäätö asteelle minun mielestä.HraBeigeV6 kirjoitti:Pitää saada jostain alle GTS Vekkula ja kuunnella äänimaailma.MakeTku kirjoitti:Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Autossasihan ovat olleet n. 7 vuotta vanhat kiekot. Jos meinaan nyt suurinpiirtein tuon analyysin olet tehnyt. Kyllä tuossa ajassa kumi jo menettää parhaan ominaisuutensa väkisinkin.
Ei se niin paljoa vaikuta vaikka heittäis uudet samanlaiset renkaat alle että se joka sen äänekkääksi todennut muuttais mielipiteen siitä hiljaiseksi. (villi veikkaus
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
Itselläkin talvirenkaat nokialaiset, hakkapeliitta neloset. Kyllä noista vaimeaa ulvontaa kuuluu jota ei kesäkiekoilla kuulunu. Taitaa olla aika yleistä että hakkapeliitat pitää ääntä. Vielä pahempi ääni kuuluu tuossa emännän skodassa samat kumit, mutta skodassa vähemmän ääni eristeitä. Kesärenkaina siinä Nokian nrv tai mikä se nyt oli, ja on kyllä helvetin hiljaset.gts2003 kirjoitti:Mutta tässäkin viittaamassasi että vanhat renkaat vaikuttaisi meluun niin mennään jo tähän hienosäätö asteelle minun mielestä.HraBeigeV6 kirjoitti:Pitää saada jostain alle GTS Vekkula ja kuunnella äänimaailma.MakeTku kirjoitti:Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Ei se niin paljoa vaikuta vaikka heittäis uudet samanlaiset renkaat alle että se joka sen äänekkääksi todennut muuttais mielipiteen siitä hiljaiseksi. (villi veikkaus)
Skoda Octavia TDI
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Hienosäätöähän se varmaan on. Ja jokainen varmaan kuulee/pitää ääniä tietynlaisina. Jollekin ääni on kova ja jollekin taas "normaali". Silti täytyy ajella GTS joku kerta ku osuu kohdille.gts2003 kirjoitti:Mutta tässäkin viittaamassasi että vanhat renkaat vaikuttaisi meluun niin mennään jo tähän hienosäätö asteelle minun mielestä.HraBeigeV6 kirjoitti:Pitää saada jostain alle GTS Vekkula ja kuunnella äänimaailma.MakeTku kirjoitti:Omassa 2003 mallin GTS vectrassa oli nokian talvirenkaat ja kesärenkaat olivat alkuperäiset joilla auto oli uutena liikkestä myyyty.
Ei se niin paljoa vaikuta vaikka heittäis uudet samanlaiset renkaat alle että se joka sen äänekkääksi todennut muuttais mielipiteen siitä hiljaiseksi. (villi veikkaus)
Taisin tosiaan esittää asiani vähän epäselvästi, eli minulla ei ole enää tuota mainittua vectraa, se oli minulla vuonna 2005.HraBeigeV6 kirjoitti:Autossasihan ovat olleet n. 7 vuotta vanhat kiekot. Jos meinaan nyt suurinpiirtein tuon analyysin olet tehnyt. Kyllä tuossa ajassa kumi jo menettää parhaan ominaisuutensa väkisinkin.
No pitääpä käydä ajamassa se uudempi C vectra, kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
Käyttis: Vectra C
Onko vielä samasta asiasta kellään parempaa kokemusta?
Omasta mielestä entisessä c1 gts:ssä oli melko kova kyllä rengasmelu. Muuten hiljainen auto.
Tuosta -01 b vectrasta taas vois sanoa melkeen että tosi hiljainen auto ainakin rengasmelultaa.
Oon katellu vähän tuommosta 5 ovista c2 vectra dieseliä, mutta siinäkin vähän mietityttää että onko yhtä kova rengasmelu kuin c1:ssä.
Omasta mielestä entisessä c1 gts:ssä oli melko kova kyllä rengasmelu. Muuten hiljainen auto.
Tuosta -01 b vectrasta taas vois sanoa melkeen että tosi hiljainen auto ainakin rengasmelultaa.
Oon katellu vähän tuommosta 5 ovista c2 vectra dieseliä, mutta siinäkin vähän mietityttää että onko yhtä kova rengasmelu kuin c1:ssä.
itellä tuomone -02 tiisseli gts vectra. ostin sen syksyllä ja ihmettelin ku porukka sanoo että pitää kovaa rengas meteliä. oli nimittäin tosi hiljane 225/45 17 bravuris renkailla moottoritie nopeuksissaki. no ostin siihen sitten talveksi uudet nastarenkaat kokoa 225/45 17 ja huhhuh, kyllähä se ääni koveni melko mukavasti
ei se silti häritsevä ole verrattuna johonki saman ikäseen corollaan mutta meteli hytissä koveni kyllä iha selvästi.
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Kitkoilla on suhteellisen hiljainen 
C-1:llä ajellaan ja yksi huomio oli alkuun tuo rengasmelu jota kesti niin kauan kun oli Nokialaiset kesärenkaat, nykyään Contit ja ei enää koskaan Nokian renkaita... Melu meinaan loppui siihen paikkaan kun heivasin Nokialaiset pois, Talvirenkaissa tuota ongelmaa ei ole ollut(Nastat on hiljaisemmat kun Nokialaiset kesärenkaat).