Omega MV6 hälytin asiaa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
koeus
'Kapitän'
'Kapitän'

Omega MV6 hälytin asiaa

Viesti Kirjoittaja koeus »

Mulla on -95 MV6 ja keskuslukitus ilman kaukosäätöä. Etupaneelissa on joku nappi, jossa juoksevan ihmisen kuva, joka ilmeisesti liittyy hälyttimeen jotenkin. Punainen valo alkaa kuitenkin vilkkua automaattisesti kun laitan auton lukkoon avaimella. Osaako joku kertoa mitä virkaa nappulalla on, miten hälytin yleensäkin toimii ja onko siinä ajonesto ja mistä tiedän onko? Sain hälyttimen tänään laukeamaan kun avasin kuskin puolen oven avaimella enkä avannut heti ovea ja tyttäreni aukaisi hanttimiehen oven ennen minua. Onko normaalia?
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega MV6 hälytin asiaa

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Nappulalla saa kytkettyä "sisätutkan" hälyttimen osalta pois esim. siinä tilanteessa että jättää lemmikkejä autoon jne.
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Hälyn pitäisi lähteä pois kun avaat avaimella lukot.
Ajonesto on.Avaimesta löytyy siru.Jos otat sen pois niin auto ei lähde käyntiin.Tunnistaa siis sen avaimen kun se on virtalukossa.
koeus
'Kapitän'
'Kapitän'

Kiitos kovasti :)
vissi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vissi »

Minulla hälyttää, jos ei samasta ovesta avaa lukkoa mistä on viimeks lukittu :o
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

kadett90 kirjoitti: Ajonesto on.Avaimesta löytyy siru.Jos otat sen pois niin auto ei lähde käyntiin.Tunnistaa siis sen avaimen kun se on virtalukossa.

Tuon ikäisessä Omegassa on alunperin ajonestona se saksalaisen insinöörin taidonnäyte (=surkein kaikista), eli infrapuna kauko-ohjaimella toimiva. Siru taisi tulla vasta mallivuodeksi 1996, jolloin kauko-ohjaus vaihtui radioaalloilla toimivaksi.
Asian voi vielä varmistaa kattopaneelista. Jos lukuvalojen kohdalla on pyöreä mötikkä katossa, niin se on infrapunasäätimen vastaanotin.

Uutenahan tuo toimintaperiaate on ollut niin, että ajonesto menee päälle kun laitat ovet kauko-ohjaimesta takalukkoon, ja lähtee pois päältä kun avaat ovet kauko-ohjaimella. Mutta vanhemmiten nuo kaukosäätimet alkavat prakaamaan omia aikojaan, eikä ajonestoa saakaan sitten pois päältä.

Ajoneston ohitus on tässä inrapuna kauko-ohjaimella toimivassa mallissa lapsellisen yksinkertainen, ja todennäköisesti se on ohitettu tästäkin, kun kaukosäädin on hukattu johonkin. Uutena nimittäin jokaisessa MV6:ssa on ollut kauko-ohjattu keskuslukitus.

Ja hälyttimen EI pitäisi lähteä päälle jos ovia ei käännä takalukkoon.
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Sirusysteemi tuli kylläkin -95
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kyllä mulla ainakin ajonesto menee päälle ihan normaalisti logosta painamalla. Ei tartte sitä takalukon nappulaa painaa. Halytinkin ilmeisesti on päällä koska välillä kun sisälämppäri lähtee puhaltamaan niin häly alkaa soimaan. Ei kyllä toimi silleen että työntää käden ikkunasta sisälle :bonk: Missähän vika?
koeus
'Kapitän'
'Kapitän'

Mulla on vuoden -95 MV6 Omega ja siinä kattovalon kohdalla sellainen musta möykky. Auto lähtee käyntiin kyllä jos häly on päällä, häly sammuu vasta kun lukitsee ja avaa ovet uudelleen. Mulla hälytin laukeaa jos siis avaa eri ovesta kun on lukinnut. Kysymykset siis ovat: toimiiko ajonesto silti vaikka se lähti käyntiin hälyn ollessa päällä, koska se tunnisti aidon avaimen? Mulla on kaksi avainta nyt, miten toimin jos toinen häviää, jos siellä on joku siru niin voiko sen jollain tavalla kloonata/kopioida samalla kun teettää uuden avaimen?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

jariz kirjoitti:Kyllä mulla ainakin ajonesto menee päälle ihan normaalisti logosta painamalla. Ei tartte sitä takalukon nappulaa painaa. Halytinkin ilmeisesti on päällä koska välillä kun sisälämppäri lähtee puhaltamaan niin häly alkaa soimaan. Ei kyllä toimi silleen että työntää käden ikkunasta sisälle :bonk: Missähän vika?
Huomasin että eteenpäin osoittavat sisätutkat ei toimi. Takatutkat laukasee hälytyksen normaalisti. Kuinkahan todennäköistä on että ite tutka on hajalla vai onko vika jossain muualla? Missä?
Vastaa Viestiin