(vika korjattu)koneenvaihto vectra b vm.97 1.8 16v x18xe
(vika korjattu)koneenvaihto vectra b vm.97 1.8 16v x18xe
terve glubilaiset! mulla on täs menos koneenvaihto projekti uusikone on opel astra gsi:iistä vm.96 kone on x20xev.hyviä neuvoja olen täältä saaut mut onko kellään samoja kokemuksia? olen vaihtanu astrasta ecu:uun ja sirunkukian sirullinen avain mut ei lähe käyntiin.ois hyvät neuvot tarpeen rupiaa itelläki pikkuhiljaa hymy hyytymään
.
Re: apua!koneenvaihto opel vectra b vm.97 1.8 16v x18xe
siis avaimen siru on vaihettu, mutta onko sitä lukkosylinterin ympärille tulevaa signaalin vastaanotinta vaihettu?
itse vaihdoin koneen tuohon x16xel:ään niin piti vaihtaa luovuttaja autosta avain+lukkosylinteri+siruyksikkö+ecu+johtosarjat niin sai käynnistyksen eston pois oletko vaihtanut kaikki johtosarjat siit luovuttajasta?
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev
on vaihdettu sirunlukia ja luovuttajasta on sirullinen avain mut johtosarja on vecun oma.
onko molemmissa keksinnöissä sama simtecin versio? 56.1/56.5
ei avainta ja sylinteriä tarvi vaihtaa, ne on mekaanisia osia, mutta siru, ecu ja vastaanotin kai, niin ja jos on erilainen kytkentä niin johtohässäkkä sitten vaihtoon. jaa ehdit vastaamaan mutta kai ecu pitää vaihtaa kans sen kautta se käynnistyksen esto toimii. ecu ja siru kulkee käsikädessä ja ehkä se vastaanotinkin.
opel vectra c 2,2 gts
onko iham pakko vaihtaa koko johtosarjaa jos kytkentöjä muuttas vecun johtosarjassa?? juu simtec 56 oli kannes mistä noi 1-5 löytyy?
opel vectra c 2,2 gts
ööh valaiseppa vähän
onko nuo ecu:jen sopivuudesta vai kuinka.?
kokeiles lukea vikakoodit että onko kyse ensinkään siitä ajonestosta.
elikkä lue tuo "lue tämä ennenkuin kysyt" moottorit ensimmäinen sticky niin sieltä löytyypi vikakoodien lukuun ohjeet.
käynnistyksenesto toimii silleen että auto hörähtää käyntiin mutta sammuu heti lisäksi vikavalo alkaa vilkkumaan jatkuvasti.
jos sulla ei yritäkkään käyntiin niin vika voisi olla jossakin muualla eli lue vikakoodit.
elikkä lue tuo "lue tämä ennenkuin kysyt" moottorit ensimmäinen sticky niin sieltä löytyypi vikakoodien lukuun ohjeet.
käynnistyksenesto toimii silleen että auto hörähtää käyntiin mutta sammuu heti lisäksi vikavalo alkaa vilkkumaan jatkuvasti.
jos sulla ei yritäkkään käyntiin niin vika voisi olla jossakin muualla eli lue vikakoodit.
senverran fullmetall, kokeilin omasta autosta siruttomalla avaimella niin ei edes hörähtänyt, vikavalo alkoi kyllä vilkkuun.
opel vectra c 2,2 gts
joo riippuu vähä tapauksesta mutta tuo vikavalon vilkkuminen on kyllä 100% varma asia jos ajonesto on päällä.lmb-58 kirjoitti:senverran fullmetall, kokeilin omasta autosta siruttomalla avaimella niin ei edes hörähtänyt, vikavalo alkoi kyllä vilkkuun.
tos tuli vaan mieleen et pitääpä tarkistaa onko tos astran avaimessa siruakaan!!!
aivan varmasti j.s. näin on, siitä sen näkee, jos siinä on tavallinen opelin avain niin ei kannata alkaa sitä sirua väänteleen irti, ei irtoa siitä avaimesta kannatta leikata pala pois jos meinaa saada sen vielä pelaankin, tai sirullinen avain vastaanottimen lähelle, sekin riittää.
opel vectra c 2,2 gts
astran avaimessa o 100% varmuudella siru ainaki tos 1995 mikä mulla o tappelin ton ajoneston kans tos pääsiäisenä ja mulla ei ainakaan ohittanu ajonestoa vaikka teipattiin avain siihe siruboksiin kiinni vaan piti vaihtaa koko lukkopesä sekä avain sitten alkoi pelittää ja mulla oli ongelmia myös tuon käynnistyksen kans ja syyksi paljastu moottorin johtosarja joissa kuulemma eroja mis o tehty kuulemma osa tehty itävällassa ja ja mm niin vaihdoin johtosarjan jossa o muumuassa tyhjäkäyntisäädinliitin+kaasuläpänasentotunnistin+ruiskut jne jne ja sen jälkeen hörähti käymään
kannattaa kahtoa tuleeko kipinää ja tuleeko tuleeko poltto ainetta mulla tuolla väärällä johtosarjalla kyllä polttoainetta tuli ruiskuille asti mut ruiskuille ei tullu ilmeisesti jännitettä eivätkä pääsätäneet soppaa etenemään 
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev