Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja themeh_ »

Eikö varaosa takuu tullu yhtää vastaa ku jakopäästä hilut petti? Kirjoituksesta päätellen ei niin mitä varte niitä takuita sitte annetaan. Mitä muuten tuli maksamaan tuo remontti jos saa udella?
Jakopään hilut oli vaihdettu autoon vuonna 2007, kun ajokilometrejä oli takana autossa n.120000km.
Marraskuussa tuo kun tuo pultti kiristimestä petti, niin autolla oli ajettu n.160000km. 2v takuu vaihtotyölle oli mennyt jo umpeen. Kiristimen pultti petti, johon merkkiliike ei osannut sanoa syytä, että miksi on mennyt poikki. Eli, itse kiristimellä ja ja hihnalla olisi periaatteessa ollut "takuuta", koska niiden tulisi kestää ajoa 120000km/8v.
Pultti taas on merkkiliikkeen mielestä eri asia.. Eli, opin tästä sen, että menen 100% varmasti 2 vuoden päästä vaihdatuttamaan tämän pultin tuohon samaan liikkeeseen.

Autoon laitettiin kolariautosta 47tkm ajettu kone tilalle. Hintaa tälle koko paskalle tuli n. 3000€, josta itse maksoin 60%.

Kuluttujaneuvonnasta soitettiin äsken ja sanoi, että huohottimen tulisi toimia tämän ikäisessä autossa, ja mikäli se jäätyy, niin se on virhe autossa. Suositeltiin, että mikäli uutta osaa ei laiteta, niin myyjäliikeen tulisi maksaa korjauskustannukset, tia jos uutta osaa laitetaan, kustannuksia jaettaisiin.
Vectra GTS 3.2 -04
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

themeh_ kirjoitti:
Eikö varaosa takuu tullu yhtää vastaa ku jakopäästä hilut petti? Kirjoituksesta päätellen ei niin mitä varte niitä takuita sitte annetaan. Mitä muuten tuli maksamaan tuo remontti jos saa udella?
Kuluttujaneuvonnasta soitettiin äsken ja sanoi, että huohottimen tulisi toimia tämän ikäisessä autossa, ja mikäli se jäätyy, niin se on virhe autossa. Suositeltiin, että mikäli uutta osaa ei laiteta, niin myyjäliikeen tulisi maksaa korjauskustannukset, tia jos uutta osaa laitetaan, kustannuksia jaettaisiin.
Sain itsekin tuon tuloksen kuluttajaneuvonnasta mutta hehän vain suosittelevat. Sanoi sitten vielä, että voihan sitä mennä lakitupaan selvittelee asioita mutta siinä menee raha ja terveys. Olin maahantuojaankin yhteydessä huohottimen takia. Vikahan on kutosissa yleinen eli tyyppivika. Eivät ottaneet mitään kantaa asiaan muuta kuin, että myyjäliikkeeseen yhteyttä.
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

HraBeigeV6: Mitäs muuten sulle myyjäliikkeessä tuolloin sanottiin, ilmeisesti olit yhteydessä sinne?
Jos saapi udella.
Vectra GTS 3.2 -04
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

themeh_ kirjoitti:Autoon laitettiin kolariautosta 47tkm ajettu kone tilalle. Hintaa tälle koko paskalle tuli n. 3000€, josta itse maksoin 60%.
Maksoiko loppuosan myyjäliike vai maahantuoja tai edellisen huollon tekijä? kiinnostaa vaa.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

themeh_ kirjoitti:HraBeigeV6: Mitäs muuten sulle myyjäliikkeessä tuolloin sanottiin, ilmeisesti olit yhteydessä sinne?
Jos saapi udella.
En ollut yhteydessä myyjäliikkeeseen, koska arvelin sen olevan turhaa taistelua. Ostin auton tammikuussa -09. Vuosi siitä tuli tuo damage. Juttelin muutaman autoasiantuntijan kanssa ja arvelivat myös, että voipi olla kivinen tie lähteä taistelemaan hommelista. Koska maahantuojakin pesi kätensä ni enpä jaksanut alkaa toimenpiteisiin. Myyjäliike maksoi miltei oston jälkeen ilmenneen jäähdytysnestekarkailu vikakorjauksen kiltisti. Termari vuoti ja taisi siinä vuotaa lauhduttimen tiivisteetkin. Tonnin paukku.
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

pasik77 kirjoitti:
themeh_ kirjoitti:Autoon laitettiin kolariautosta 47tkm ajettu kone tilalle. Hintaa tälle koko paskalle tuli n. 3000€, josta itse maksoin 60%.
Maksoiko loppuosan myyjäliike vai maahantuoja tai edellisen huollon tekijä? kiinnostaa vaa.
Loppuosan maksoi myyjäliike, Maahantuoja ja remontin tehnyt merkkiliike ei ottanut mitään osaa kustannuksiin.
Vectra GTS 3.2 -04
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

