Omega -89(20se) MYYTY!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
jarkkis
OCF Member 2021

Re: Omega -89(20se) MYYTY!

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

JaHu85 kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:
JaHu85 kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:tämäki pirssi vaihto omistajaa :)
jep. eli mulle tuli. hyvin kesti vaasaan asti
hyvä et kesti vaasaan asti :thumbsup: ei muuta ku jatkat vaan tähän juttua autosta jos haluat :wink:
seuraavaks pitäis uskaltaa leima käydä hakemassa :D tuskin tähän mitää isompaa tulee tehtyä ku on vaan talviautona, ehkä konepellin ja puskurit vois maalata mustaks.. ja kaikki lasit vois tummentaa.
joo eipä siinä leimalle pitäis ihmeempiä olla ku jarrutki tuntuu ihan hyvilta, itelläki kävi mieles jossain vaihees et oliski maalannu mattamustalla maskin, puskurit, kylkilistat ja konepellin, mut jäipä sit tekemättä ku oli ajos auto kokoajan... Toi olis kiva jollaki pirteemmällä koneella, mut kyllähän toi 2.0 litranenki ajaa talvella asiansa :)
Megaanikko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Megaanikko »

Joo elikkä omppu vaihtanut taas omistajaa, nyt se majailee rauman suunnassa.

Hyvin on toiminu paitsi äsken ku tulin kotii nii rupes oikea takapyörä jumittamaa...
Mahtaako olla laakeri vika tai sitten perä(öljyt????)
Laatikko rusahtelee kylmänä mutta eipä tuo ajoa haitta
jarkkis
OCF Member 2021

Megaanikko kirjoitti:Joo elikkä omppu vaihtanut taas omistajaa, nyt se majailee rauman suunnassa.

Hyvin on toiminu paitsi äsken ku tulin kotii nii rupes oikea takapyörä jumittamaa...
Mahtaako olla laakeri vika tai sitten perä(öljyt????)
Laatikko rusahtelee kylmänä mutta eipä tuo ajoa haitta
Eihän takapyöränlaakeri hirtä kiinni? viittais toi vika siihen lähinnä...
Laatikko rusahteli itelläki kylmänä varsinkin kolmosvaihde, mutta epäilen et öljyjä vaihtamalla vois elpyä :thumbsup:
Laita ny jotain kuvia onko vielä yhtä hyväs kunnos ku multa lähties :)
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

täältäkin ääni laakerille. laatikko voi elpyä laadukkailla öljyillä.. mun entisessä ei auttanu enää öljyt.. siinä ei kylmänä saanu 2sta päälle oikein mitenkään
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Megaanikko
'Kadett'
'Kadett'

Juu nyt on vika selvitetty. Laakerissa ei ollut mitään vikaa. Perä paskana. siellä ei vissiin ole ollut öljyä.
Ihmettelin tossa kun lukko ei aina toiminut ja öljyjen vaihto olisi ollut ensiviikon puuhia mutta myöhästä se enää on. Onneksi nakkilan autopurkaamolta saa perän 100€ hintaan

Itse en omista kameraa mutta hyvässä kunnossa se vielä on, Varmaan yhtä hyvässä kunnossa kun sulta(jarkkis) lähtiessä.

Eipähän ainakaan lopu viikonloppuna tekeminen ku on perän vaihto rumpa edessä
jarkkis
OCF Member 2021

Megaanikko kirjoitti:Juu nyt on vika selvitetty. Laakerissa ei ollut mitään vikaa. Perä paskana. siellä ei vissiin ole ollut öljyä.
Ihmettelin tossa kun lukko ei aina toiminut ja öljyjen vaihto olisi ollut ensiviikon puuhia mutta myöhästä se enää on. Onneksi nakkilan autopurkaamolta saa perän 100€ hintaan

Itse en omista kameraa mutta hyvässä kunnossa se vielä on, Varmaan yhtä hyvässä kunnossa kun sulta(jarkkis) lähtiessä.

Eipähän ainakaan lopu viikonloppuna tekeminen ku on perän vaihto rumpa edessä
on tainnu sitte saada kunnolla runtua sen jälkeen, kun multa lähti ku vielä mulla ei perä pitäny minkäänlaista elämää ja lukkokin toimi hyvin, olis täältä foorumiltaki voinu saada joltain sen perän edukkaasti... kantsii vastaisuudes jos jotain hajoo ni katella myydään osiosta ni säästää pitkän pennin! noi purkamot on aina hintojen suhteen niin ja näin...
jarkkis
OCF Member 2021

nyt muuten välähti mieleen et mullahan omppu teki semmosta et nypytti tasakaasulla ajettaessa ja sit ku kiihdytti tai jarrutti vika helpotti ni oiskohan toi nypytys voinu johtua siitä perämurikasta jos se kerran ny leves. Vaihtelin siihen vaikka mitä osia ja millään ei nypytys helpottanu...
Megaanikko
'Kadett'
'Kadett'

jarkkis kirjoitti:nyt muuten välähti mieleen et mullahan omppu teki semmosta et nypytti tasakaasulla ajettaessa ja sit ku kiihdytti tai jarrutti vika helpotti ni oiskohan toi nypytys voinu johtua siitä perämurikasta jos se kerran ny leves. Vaihtelin siihen vaikka mitä osia ja millään ei nypytys helpottanu...

