Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs olis tarkotus asentaa seossuhdemittari c20ne koneiseen vm 94 calibraan. Ja tietämättömänä sekä huhun kuulleena kysyisin et voiko lamdan piuhoista varastaa mittarille?
Kuulin ettei vois mutten syytä siihen.
Sit olis toinenkin asia. Öljynpainemittari olis myös hakusessa, AG Smoke.
Onko joku ketä ois asentanu kyseisen mittarin calibraan, miten se onnistuu?
Onko se vaan kojetaulun koristeeksi se mittari vai oikeasti käyttöön? Harva kapeakaistamittari kertoo juuri muuta kuin että ollaan ehkä laihalla tai ehkä paksulla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Voi haarottaa samalta anturilta jos mittari ja ecu ei kuormita anturia yhteensä liian paljoa. Mittaa yleismittarilla paljonko ohmeja mittarin sisäänmenon ja maan välillä ja tee sama eculle. Suositeltava kuorma on yhteensä megaohmin luokkaa, mutta en ole varma että jos molemmissa sattuu olemaan megaohmin kuormavastus niin onko niistä yheensä tuleva 500k liian kova kuorma.
Ja kyllä sillä kapeakaista-anturilla ja mittarilla jotain tekee kunhan anturi on laadukas. Itse ainakin saanut tuon rekun LE-jetin ihan hyvin säädettyä sen avulla. Toki toi mun mittari on hieman parempi mitä nuo perus kaupan- sekä netistä löydetyillä ohjeilla itsetehdyt mittarit + se anturi tosiaan kunnollinen lämmitettävä NTK/NGK.
Tuomas kirjoitti:Onko se vaan kojetaulun koristeeksi se mittari vai oikeasti käyttöön? Harva kapeakaistamittari kertoo juuri muuta kuin että ollaan ehkä laihalla tai ehkä paksulla.
Lähinnä koristeeksi mut kyl siitä jotain hyötyäki tulee olee. Luin just tosta kapeakaista jutusta. Mut katsoo sit jonku toisen auton virityksen kohteeks mihin laittais ihan tarkotuksella ton mittarin kiinni.
Simo kirjoitti:Voi haarottaa samalta anturilta jos mittari ja ecu ei kuormita anturia yhteensä liian paljoa. Mittaa yleismittarilla paljonko ohmeja mittarin sisäänmenon ja maan välillä ja tee sama eculle. Suositeltava kuorma on yhteensä megaohmin luokkaa, mutta en ole varma että jos molemmissa sattuu olemaan megaohmin kuormavastus niin onko niistä yheensä tuleva 500k liian kova kuorma.
Ja kyllä sillä kapeakaista-anturilla ja mittarilla jotain tekee kunhan anturi on laadukas. Itse ainakin saanut tuon rekun LE-jetin ihan hyvin säädettyä sen avulla. Toki toi mun mittari on hieman parempi mitä nuo perus kaupan- sekä netistä löydetyillä ohjeilla itsetehdyt mittarit + se anturi tosiaan kunnollinen lämmitettävä NTK/NGK.
Jeps, tarvii mitata ettei ylikuormitusta tapahdu.
Kiitoksia.
Jos on tietoa tosta öljynpaine asiasta niin infoa mulle, kiitos.
En tiedä onko OHC koneessa useampaa paikkaa öljynpaineanturille, mutta jos ei ole niin hommaat t-haaran siihen missä nyt on öljynpainevalon anturi ja t-haaraan sitten valon sekä mittarin anturit.