Calibra talviautona?
-
juzatheman
- 'Senator'

Eiköhän se lämppärikin ole Calibrassa sama kuin Vectra A:ssa, jonka kanssa kaikki muukin tekniikka on yhteistä. Joissain malleissa on käytetty lisäksi muutamia Omegan osia, joten Calibrassa ei ole "omia" osia kuin oikeastaan kori ja penkit ym.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
juzatheman
- 'Senator'

no ei siellä kylmä tule.
tosin vähän kovemmilla pakkasilla ei kyllä saunaksi saa.
noinkohan tohon vaikuittaisi toi öljyn lauhdutin. ainakin kaikki jäähd. nestteseen liittyvät vaihdettavat osat on uusittu ja silti kovilla pakkasilla ei se viisari nouse sinne normaaliin. jos ei mittari vika joka ei toden näkoinen kun muuten näyttää ok.
tosin vähän kovemmilla pakkasilla ei kyllä saunaksi saa.
noinkohan tohon vaikuittaisi toi öljyn lauhdutin. ainakin kaikki jäähd. nestteseen liittyvät vaihdettavat osat on uusittu ja silti kovilla pakkasilla ei se viisari nouse sinne normaaliin. jos ei mittari vika joka ei toden näkoinen kun muuten näyttää ok.
-
blueranger
- 'Senator'

- Viesti:
Hmm... Sauli, ootko tarkistanut, että onko sun rullasäädin siinä puhaltimen viekussa nolla-asennossa eli kiinni? Silloin se tekisi just noin eli ei puhaltais lämmintä keskeltä konsolista...
nimim. kiilloteltu ja putsailtu kojetaulua antaumuksella ja samalla vahingossa "säädelty" rullasäätimiä toisiin asentoihin...
Samalla tyylillä ihmin itse, että mihin mun valot katos mittaristosta... ja kappas vain se vasemman reunen rullasäädin oli minimille mennyt...
nimim. kiilloteltu ja putsailtu kojetaulua antaumuksella ja samalla vahingossa "säädelty" rullasäätimiä toisiin asentoihin...
Samalla tyylillä ihmin itse, että mihin mun valot katos mittaristosta... ja kappas vain se vasemman reunen rullasäädin oli minimille mennyt...
-- Viitanen Racing --
-- Pussihukka Fan Club --
-- Osa-aikainen tallipeikko --
-- Pussihukka Fan Club --
-- Osa-aikainen tallipeikko --
-
juzatheman
- 'Senator'

jaa että termarn vaihto... se on vaihdettu neljästi sitten on myös vaihdettu flektin anturi, mittarin anturi, vesipumppu ja pesty syyläri irtonaisena mutta ei silti en valita hyvin on pärjätty vaikkei pakkasilla ookkaa mittari siellä 90 tienoilla. vaan alle.
niin siis sisällä riittää kyllä lämmintä ainakin mun mielestä mutta toi lämp mittari näyttää alle90 reilusti ajossa kun saa viimaa. paikallaan nousee kyllä ihan ok.
<font size=-1>[ This Message was edited by: juzatheman on 2003-09-19 17:57 ]</font>
niin siis sisällä riittää kyllä lämmintä ainakin mun mielestä mutta toi lämp mittari näyttää alle90 reilusti ajossa kun saa viimaa. paikallaan nousee kyllä ihan ok.
<font size=-1>[ This Message was edited by: juzatheman on 2003-09-19 17:57 ]</font>
Juu on mullakin käyny tolleen. Oli siinä ihmettelemistä.On 2003-09-19 10:27, blueranger wrote:
Hmm... Sauli, ootko tarkistanut, että onko sun rullasäädin siinä puhaltimen viekussa nolla-asennossa eli kiinni? Silloin se tekisi just noin eli ei puhaltais lämmintä keskeltä konsolista...
Mutta nyt siinä on joku muu ongelma..
Talviautona Calibra on toiminut aivan kuten Vectratkin, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Jos etuvetoisesta Calibrasta madaltaa alustaa, sen perä ei pysy liukkaalla vakaasti tiessä. Jäisellä kaltevalla tiellä auto on jopa mahdottoman tuntuinen ajettavaksi. Samaa perän epävakautta on havaittavissa jo kesällä isommalla madalluksella. Suosittelen uusia Calibran omistajia ensiliukkailla tutustumaan autoonsa kunnolla ennen kuin edes ajattelevat ajamaan samoja talvinopeuksia kuin esim. etuvetoisella Vectralla. Vectra on ainakin minusta selvästi helpompi hallittava. Nelivedoista en tiedä.
sauli: olen havainnut aivan saman vian..
Itsellä on takana ensimmäinen talvi Calikalla, ja hyvin tuntui toimivan. On lämmin, on mukava ajaa, lähti aina käyntiin (jopa -35C:ssa). Kerran tosin pitemmän matkaa ajaessani yli 30 pakkasessa sylki muutaman litran öljyä pihalle.
Ja kun on reilusti madallettu ja alla on 215/40-17 kitkat, niin liikkeelle lähtö tuntuu olevan kokoajan pelkkää sutimista.
Itsellä on takana ensimmäinen talvi Calikalla, ja hyvin tuntui toimivan. On lämmin, on mukava ajaa, lähti aina käyntiin (jopa -35C:ssa). Kerran tosin pitemmän matkaa ajaessani yli 30 pakkasessa sylki muutaman litran öljyä pihalle.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01