Mä luulen että toi nypytys johtuu jostai moottorin ohjauksesta. Itellä tekee samaa ja valillä kun painaa kaasua niin kierrokset jää päälle ja välillä ne vaan nousee omia aikojaan...

Noita periä ei just sattunut olemaan halvalla ja lähellä täällä foorumilla. Ei toi 100€ oo mun mielest paha hinta... samoja hintoja pyydetään täälläkin ja kyseinen hajottamo on 30 kilometrin päässä kotoa...
jarkkis
OCF Member 2021

Megaanikko kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:nyt muuten välähti mieleen et mullahan omppu teki semmosta et nypytti tasakaasulla ajettaessa ja sit ku kiihdytti tai jarrutti vika helpotti ni oiskohan toi nypytys voinu johtua siitä perämurikasta jos se kerran ny leves. Vaihtelin siihen vaikka mitä osia ja millään ei nypytys helpottanu...

Mä luulen että toi nypytys johtuu jostai moottorin ohjauksesta. Itellä tekee samaa ja valillä kun painaa kaasua niin kierrokset jää päälle ja välillä ne vaan nousee omia aikojaan...

Noita periä ei just sattunut olemaan halvalla ja lähellä täällä foorumilla. Ei toi 100€ oo mun mielest paha hinta... samoja hintoja pyydetään täälläkin ja kyseinen hajottamo on 30 kilometrin päässä kotoa...
joo no eihän toi perä ny maailman kallein ollu ja tosiaan tos ny säästät ku ei tartte maksaa rahteja :)
Tohon nypytys vikaan oon kokeillu vaihtaa osia kuten: tulpat,sytkäjohdot,ilmamäärämittari,tyhjäkäyntisäädin,pakoputki tutkittu(välivaimennin leikattu välistä pois,ku oli rojut irti sisällä),bensansuodatin, ja sit lainasin ehjää ruiskuboksiakin, mutta millään näillä osien vaihdoilla ei vika korjaantunu..
eli tutkimatta on: bensanpaineet, jakopää ja puola joku noista se vian varmaan aiheuttaa...
Megaanikko
'Kadett'
'Kadett'

Noi bensapaineet on tietty yks... Tuntuu et toi rupee yht äkkiä saamaan oikeen pirusti liikaa bensaa esim. pitkän tyhjänä käytön jälkeen...
Ja sit mulle tuli mielee kaasuläpän asento tunnistin, Jos se ei saa kunnon signaalia tasakaasulla
jarkkis
OCF Member 2021

Megaanikko kirjoitti:Noi bensapaineet on tietty yks... Tuntuu et toi rupee yht äkkiä saamaan oikeen pirusti liikaa bensaa esim. pitkän tyhjänä käytön jälkeen...
Ja sit mulle tuli mielee kaasuläpän asento tunnistin, Jos se ei saa kunnon signaalia tasakaasulla
kaasuläpänasentoanturiakin on kokeiltu 3akin erimoista muttei nekään vaikuttanu :( imuvuotokin on yksi mahdollinen... yritän luetella tänne mitä oon kokeillu ettet tee turhaa työtä :peukku:
mun aikana se kävi tyhjäkäyntiäkin jotenki vaivalloisesti (oli jossain n600rpm:än tienoilla joskus mutta hyvin harvoin 900rpm:n pintaan)
Megaanikko
'Kadett'
'Kadett'

No eipä se nypytys mua sillai haittaa...

Ja muuten... Ei siinä perässä mitään vikaa ole sieltä on ne käsijarru hihnat lähteny liikkeelle ja ne lukottaa välillä sitä oikeeta takapyörää

No nyt tuli sit ainaki hankitua tohon projekti mantaan lukkoyksikkö :)
jarkkis
OCF Member 2021

jaa noh hyvä ettei tarvinnu ruveta perän vaihto rumbaan :lol: ihmettelinki vähän ittekseni, että mitenkä se äänetön perä on nyt jo saatu nuon huonoon kuntoon :D onko ne jarrukilvet sitte niin huonolla hapella jottei lukitus tapit pysy kiinni?
eihän se nypytys ny maailman lopun asia oo, mutta mua se välillä kyrpi :)
Vastaa Viestiin