Omega MV6sta ostamassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Heinä
'Admiral'
'Admiral'

Omega MV6sta ostamassa

Viesti Kirjoittaja Heinä »

Elikkäs elikkäs.

Ajattelin lähteä noutamaan jos forum people approves.

Vikana kuulemma erittäin alhainen tyhjäkäynti lämpimänä, ~500-600rpm, mistä lie johtunee ja mitä maksaa korjata?
Häviää heikko kiertäminen kaasua painettaessa. Ei tee kylmänä vastaavaa.

Auto on tämä:
http://www.nettiauto.com/opel/omega/3094725

(Huoltokirja on 76400-193800 "täydellinen". Päivämäärät ja kilometrit "täsmäävät".)
(Kuvia sain sähköpostiin, roppa ok.)

"Onko järkee vai eiii? Onko järkee vai eiii??"
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Omega MV6sta ostamassa

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Tyhjäkäynti on mielestäni aivan normaali, ainakin omassa X25XE:ssä on tuota luokkaa. Linkin ilmoituksen autosta tarjoaisin 2000e korkeintaan, niin "hyvä ilmoitus" se on.
Heinä
'Admiral'
'Admiral'

Soittelin ja kyselin niitä näitä ja vaikutti ihan rehelliseltä, osas kertoa aika pitkältä aikaväliltä autosta ihan mutisematta.

Täytyy joku tarjous tehhä, huomenna tulee lisempää kuvia autosta.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Kuka prkl laittaa ooppelin alkuperäisen kuvan autosta myynti-ilmoitukseen?
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Kaveri pistäny kiihtyvyyteen pikkasen omiaan. :lollis: :lol:

"Teho 155 kW / 210 Hv, Huippunopeus 240 km/h, Kiihtyvyys (0-100) 6,0 s"
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
IziO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja IziO »

Tyhjäkäynti on normaali mitä pitääkin. Mut kiihtyvyys on 2.5s enemmän ja kulutukset (varsinkin kaupunki kulutus heittää ~3litraa alakanttiin ja sekakulutus ainakin 2l..)

Ja jos sillä on ollut tuo auto vuodesta 04 saakka itsellään (kuten sanotaan että tuotu silloin saksasta) pitäisi hänen jo tietää että tuo tyhjäkäynti on normaali samoinkuin että noihin kulutus lukemiin ei pääse mitenkään paitsi jos "kaupungiksi" luokitellaan kirkonkylä missä on vain yksi pitkä etuoikeutettu katu missä ei tarvitse pysähtyä vaan vedetään vakkarilla 60kmh..

Eli ei ainakaan omasta mielestäni vaikuta täysin rehelliseltä ja ainakaan itse en tuohon hintaan menisi edes katsomaan.

Edit: ja wunderbaum kokoelma (joka roikkuu peilissä) kertoo jo jotain..
Heinä
'Admiral'
'Admiral'

Kiitoksia immeisille. Pitäkööt paskansa. Ellei siis 2000€:llä irtoa. :D
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

IziO kirjoitti:kulutukset (varsinkin kaupunki kulutus heittää ~3litraa alakanttiin ja sekakulutus ainakin 2l..)
Itse olen ajellut koko talven MV6:s farkkua *reippaalla* kaasun käytöllä, yhdistetty kulutus per tankillinen välillä 9.9-11.0 l/100km. Ja reippaalla kaasun käytöllä tarkoitan, että joka mutka ja risteys harjoitellaan "riftausta". Lisäksi pakkasia on piisannut talven aikana reippaasti, millä on osansa kulutuslukemiin. Syksyllä ennen lumia meni yhdistetty keskikulutus per tankillinen väliä 8.7-9.2 l/100km. Ja matkaa on siis autolla kertynyt yli kymppitonni minulle, ettei ihan yksittäisistä tankeista ole kysymys, ja alkuun laskin kulutukset myös ajetun matkan ja tankatun määrän mukaan, ja ajotietokone vaikutti kyllä pitävän kutinsa.

Ei mulla mitään tekemistä ole tuon topicin auton kanssa kuitenkaan, mutta ajattelin vähän kertoa kokemuksia kulutuksesta.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
IziO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja IziO »

A_Manta_1972 kirjoitti:
IziO kirjoitti:kulutukset (varsinkin kaupunki kulutus heittää ~3litraa alakanttiin ja sekakulutus ainakin 2l..)
Itse olen ajellut koko talven MV6:s farkkua *reippaalla* kaasun käytöllä, yhdistetty kulutus per tankillinen välillä 9.9-11.0 l/100km. Ja reippaalla kaasun käytöllä tarkoitan, että joka mutka ja risteys harjoitellaan "riftausta". Lisäksi pakkasia on piisannut talven aikana reippaasti, millä on osansa kulutuslukemiin. Syksyllä ennen lumia meni yhdistetty keskikulutus per tankillinen väliä 8.7-9.2 l/100km. Ja matkaa on siis autolla kertynyt yli kymppitonni minulle, ettei ihan yksittäisistä tankeista ole kysymys, ja alkuun laskin kulutukset myös ajetun matkan ja tankatun määrän mukaan, ja ajotietokone vaikutti kyllä pitävän kutinsa.

Ei mulla mitään tekemistä ole tuon topicin auton kanssa kuitenkaan, mutta ajattelin vähän kertoa kokemuksia kulutuksesta.
Eikun joo, kyllä se yhdistetty on n.10l/100km. (laskin just oman yhdistetyn kulutuksen)
Mut miten hemmetissä sä oot päässyt 8,7 yhdistettyyn kulutukseen? Mä pääsen 120-130kmh vauhdissa (tutkan mukaan) 7.1 k-kulutukseen (hitaammissa nopeuksissa pikkasen enemmän) ja kaupungissa menee 12.8l/100km ja koneena X25XE+manuaali aski
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

mulla syö mv6 matka-ajossa sen n 7-9 ja seka-ajossa 10-12, toki riippuu miten ajelee. Pelkkää kaupunkia ajoin yks ilta lumisateessa (eli kylki eellä mentiin reilusti) niin keskikulutus oli 14,1 :D
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
~D~
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ~D~ »

juu en minäkä tuota lähtis kattelee alle parin tonnin :) ei juuri kerro varusteista, mutta en silti.
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

IziO kirjoitti:Mut miten hemmetissä sä oot päässyt 8,7 yhdistettyyn kulutukseen? Mä pääsen 120-130kmh vauhdissa (tutkan mukaan) 7.1 k-kulutukseen (hitaammissa nopeuksissa pikkasen enemmän) ja kaupungissa menee 12.8l/100km ja koneena X25XE+manuaali aski
Tuo yhdistetty on siis n. 30km maantiellä (80-100 rajoitukset) + n. 15km kaupungissa (40-60km/h) tapahtuvaa työmatka-ajoa, plus sekalaiset kauppareissut yms. Tankillisessa voisi veikata olevan noin 2/3 matkasta tuota maantietä ja loppu 1/3 kapunkiveivausta. Ajotapani on lumikelejä lukuunottamatta aika rauhallinen ja hyvinkin ennakoiva. Ajan rajoitusten mukaan, lähes aina vakkari päällä, moottorijarrutan aina kun mahdollista, ennakoin niin, että nopeuden muutoksille on mahdollisimman vähän tarvetta. Niin ja manuaali on tässäkin. Ja tunnettu essonbaarifaktahan on, että 2.5l omega kuluttaa ainakin saman verran kuin 3.0l omega. Kaippa tuo tekniikkapuolikin sitten jotenkin on vielä kunnossa, kun ei ihan hirveitä ime. En tosin ole ilmanputsaria edes tarkastanut auton oston jälkeen.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Itelläni on MV6:sen kulutus pyörinyt 7,8 ja 12 litran välissä. Pelkässä taajama-ajossa menee se ~12l/100km, maantiellä normaalisti 8-8,5l/100km (olen päässyt 7,8l/100km @90km/h ja ilman ohituksia). Sekalaisessa ajossa on mennyt 9 - 10,5l/100km, riippuen kaasun käytöstä.
Toki reilummin poljettaessa kaupunkiajossa saa ajotietokoneeseen 14l lukemat ja enemmänkin, mutta eipä tuo omppu ole millään mittarilla mikään revittelyauto. :roll:
Niin, ja pirssissä on automaattiaski.
jani.1911
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jani.1911 »

mataliin kulutuslukeemiinpa ootta päässy, itellä 2.5+automaatti ja reipas sekalainen ajo siinä 13-13.5l tietämillä eikä mitäään revittelyä vaikka auto pitäis olla kaikinpuolin ihan kunnossa n.200000 ajettu.
Vastaa Viestiin