A Vectra 20XE -koneella

Keskustelua Opeleista
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Tulisikohan tuo em. 186 hv ehkä jollain tarkemmilla luvuilla??? Olet kuitenkin jopa itse tajunnut että eri luvuista aloittamalla päästään eri lukemiin. :grin:

Tai sitten AIVAN HIERVEÄN KAMALA muistivirhe joka aiheuttaa heittoa jopa 1 hv:n...

<font size=-1>[ This Message was edited by: TheMan on 2003-09-22 21:20 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

No sitähän minä tuolla nimenomaan tarkoitin että kun nuo luvut tuppaavat olemaan aikamoisia likiarvoja niin tuloksetkin on vähän mitä sattuu.

Tarkemmilla arvoilla laskien saadaan seuraavaa:

132 kW / 0,736 = 179,34782609 hv

138 kW / 0,736 = 187,5 hv.

Ei vieläkään 186 hevosen tulosta :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
OCF Sprinttikunkku 2010

Voi äiti... Kun kattoo noita sunkin kirjoittamien viestien määrää ja sit vielä sisältöä... Kannattaiskohan ostaa elämä??? :smile: No mutta meitähän on moneksi ja osa jää vielä asemallekin :grin:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo, liikaa on viestejä.

Olet siis sitä mieltä että niissä ei ole edes sisältöä? No, ainakaan en kysele miten tummennetaan takavalot..
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-09-22 23:50, TheMan wrote:
Voi äiti... Kun kattoo noita sunkin kirjoittamien viestien määrää ja sit vielä sisältöä... Kannattaiskohan ostaa elämä??? :smile: No mutta meitähän on moneksi ja osa jää vielä asemallekin :grin:
Eipäs aleta solvaamaan toisia. Kaiken lisäksi olen havainnut Tuomaksella harvinaisen järkeviä mielipiteitä, jotka usein ovat samansuuntaisia kuin itselläni.

Henkilökohtaisuuksiin menevä loukkaavatyylinen kommentointi on kiellettyä foorumilla, ihan kaikilta.
Bimmer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

On 2003-09-23 00:54, ata wrote:
Eipäs aleta solvaamaan toisia. Kaiken lisäksi olen havainnut Tuomaksella harvinaisen järkeviä mielipiteitä, jotka usein ovat samansuuntaisia kuin itselläni.
Kyllä ne on yleensä 95% täyttä asiaa. Se on hyvä kun joku tietää mistä puhuu ja jos ei tiedä niin ainakin ilmeisesti ottaa sitten selvää asiasta.
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

On 2003-09-22 23:26, Tuomas wrote:
No sitähän minä tuolla nimenomaan tarkoitin että kun nuo luvut tuppaavat olemaan aikamoisia likiarvoja niin tuloksetkin on vähän mitä sattuu.

Tarkemmilla arvoilla laskien saadaan seuraavaa:

132 kW / 0,736 = 179,34782609 hv

138 kW / 0,736 = 187,5 hv.

Ei vieläkään 186 hevosen tulosta :smile:
Ensinnäkin mun auto oli rekisteröity 115kW. Toiseksi tuo 186hv oli heitto muistista, anteeksi 1,5hv erehdykseni. Ja sillä, että onko vectraa tehty 115kW ei ole mitään väliä, koska auto on rekisteröity 115kW:lla. Se mitä rekisteriotteessa lukee, on katsastusmiehen laki.

Eli siis edelleenkin väitän, että mun edellisen auton saa mikkelissä rekisteröityä 187,5hv teholle, ilman V6 hilppeitä.

Jos se ei muualla onnistu niin se on heidän ongelmansa, ei minun.

Kannattaa lukea edelliset topicit ennenkun alkaa väittämään, ja viilaamaan pilkkua!
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Voi se jollain konttorilla onnistuakin, mutta se on silloin katsastusmieheltä virhe.

Merkitsevää noissa vertailumalleissa on se, millä koneilla sitä autoa on tehtaalta saanut, ei se mitä sinne on jälkeenpäin asennettu. Vertailumalliksi otetaan myös aina lähinnä saman tehoinen, eli jos tehoa on yli 180 hv, niin vertailumalli on yksiselitteisesti 170 hv V6.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2003-09-23 17:03 ]</font>
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

Olet asiassa ihan oikeassa, mutta konttoreissa on eroja..
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Vertailumallina on aina suurempi tehoinen taikka mallisarjan suurin.
OCF Sprinttikunkku 2010

On 2003-09-23 00:07, Tuomas wrote:
Joo, liikaa on viestejä.

Olet siis sitä mieltä että niissä ei ole edes sisältöä? No, ainakaan en kysele miten tummennetaan takavalot..
Ja minäkö kyselen miten valot tummennetaa? Tuolla heitolla ilmeisesti viittaat että minun jutut ovat takavalojentummennus-tason juttuja? No eipä ole ja vaikka olisikin, niin minulla sentään on elämä enkä jouda vastailemaan kaikkeen pilkkuja n*ssien...
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei se viitannut mitenkään sinuun.

Välillä vaan näyttää siltä että foorumin jutuista puolet on keskustelua valojen ja lasien tummennuksesta ynnä muusta autojen "parantelusta".

Pilkkua viilaan, mutta eihän kaikkea tarvitse niin vakavasti ottaa. Voit vaikka jättää lukematta. Pilkkuja on kyllä hyvä välillä vähän viilatakin, jos sattuu kyseessä olemaan vaikkapa katsastusvaatimukset ja lakien tulkinnat, kun niistä liikkuu valtavat määrät epämääräistä mututietoa. Yleensä oikaisen jos jossain on väärää tietoa näistä asioista. Tuskin sekään on kenenkään etu että virheelliset käsitykset kulkevat suusta suuhun totuutena.

Henkilökohtaisuuksiin ei silti liene tarvetta mennä.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
OCF Sprinttikunkku 2010

On 2003-09-23 20:55, Tuomas wrote:
Ei se viitannut mitenkään sinuun.

Välillä vaan näyttää siltä että foorumin jutuista puolet on keskustelua valojen ja lasien tummennuksesta ynnä muusta autojen "parantelusta".

Pilkkua viilaan, mutta eihän kaikkea tarvitse niin vakavasti ottaa. Voit vaikka jättää lukematta. Pilkkuja on kyllä hyvä välillä vähän viilatakin, jos sattuu kyseessä olemaan vaikkapa katsastusvaatimukset ja lakien tulkinnat, kun niistä liikkuu valtavat määrät epämääräistä mututietoa. Yleensä oikaisen jos jossain on väärää tietoa näistä asioista. Tuskin sekään on kenenkään etu että virheelliset käsitykset kulkevat suusta suuhun totuutena.

Henkilökohtaisuuksiin ei silti liene tarvetta mennä.
No joo, se pitää kyllä paikkaansa. Pilkun viilauskin on tosin välillä hyvästä mutta... Ja puuhiskinhan sanoi mitä SILLE oli sanottu omasta 115 kw: virityksestä. No nyt menee kyllä pilkun viilaukseks täälläkin.

Huonoja päiviä sattuu, you know :grin:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Vastaa Viestiin