Miksihän se pultti ei kuulu takuuseen ku on sekin sinne samalla täytyny uusia ku jakopäähuolto on tehty.
Kävin tuos merkkiliikkees kyselemäs ja sanovat että joku virhe on täytyny tapahtua asennukses jos noin on päässy käymää.
Mutta kukapa niitä tunnustais.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

pasik77 kirjoitti:Miksihän se pultti ei kuulu takuuseen ku on sekin sinne samalla täytyny uusia ku jakopäähuolto on tehty.
Kävin tuos merkkiliikkees kyselemäs ja sanovat että joku virhe on täytyny tapahtua asennukses jos noin on päässy käymää.
Juu, on melkeimpä jokainen autoista tietävä sanonut, että olisi virhe, mutta miten vain sellaisenki olisi todistanut, eikä tosiaan sellaista paljon myönnetä.
Tuosta pulttiasiasta oltiin yhteydessä maahantuojaan, joka ei ottanut mitään kantaa asialle oikeastaan.
Tuntuu vain niin suurelta kusettamiselta takuiden kanssa tuollainen.
Vectra GTS 3.2 -04
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

themeh_ kirjoitti:
pasik77 kirjoitti:Miksihän se pultti ei kuulu takuuseen ku on sekin sinne samalla täytyny uusia ku jakopäähuolto on tehty.
Juu, on melkeimpä jokainen autoista tietävä sanonut, että olisi virhe, mutta miten vain sellaisenki olisi todistanut, eikä tosiaan sellaista paljon myönnetä.
Tuosta pulttiasiasta oltiin yhteydessä maahantuojaan, joka ei ottanut mitään kantaa asialle oikeastaan.
Tuntuu vain niin suurelta kusettamiselta takuiden kanssa tuollainen.
Laitahan postia topiciin, kun selviää venakoppien kohtalo. Ihmetyttää edelleen, jos ne olisivat käyttökelvottomat.
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

Noniin, nyt on taas pirssi huollettu..
Eli, Molemmat kopat vaihdettiin, jotta saatiin tiiviiksi taas.. Tiivisteet kiinni kopissa, joten täyty sen takia vaihtaa? sen käsityksen sain itse siitä..
Samalla putsattiin huohotinputket jne.
Myyjäliike maksoi puolet ja itse puolet.

Seuraavaa katastrofia odotellessa..
Vectra GTS 3.2 -04
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

themeh_ kirjoitti:Noniin, nyt on taas pirssi huollettu..
Eli, Molemmat kopat vaihdettiin, jotta saatiin tiiviiksi taas.. Tiivisteet kiinni kopissa, joten täyty sen takia vaihtaa? sen käsityksen sain itse siitä..

Kiinni kopissa?? Mun Vekkulaan tiivistesarja vaihdettiin etummaiseen venakoppaan. Mitä operaatio maksoi kokonaisuudessaan ja missä tuo tehtiin?

Eiköhän autosi nyt kulje taas...eli kovaa ajoa vain! :-)
ransun
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ransun »

Itellä on muutamana talvena Saabi (V6) tehnyt tuon saman tempun... itelle ei ainakaan vielä ole noita koppia vaihdettu, mut nyt kyllä suunnittelen sitä vakaasti koska ainakaan tiivisteiden vaihdolla ei vuoto loppunut... tai loppui se ulos päin, mut tulpin reikiin öljy valuu ihan intiseen tahtiin...

Taitaa tosiaan näis GM:n myllyys olla toi ihan yleinen ongelma et öljyt ei pysy tuvassa....
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

ransun kirjoitti:Itellä on muutamana talvena Saabi (V6) tehnyt tuon saman tempun... itelle ei ainakaan vielä ole noita koppia vaihdettu, mut nyt kyllä suunnittelen sitä vakaasti koska ainakaan tiivisteiden vaihdolla ei vuoto loppunut... tai loppui se ulos päin, mut tulpin reikiin öljy valuu ihan intiseen tahtiin...

Taitaa tosiaan näis GM:n myllyys olla toi ihan yleinen ongelma et öljyt ei pysy tuvassa....
Taitaa olla juu. Mutta jos ennen talven tuloa putsaa letkut koteloineen ja vaihtaa uudet öljyt niin luulisi pelaavan läpi talven.
themeh_
'Kadett'
'Kadett'

HraBeigeV6 kirjoitti:
themeh_ kirjoitti:Noniin, nyt on taas pirssi huollettu..

Kiinni kopissa?? Mun Vekkulaan tiivistesarja vaihdettiin etummaiseen venakoppaan. Mitä operaatio maksoi kokonaisuudessaan ja missä tuo tehtiin?

Eiköhän autosi nyt kulje taas...eli kovaa ajoa vain! :-)
Hetken kesti vastata tähän, sori :-?

Niin, eli 600€ maksoi tuo, puolet mun kustannuksella. En tiedä viitsiikö paikkaa täällä sanoa, mutta ei merkkihuollossa. Paikalliseen merkkihuoltoon kun en ikinä autoani tule viemään.
Vectra GTS 3.2 -04
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Nyt se sitten tapahtui omalle Vectralle myös. Käry alkoi haisemaan kesken ajon, heti pysähdyksiin ja konepelti auki. Mukavasti tuli kaikkialta öljyä.. Hinaus tilattu ja huolto, saa nähdä kuin kalliiksi tulee.
Vastaa Viestiin