Opelien katsastukset

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
koeus
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Opelien katsastukset

Viesti Kirjoittaja koeus »

Oma Omega MV6-95 sedan tänään katsastuksessa; oikeasta takajousesta puuttui 2 cm pätkä, siis poikki ja apusimpukan hela väljä. (ei hajuakaan mikä on sen apusimpukan rooli), mutta pääasia, että läpi meni, kuukauden sisällä täytyy vaan käydä näyttämäs. Oli muuten reilu katsastusmies, olis tosta kai hylsynkin voinut saada. Kovasti se muuten kehui auton olevan hyvässä kunnossa.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

koeus kirjoitti:Oma Omega MV6-95 sedan tänään katsastuksessa; oikeasta takajousesta puuttui 2 cm pätkä, siis poikki ja apusimpukan hela väljä. (ei hajuakaan mikä on sen apusimpukan rooli), mutta pääasia, että läpi meni, kuukauden sisällä täytyy vaan käydä näyttämäs. Oli muuten reilu katsastusmies, olis tosta kai hylsynkin voinut saada. Kovasti se muuten kehui auton olevan hyvässä kunnossa.
No eikö toi niinku pompannu sitte? Ajokieltoahan ei varmaan tullu mutta en sanos että ois läpikään menny jos pitää korjata ja käyä näyttämässä? -(z)-
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Viimeksi kun Vectra kävi huollossa niin varoittelivat väljästä takatukivarresta mutta katsastusmies ei kyllä huomauttanut mitään, en jaksanut edes purkaa spacereitä takarenkaista pois ja läpi meni tietysti laakista.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
koeus
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja koeus »

Olin väärässä, soitin katsastusmiehelle, ei tarvii käydä näyttämässä. Sanoi vaan että käypä korjaamassa. Ja rekisteriotteessa lukee, että katsastettu 20.4.2010. Kyllä se mun järjen mukaan läpi meni. Käsitin vaan väärin ton näyttöasian.
miguliolio
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja miguliolio »

Tänään kävin toisen Vectroista leimaamassa. Läpi meni heittämällä ilman mitään huomautuksia. Oli aika rennon oloinen kaveri katsurina. Pohjaakaan ei edes kokeillut millään vasaralla tai muulla vastaavalla. Sanoin vaan että kyllä tää ihan hyvä on ja löi leiman paperiin.
Tigra 1.4 16V -99
Ex. Vectra GL 2.0i -89
Ex. Vectra 2000 16V -89
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Wlle kirjoitti:
estis kirjoitti:Kaikki sanoo että ooppelilla ei tee mitään mutta tänään kävi mun -94 mv6 omppu konttorilla vikalistan haussa ja ainut vika oli palanut rekisterikilven valo. Pohjaa kehuivat hyväksi. viime vuonna piti sentäs vaihtaa apusimpukan hela... :wink:
Huomenna (tai maanantaina) ois tarkotus käyttää omaa omegaa konttorilla. Samoin -94 MV6 :) Saas nähdä kuin käy..
HYLÄTTY! :D Etujousi oli menny poikki. Katastusmies tuli lappujen ja puolikkaan jousen kanssa ja sanoi että tästä jäi vaille. Muuten kaikki OK. Ei auta ko vaihtaa jousi -(z)-
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
vekkulisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vekkulisti »

Luetaankos katsastuksessa vikakoodit läpi/tarkistetaanko onko vikakoodeja vai pitääkö koelaudassa palaa valo ennen kun toimenpide tehdään, eihän kaikista ole merkkivaloja.(taisi olla tyhmä kysymys).
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

vekkulisti kirjoitti:Luetaankos katsastuksessa vikakoodit läpi/tarkistetaanko onko vikakoodeja vai pitääkö koelaudassa palaa valo ennen kun toimenpide tehdään, eihän kaikista ole merkkivaloja.(taisi olla tyhmä kysymys).
Ei tarkisteta tai lueta, mutta jos koelaudassa palaa vaikkapa abs-merkkivalo niin ei mene läpi. Tulee korjauskehoitus, riippuu viasta meneekö siitä huolimatta läpi vai tuleeko kuukausi aikaa korjata vika. Näin mie olen käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä!

Omega meni läpi uusilla jousilla :thumbsup: Yli vuosi ajoaikaa, avot
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
OCF2945
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

547tuhatta ajettu 94 vuoden A vectra 1.7TD meni hienosti leimasta läpi ja pohjaa kehuttiin kun käskin paukutella kunnolla että näkee onko se mädänny ja sanottiin että merkki huollos pitää mainita että pakoputki on huonokuntoisen näköinen :D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
C.W
'Agila'

Viesti Kirjoittaja C.W »

Wlle kirjoitti:
vekkulisti kirjoitti:Luetaankos katsastuksessa vikakoodit läpi/tarkistetaanko onko vikakoodeja vai pitääkö koelaudassa palaa valo ennen kun toimenpide tehdään, eihän kaikista ole merkkivaloja.(taisi olla tyhmä kysymys).
Ei tarkisteta tai lueta, mutta jos koelaudassa palaa vaikkapa abs-merkkivalo niin ei mene läpi. Tulee korjauskehoitus, riippuu viasta meneekö siitä huolimatta läpi vai tuleeko kuukausi aikaa korjata vika. Näin mie olen käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä!
vähän ot, mä sain ton meidän lagunan läpi vaikka abs-valo paloi, ei tullut ees korjauskehoitusta vaikka koko autosta puuttui se abs-anturi kuskin puolelta kun se oli mennyt tuusannuuskaksi..
Totesin et 'ai en mä tiennyt, mä lupaan korjata sen ! ' ja hymyilin nätisti. :-D Iskä mulle sanoi et ei se tule menemään läpi mut kannatti yrittää näköjään.

(Avomies sanoi jo että sitkun tuo omega katsastetaan niin se pistää mut taas asialle. ;-))
Agiperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

On se niin väärin... meikä kun hymyilis katsurille niin varmasti iskis hylätyn. :cry: Vaadin tasa-arvoa!
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Zafira 1.8 -99 268tkm, vikoja ja puutteita ei havaittu :)
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Astra 2.2 -01 hienosti läpi!! :D
Täydelliset päästöarvot,tasaiset jarrut ja iskarit.
Kyllä itse huoltamalla saa hyvän ja halvalla. :lol:
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

Jaahas, tämmönenkin topikki..

Tuo turbo-farkku meni läpi ihan kerralla, jopa kehujen kanssa.

Vanhempi sportti, no juu ei. Vikoja:
* Vuotava hammastanko, ympäristöhaitta, hylky ja korjauskehote.
* Päästöt (johtuivat tuosta hammastangosta, tyhjäkäynti vähän hakusessa), hylky ja korjauskehote.

Korjatessa meni sitten pari päivää yli sen kuukauden takarajan, joten katsastusmies löysikin sitten lisää vikoja:
* Etujarrulevyt, paksuus alle minimin, hylky.
* Raidetangon päät, molemmat puolet, löysi sitten valehtelematta puolen tunnin rynkyttämisen ja kahden miehen voimin vielä niistäkin välyksen, hylky.

Maanantaina mennään sitten taas puuhaviikonlopun jälkeen testaamaan uudelleen :bonk:

(ei tuo 330d:kään mennyt keväällä kerralla läpi, piti jarrut uusia..)
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Miikka85
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Miikka85 »

Kadettin kanssa käyty konttorilla. Menihän se kerrasta läpi, mutta pari korjauskehotusta tuli.
Vastaa Viestiin