Astra H:ssa näyttäisi olevan ZF:n ja TRW:n tekemiä ohjausvaihteita. Raidetangon päitä pitäis ruveta vaihtelemaan mutta en tiedä kummanko valmistajan osia pitäisi hankkia.
Luukeeko ohjausvaihteessa valmistaja vai voiko sen päätellä jotenkin helpomminkin? Valmistenumero perusteella tms...
Astra H ohjausvaiheen valmistaja?
Astra H ohjausvaiheen valmistaja?
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
OPEL ASTRA K -16
Re: Astra H ohjausvaiheen valmistaja?
Samaa kysyin joskus kaupunginportin autosta ja vastaus oli, että ei osaa sanoa purkamatta. Ja kun kävin vaihtamassa raidetangon päät AD:n korjaamolla sano jannu et joutuu tilaamaan varmuuden vuoksi kumpaakin versiota, koska ei pysty purkamatta varmuudel sanoa kumpi autosta löytyy.
Re: Astra H ohjausvaiheen valmistaja?
Itse itselleni vastaten:
Ohjausvaihteen valmistaja lukee autossa monessa kohdassa. Helpoin paikka lienee ohjaustehostimen nesteen säiliö. Siinä lukee ainakin TRW:n tapauksessa pienen koiran kokoisilla kirjaimilla valmistajan nimi.
Kun oikeat osat on kädessä niin sisä- ja ulkopään vaihtaminen samalla kertaa vie aikaa noin puolisen tuntia. Vaikein vaihe on siis selvittää kumman valmistajan osia tarvitaan.
Laitoin itse TRW:n alkuperäiset nivelet jotka ovat tarvikeliikkeessä huomattavasti halvemmat kuin marmoritiskillä. Sisempää niveltä ovat näköjään vahvistaneet pari milliä suuremmaksi. Toivottavasti kestää paremmin.
Ohjausvaihteen valmistaja lukee autossa monessa kohdassa. Helpoin paikka lienee ohjaustehostimen nesteen säiliö. Siinä lukee ainakin TRW:n tapauksessa pienen koiran kokoisilla kirjaimilla valmistajan nimi.
Kun oikeat osat on kädessä niin sisä- ja ulkopään vaihtaminen samalla kertaa vie aikaa noin puolisen tuntia. Vaikein vaihe on siis selvittää kumman valmistajan osia tarvitaan.
Laitoin itse TRW:n alkuperäiset nivelet jotka ovat tarvikeliikkeessä huomattavasti halvemmat kuin marmoritiskillä. Sisempää niveltä ovat näköjään vahvistaneet pari milliä suuremmaksi. Toivottavasti kestää paremmin.
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
OPEL ASTRA K -16