Mistä tunnistaa vakio lastun (2.5td omega)?
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mistä tunnistaa vakio lastun (2.5td omega)?
Miltä tuo vakiolastu näyttää? Avasin huvikseni moottorinohjausboksin kun oli selvästi avattu joskus ennemminkin, mutta ei osannut ihan siltään sanoa onko lastua vaihdettu. Auto on vm -00
Re: Mistä tunnistaa vakio lastun (2.5td omega)?
Onko siinä kanta vai onko juotettu suoraan piirilevyyn kiinni ?
Mulla oli ainakin tuossa omassa juotettu ja kun lastutettiin niin juotettiin samalla kanta paikalleen. Pikkuisen kettumainen homma koska piirilevy on muistaakseni 4-kerroksinen, pari kertaa joutui juottaja lisäilemään tinaa että kosketus saatiin aikaan kaikkiin tarvittaviin paikkoihin..
Mulla oli ainakin tuossa omassa juotettu ja kun lastutettiin niin juotettiin samalla kanta paikalleen. Pikkuisen kettumainen homma koska piirilevy on muistaakseni 4-kerroksinen, pari kertaa joutui juottaja lisäilemään tinaa että kosketus saatiin aikaan kaikkiin tarvittaviin paikkoihin..
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuossa on kanta ja siihen on painettu lastu jossa on pieni pala piirilevyä itsessään. Voisin laittaa kuvan kun kerkiän.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Voipa hyvinkin olla lastutettu, mun muistaakseni se vakio lastu on saman näköinen kuin tuo "lastu" tuossa oikealla puolella...
tilasin joskus lastun ebaysta ja piirejä oli kaksi.. Avasin ECUn ja siinä molemmat oli juotettu piirilevylle. Väittäisin sii että nuo molemmat keskimmäiset on vaihdettu.
BTW, lastuja en koskaan ole laittanu paikoilleen, kiinnostaako ketään?
BTW, lastuja en koskaan ole laittanu paikoilleen, kiinnostaako ketään?
Tosiaan kuten Jartsu tuossa laittoi, niin todennäköisesti on prommattu tuo vasen kilke. Kaivan tuolta kaapista joku päivä tuon mun orginaalin lastun niin saa verrattua sitä tuohon sinun oikean puoleiseen. Jos en täysin väärin muista niin laitoin sen prommatun lastun juuri tuohon kuvan vasemman puoleiseen. Itseasiassa mulla on varmaan kuvia ja asennusohje omaani tallessa jossain. Vaikuttaisin tosiaan että noissa uudemmissa on aina alkuperäiset juotettu.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Jostain syystä aivolaatikoissakin on eroja. Joitakin laatikoita avannut vuosia sitten ja täysin vakioautoista, samanlaisissa laatikoissa joissain oli kanta valmiiksi ja joissain ei.
Lienee valmistusajankohdalla jotain vaikutusta asiaan ainakin vanhemmissa vehkeissä, ja näitähän korjaillaan tehtaallakin eli jos valmistusvaiheessa viallinen prommi menny paikalleen niin pakkohan uutta varten on kanta laittaa eli voi olla korjatuistakin kyse..
(Joskus olin Nokian alihankkijalla töissä tuotantohommissa ja sielläkin korjattiinn helpot viat vähän samoilla ideoilla.)
Tämä näin yleisenä juttuna, tuohon yllä mainittuun kuvaan en ota kantaa kun tästä asiasta ole enempää perillä.
Lienee valmistusajankohdalla jotain vaikutusta asiaan ainakin vanhemmissa vehkeissä, ja näitähän korjaillaan tehtaallakin eli jos valmistusvaiheessa viallinen prommi menny paikalleen niin pakkohan uutta varten on kanta laittaa eli voi olla korjatuistakin kyse..
(Joskus olin Nokian alihankkijalla töissä tuotantohommissa ja sielläkin korjattiinn helpot viat vähän samoilla ideoilla.)
Tämä näin yleisenä juttuna, tuohon yllä mainittuun kuvaan en ota kantaa kun tästä asiasta ole enempää perillä.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
On lastu tai ainakin vaihdettu piirilevy. Noi kaksi on vakiona saman näköisiä ja tuo vasemman puoleinen vaihdetaan kun laitetaan uusi ohjelma. Tosin sen että onko se viritys lastu kertoo parhaiten se että onko auto laiska vai kohtuullisesti kulkeva. Omassa autossa ero oli ainakin valtava.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kyllähän se ihan pirteältä tuntui, mutta viimeksi oon tuollaisella ajanu kesäkelillä ja tuolla en taas oo ajanu kuin tuossa omalla tiellä ja sekin vielä pienen lumisateen jälkeen joten vähän huono verrata.