Laturi ei lataa
Laturi ei lataa
Aamulla läksin töihin ajelemaan ja muutaman kilometrin jälkeen akun merkkivalo syttyi palamaan.. Jatkoin matkaa kunnes syttyi ABS:n merkkivalokin palamaan..Kohtapa paloi kojetaulussa lähes jokainen valo. Työmatkaa on sellanen 65 km että alkoi jo jännittää jättääkö välille. No, moottoritiellä sitten kaikki nopeusmittari ja kaikki muutkin painu nollille ja puhallin herkesi toimimasta.. Kohtapa himmenivät valotkin. Perille kuitenkin päästiin ja työpaikan korjaamon miestä satuin näkemään niin hän lupasi tökätä akun lataukseen että pääsen kotiin. Sanoi että laturi ei lähde lataamaan.. Onko se automaattisesti uuden osto ?
Onko kellään ollut samanlaista tilannetta? Kyseessä on siis Opel Vectra -98 1.6 l Ecotec
Re: Laturi ei lataa
Minä en itse tajua näistä jutuista juurikaan mitään.. Kai se on otettava koko laturi irti ja vietävä jonnekkin liikkeeseen..lmb-58 kirjoitti:loppuiko hiilet.
jos osaat käyttää yleismittaria niin mittaa akun kengistä latausjännite auto käynnissä.
opel vectra c 2,2 gts
Katsottiin tuossa ne hiilet, niin ovat kyllä aika kuluneet..Huomenna pitää käyttää laturi autosähköliikkeessä vielä, toivottavasti pääsis niin helpolla ettei olis menneet kuin nuo hiilet.
oliko boschin laturi, eli saiko hiilet irti purkamatta sitä. kannattaa kattoa ne liukurenkaitten kunto kans ettei ole läpi kulunut.
opel vectra c 2,2 gts
Ite en suosi turhaa pikkuhilun vaihtoa vanhaan. Kahesti kokeillu ja tuloksena pettymys. Uudella laturilla korjaantu.. Onneks ei oo kalliimasta päästä.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Joutui purkamaan sen laturin, että pääsi hiiliin käsiksi. Mitähän tulee maksamaan jos joutuu koko laturin uusimaan? Siis itse asennettuna ?lmb-58 kirjoitti:oliko boschin laturi, eli saiko hiilet irti purkamatta sitä. kannattaa kattoa ne liukurenkaitten kunto kans ettei ole läpi kulunut.
se vaihtolaturi maksaa n.100€, mutta mitä tarkoitit, vaihdatko koko laturin vain niitä osia sisälle, onko se delcon laturi, ei siihen kannata alkaa mitään diodisiltoja alkaa vaihtaan, mutta jos vain on pelkät hiilet niin mikä siinä, ja laakerit kannattaa kattoa että on kunnossa ja ne liukurenkaat. se diodisilta maksaa yksistään jo puolet vaihtolaturin hinnasta.
opel vectra c 2,2 gts
Äläkää hyvät ihmiset ostako motonetistä laturia! Ittellä oli omegas motonetin laturi ja kesti huimat 1,5vuotta
ostin paikallisesta varaosapuljusta laturin ja maksoi 80€
ne motarin laturit on kasattu vissiin jollaki paskoilla laakereilla ku ne petti ainaki omas laturis 
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Samoja latureitahan ne myy pienemmissä varaosaliikkeissä mitä on Motonetissakin. Samat tukkurit niille kaikille osia toimittaa.
Ite en ole koskaan vaihtanut laturia uuteen tai vaihtolaturiin jos entiseen on tullut vikaa vaan aina olen korjannut vanhan. Diodisilta on vissiin kallein niistä osista uusia mut eipä niitä ole ainakaan omalla kohdalla koskaan edes hajonnut ja ei sekään nyt NIIN kallis ole etteikö sitä uusia kannattais (max 20€?). Lataussäätimiä ja dioditrioja on kyllä mennyt.
Ja vain Delcoja on mulla ollu.
Ite en ole koskaan vaihtanut laturia uuteen tai vaihtolaturiin jos entiseen on tullut vikaa vaan aina olen korjannut vanhan. Diodisilta on vissiin kallein niistä osista uusia mut eipä niitä ole ainakaan omalla kohdalla koskaan edes hajonnut ja ei sekään nyt NIIN kallis ole etteikö sitä uusia kannattais (max 20€?). Lataussäätimiä ja dioditrioja on kyllä mennyt.
Ja vain Delcoja on mulla ollu.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
joo voipi olla et paskaa säkää vaan