Moi ! Minulla on omega 2.2 sedan 2001. Nyt on ruvennut kojelaudassa palamaan "moottorinkuva" merkkivalo, kävin länsiautossa jossa pistettiin tietokone kiinni, laite ilmoitti vian olevan nokka-akselin tunnistimessa. Se vaihdettiin, nyt valo palaa taas.
Kone toimii toisinaan (enimmäkseen) hyvin.Joskus käynnistyksen jälkeen moottori käy "epätasaisesti". Käynti tasaantuu, mutta perusongelma ei poistu. Huoltokirjassa sanotaan vian olevan "ehkä" polttoainejärjestelmässä.
Korjaamokin on epätietoinen, varmaa vikaa ei toistaiseksi ole varmistettu.Vei auton korjaamolle titokonesyyniin, saa nähä selviääkö mitään ? Onko kellään vastaavanlaisia hankaluuksia. ps. nokka-akselintunnistin maksoi muuten 139 ekua.
varoitusvalo kojelaudassa
Re: varoitusvalo kojelaudassa
Jatkan varoitusvalosta kojelaudassa. Valo tosiaan syttyi uudelleen vaikka nokka-akselin tunnistin uusittiin. Samassa uusittiin tulpat, raitisilmasuodatin (ei välttämättä liity varoitusvaloon). Nyt kävin uudestaan tietokone-analyysissa, nyt todettiin lamda- eli happitunnistimessa vikaa, etumaisessa. 4- koneessa niitä on kaksi ja 6-koneessa 4kpl.
Nyt olen menossa korjaamolle , saapi nähä miten käy. Tunnistin muuten maksaa 235 eku kpl.
Koitan ilmoitella miten minun käypi.
Nyt olen menossa korjaamolle , saapi nähä miten käy. Tunnistin muuten maksaa 235 eku kpl.
Koitan ilmoitella miten minun käypi.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: varoitusvalo kojelaudassa
Saahan ne lambdat mitattua yksitellen, missä vika vai onko missään. Meinaan ettet ainakaan anna suoraan molempia tai toistakaan vaihtaa pelkän vikakoodin perusteella.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"