Mikä öljy kesäksi?
-
kumimuumi
- OCF Member

Re: Mikä öljy kesäksi?
Osta 2 kannua niin seuraaviin öljynvaihtoihin riittää 1 kannu? Vai etkö vaihda öljyjä kuin kerran kesässä 
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Kyllä minä yleensä olen kahdella öljynvaihdolla vuodessa pärjänny. N. 10tkm tulee ajettua öljyillä. Jos ostan kaksi purkkia tuota 20w-50 öljyä jota käytetään vain kesällä niin siitä toiseta purkista riittää 10vuodeksi öljyä. Eli en välttämättä tarvitse sitä niin paljoa ylimääräistä 
Mitenkäs mahtais toi Valvolinen 20W 50 toimia 4syl 16V turbokoneessa? Olen käyttänyt tähän saakka siinä Castrollin TWS 10W 60 motorsporttia ja se toimii ainakin ihan ok. Toi Valvoline olis vaan vähän edullisempaa.Juzzi kirjoitti:Veekutosesta ei ole mitään kokemuksia mutta 24v R6 moottorissa on ollut aina 20w 50 joko valvolinen racing kamana tai sitten kendalina. Tosin tuossa autosssa ei mitkään lirut edes sisällä pysy kun on sen verran kylmänä välystä männissä.
Eikä pidä nostimet ääntä ja on varmasti annettu happea radalla.
Eli Valvoline 20W 50 VS Castrol TWS 10W 60? Kommentteja, risuja/ruusuja?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Toi Valvoline VR1 20w-50 on mineraaliöljy ja tuo Castrol TWS puolestaan täyssynteettinen joten käyttäisin mielummin sitä. Sittenhän on vielä Valvoline VR1 10w-60 joka on osasynteettinen. Jos oikein haluaa hifistellä niin varmaan joku Motul 300V tai Redline esteripohjainen kilpaöljy olis parasta (joskin älyttömän kallista).
Motonetissä näytti olevan liqui moly 10w-60 öljyä hintaan 45€/5L. Onkohan tuo täyssynteettistä?
Melko pitkillä öljynvaihto väleillä ajelet jos kesään kuuluu useampiakin radalla vierailuja.jariz kirjoitti:Kyllä minä yleensä olen kahdella öljynvaihdolla vuodessa pärjänny. N. 10tkm tulee ajettua öljyillä. Jos ostan kaksi purkkia tuota 20w-50 öljyä jota käytetään vain kesällä niin siitä toiseta purkista riittää 10vuodeksi öljyä. Eli en välttämättä tarvitse sitä niin paljoa ylimääräistä
Käy noi öljyt melko kuumina tuolla radalla kurmuuttaessa,ja on toi valvoline niin halpaa,että omiin vessoihin yleensä joka toisen ratapäivän jälkeen uudet öljyt moottoriin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Ainut 10w-60 öljy mikä liqui molyn sivuilta löytyi (Synthoil race tech GT1) on täyssynteettistä. Aika edullista näköjään.
Radalla tulee käytyä varmaan pari kolme kertaa tänä kesänä. Eikai se pahitteeksi olisi että vaihtais öljyt jossain vaiheessa ylimääräisen kerran.?! kirjoitti:Melko pitkillä öljynvaihto väleillä ajelet jos kesään kuuluu useampiakin radalla vierailuja.jariz kirjoitti:Kyllä minä yleensä olen kahdella öljynvaihdolla vuodessa pärjänny. N. 10tkm tulee ajettua öljyillä. Jos ostan kaksi purkkia tuota 20w-50 öljyä jota käytetään vain kesällä niin siitä toiseta purkista riittää 10vuodeksi öljyä. Eli en välttämättä tarvitse sitä niin paljoa ylimääräistä
Käy noi öljyt melko kuumina tuolla radalla kurmuuttaessa,ja on toi valvoline niin halpaa,että omiin vessoihin yleensä joka toisen ratapäivän jälkeen uudet öljyt moottoriin.
Ehkä mä pitäydyn sitten tuossa Castrollissa, kiitokset öljytulkkauksestaT.R kirjoitti:Toi Valvoline VR1 20w-50 on mineraaliöljy ja tuo Castrol TWS puolestaan täyssynteettinen joten käyttäisin mielummin sitä. Sittenhän on vielä Valvoline VR1 10w-60 joka on osasynteettinen. Jos oikein haluaa hifistellä niin varmaan joku Motul 300V tai Redline esteripohjainen kilpaöljy olis parasta (joskin älyttömän kallista).
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Niin tosiaan onhan se paljon kilometreistäkin kiinni mikä on vaihtoväli. Käyttö peliin(2.5 td omega) tulee vaihdettua 5000-6000 välein ja kilpuriin noin 1000-2000km välein.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Olen ihan samaa mietä, parasta öljyä mitä ooppeliin ja mersuun keksitty. Oma b-vecu lopetti lähestulkoon öljynsyömisenTimonen kirjoitti:Mä oon nyt tossa B-Vectrassa käyttäny Castrolin Magnatec 5W-40:stä ympäri vuoden, ja eipä ole valittamista!
Signumiin pistäny Mobilin ESP formula 5W-30 hyvää öljyä, mutta helkkarin kalista!
NOW: Audi A4 TDi V6 EX: Opel signum, Mazda 6 TDi, Opel Zafira, Mazda 6 Sportwagon, Mercedes Benz C, Opel Vectra B, Mazda 323 ja VW Golf
Mikä vika on perus mobilin super 3000:ssa jota saa motonetista 24,9euron hintaan. Täyttää suositukset eikä liruta maahan tiivisteiden välistä.. ainoa mikä noissa ärsyttää on et miksi öljypurkit on aina 4litran kokosia!?!
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
ennen käytin koneen öljynsyönnin takia 10-40w teboilin öljyä ja ny koneen vaihdon ja kunnostamisen jälkeen 5-40w ja hyvin pelaa ja eikä hydraaliset nostimetkaan äännä 
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev
Tuli sitten ostettua Castrolin edge sport 10w-60. Sattui olemaan tarjouksessa 35€ purkki 
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Itse olen Ecotecissa käyttänyt Teboilin Diamondia 5W-40 ja hyvin pelittää. Aikanaan Z22SE koneessa käytin ainoastaan Opelin omaa öljyä joka toimi helvetin hienosti 10tkm vaihtovälillä... ohjekirjassa oli muistaakseni 30tkm suositus vaihtoväliksi, jota en ikinä kyllä noudattaisi. Kone tykkää kun 2-3krt vuodessa vähintään vaihtaa öljyt. Itsellä tulee 20-30tkm vuodessa mittariin...
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"