No nyt se meni! (C20XE jakopää)
-
asco gt 16v
- OCF Member

Se jousihan on vain asennuksen helpottamista varten. Eihän sillä ole mitään seksuaalista merkitystä sen jälkeen kun kiristirullan pultti on kiristetty.
Parempi ottaa pois ettei katketessaan mene väliin.
Kyllä tommonen hammashihna saa aika löysällä olla ennekuin alkaa hyppimään. Tässäkin tapauksessa paljon mahdollista että jousi tosiaan on tippunut hihnan väliin. Näkyykö jälkiä?
Parempi ottaa pois ettei katketessaan mene väliin.
Kyllä tommonen hammashihna saa aika löysällä olla ennekuin alkaa hyppimään. Tässäkin tapauksessa paljon mahdollista että jousi tosiaan on tippunut hihnan väliin. Näkyykö jälkiä?
Toivotaan tosiaan että korvaa... Kyllä isäntä ainakin oli kovin ymmärtäväinen asian suhteen.On 2003-09-20 01:26, madi wrote:
jousta näihin vanhempiin koneisiin ei kuulu kun näissä on kuusiokololla kiristettävä rulla jousi tapauksissa se kiristyy automaattisesti
huollossa on jäänyt rulla löysälle kyllähän se firma varmana sanoo että ei o jääny meillä löysäksi vaan pistät kovaa kovaa vasten nii alkaa ne sieltä makseleen
<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-09-20 01:31 ]</font>
Itse en ole kertaakaan edes avannut itse tuota hihnan koteloa. Siitä puolesta en olis kuitenkaan mitään tajunnu
Onneks en itse alkanu aikoinaan vaihtelemaan sitä hihnaa! Thank God!
Pitäkää kaikki peukut ja ukkovarpaat pydessä että tää tarina päättyy hyvin.
Kyllä ne taitaa pääosin ilman noita kiristysjousia olla, itse olen muutaman tuollaisen alle-92 jakopään tehnyt ja niissä en ole jousia nähnyt. Hihnan ei itsestään pitäisi mahdottomia löystyä, eli jos se on nyt löysällä ja kaikki apupyörät (mukaanlukien vesipumppu) ehjiä, ei viansyyksi tule mieleen paljoakaan muita vaihtoehtoja kuin että hihna on ollut asennusvaiheessa huonosti alarattaalla. Se ei ole ollut hampaillaan ja kun kone on laitettu käyntiin on hihna hakenut paikkansa ja löystynyt samalla reippaasti. Puuhapete tuossa jo miettikin että 2-ohjurinen jakopää olisi vasta XEV-koneissa, mutta nuo kaksi ohjainrullaa ja kiristin tulevat jo XE:henkin samaan aikaan kun suorasytytyskin (-93->)
Milläs perusteella kieltäytyvät korjaamasta?
Kylähän liikkeellä on vastuu tekemästään työstä ja myymistään osista. Jos ne pettävät niin kyllä heillä jonkinlainen korvausvelvollisuus on aina.
Älä korjaa sitä omalla kustannuksella ainakaan ennen kuin olet kysynyt kuluttaja-asiamieheltä mielipidettä.
Kylähän liikkeellä on vastuu tekemästään työstä ja myymistään osista. Jos ne pettävät niin kyllä heillä jonkinlainen korvausvelvollisuus on aina.
Älä korjaa sitä omalla kustannuksella ainakaan ennen kuin olet kysynyt kuluttaja-asiamieheltä mielipidettä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B