Eli otsikon mukainen Auto, ja vikana on että kun ajaessa kaasun nostaa, eli siirtyy moottorijarrutukselle, ni se melkein ku seinään töksähtää, ja kun kaasua painaa, niin reilusti nykäsee. Tyhjäkäynti on 1500-2000kierrosta. Kylmästä käynnistyminen on aika hankalaa, ei meinaa käyntiin jäädä. Pakosarja säklättää, eli vuotaa kyllä, mutta voiko tuo vika siitä johtua?
Ilman putsarin ja imusarjan väliin uusattu ilmassamittari, ja se putkessa oleva "vastus" vaimikäsoli, niille herjas vikakoodia, mitta mitn vaikutusta ei ollu.
Ja otsikko on vähä outo, hankale tiivistetynä kuvailla vikaa. Jos joku keksii paremman ni ehdotuksia otetaan vastaan.
Astra F `97, 1,8 ecotec. Moottorijarrutus tökkii ja nykii.
Astra F `97, 1,8 ecotec. Moottorijarrutus tökkii ja nykii.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Re: Astra F `97, 1,8 ecotec. Moottorijarrutus tökkii ja nykii.
Onko norsunkärsä ehjä?Imusarjan tiiviste ehjä? Kovasti vaikuttaa imuvuodolta. Mulla oli viime kesänä samaa ongelmaa moottorijarrutuksessa/kaasuttaessa ajoittain ja syynä oli halkeama tuossa ilmaletkussa.Korkea tyhjäkäynti voi myös johtua likaantuneesta tyhjäkäyntimoottorista.Jos tyhjäkäynti humppaa ylös alas tolla 1500-2000 välillä niin kallistun imuvuodon puolelle.Mulla ei kyllä poltellut vikavaloa eikä siten antanut mitään vikakoodejakaan.Mulla on koneena C18XEL mutta -97 mallissa on kai X18XE.
Tutki samalla huohotusletkujen kunto jos et ole jo tutkinut.
Tutki samalla huohotusletkujen kunto jos et ole jo tutkinut.
Re: Astra F `97, 1,8 ecotec. Moottorijarrutus tökkii ja nykii.
Norsunkärsä uusattiin jo. Itekki olen miettinyt tuota imupuolen vuotoa, se on jokupäivä starttipilotilla tms. katottava että onko vuotoa missään.
Nyt olis taas komia päivä, että voisi kattella noita letkujen kuntoja.
Nyt olis taas komia päivä, että voisi kattella noita letkujen kuntoja.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"