Ou nou...tuohon olisi kyllä pitänyt olla 2k liima jotta homma onnistuisi kunnolla.madi kirjoitti:Miffu
onkos tuo tuupi tuolla alimmaisessa kuvassa wurthin liimatiivistemassaa ???? !!
Calibra Turbo FWD *Lumikki*
Re: Calibra Turbo 2wd (uusia kuvia 21.4.2010)
Saattaa tulla muuten hienoo jälkee ku uunissa maalauttaa (vaikka kunnon liimoillaki). Pari sellasta korjausta nähny ja siirtyivän sähköliimaan takas.telwin kirjoitti:Ou nou...tuohon olisi kyllä pitänyt olla 2k liima jotta homma onnistuisi kunnolla.madi kirjoitti:Miffu
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 3 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0.
telwin kirjoitti:Ou nou...tuohon olisi kyllä pitänyt olla 2k liima jotta homma onnistuisi kunnolla.madi kirjoitti:Miffu
Teroson 9221 voimaliimaa. Tuoteselosteen mukaan soveltuu korinosien liimaamiseen ja tuon ne mulle motormarketista lykkäs lapaseen kun selitin tarpeeni.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Sen verran vielä, niin kaiken oon joutunut opettelee juurikin tuon auton kanssa, oli se sit tekniikkapuolen asioita tai koriin liittyvissä jutuissa. Ja AINA kun laitan joko tänne foorumille tai facebookkiin juttua tästä prokkiksesta, niin jälkiviisaat iskee ja neuvoo; "miks teit noin ku olisit voinu tehdä näin"
Mutta, katsotaan millanen tulee. Sit se on voi voi jos menee vituiks. Tietääpähän ainakin valinneen väärän harrastuksen ja merkin.
Mutta, katsotaan millanen tulee. Sit se on voi voi jos menee vituiks. Tietääpähän ainakin valinneen väärän harrastuksen ja merkin.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
koska sua on porukat neuvonut ja kertonut miten nämä tehdään mutta silti teet toisin
eikös sun pitänyt käydä hakeen se miggi lainaan että pääset sen hitsauttaan?
mutta toivotaan että tuo liimaus pitää
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
piti piti, mutta eipä oo noita hitsaustaitoja, eikä kukaan suostunut tulla sähköliimaamaan sitä kii. Enkä mä ala tohon opettelemaan itte.madi kirjoitti:koska sua on porukat neuvonut ja kertonut miten nämä tehdään mutta silti teet toisin
Tänään sen sit näkee että miten on pitänyt kun otan pönkät irti.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
itekkin nähnyt useemman ja hyvää jälkeä tullut,varmaan viis vuotta sitten ensimmäisen.Säpä kirjoitti:Saattaa tulla muuten hienoo jälkee ku uunissa maalauttaa (vaikka kunnon liimoillaki). Pari sellasta korjausta nähny ja siirtyivän sähköliimaan takas.telwin kirjoitti:Ou nou...tuohon olisi kyllä pitänyt olla 2k liima jotta homma onnistuisi kunnolla.madi kirjoitti:Miffu
melkei sanoisin että tekijässä vika jos ei onnistu koriliimalla.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Ok, ei siinä sitten mitään jos kerran on ihan tuohon tarkoitukseen myyty.Mixu_N kirjoitti:telwin kirjoitti:Ou nou...tuohon olisi kyllä pitänyt olla 2k liima jotta homma onnistuisi kunnolla.madi kirjoitti:Miffu
Teroson 9221 voimaliimaa. Tuoteselosteen mukaan soveltuu korinosien liimaamiseen ja tuon ne mulle motormarketista lykkäs lapaseen kun selitin tarpeeni.Kyllähän se on hyvä nyt huudella jos jokin vahinko on tapahtunut.
En tietenkään voi olettaa että kaikki kävisivät lukemassa juuri tätä topikkia, mutta Madikin on ollu koko ajan hyvin perillä mitä teen ja nyt sit alkaa vasta kertoo mitä sinne kuuluis laittaa.
Yleensä nuo liimat mitä käytetään pintapeltien liimaamiseen on 2K tavaraa,tosin Terosonin tavaroista on pelkästään hyviä kokemuksia.
moni ammattilainen käyttää nykyään noita liimoja just noitten takakaarien korjauksiin ym. siksi kun pakkaa ruostua nuo hitsisaumat ja sit noi liimat kestää kyllä yhtä hyvää rääkkiä ku hitsisaumaki
eli kyllä tuosta ny mun mielestä ainaki pitäis hyvä tulla
eli kyllä tuosta ny mun mielestä ainaki pitäis hyvä tulla
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Itekkin aikoinaan liimailin kaaret paikalleen, kesti maaluun hyvin. Ei edes ruostunut 
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Anteeksi ku kerroin vaan miten ammattiliikkeessä oli käyny ku liimalla korjasivat. Uunituksen aikana jostain syystä tohon tarkoitukseen oleva liima oli pukannu lämmetessään jotaki rasvaa pohjien läpi saumasta ja pohjat / maalaus oli menny vituiksi. Sit yhen oven reiän paikkauksenki oon nähny mikä liimalla liimattu paikkapelti, maalaus ok mut vähän ajan päästä reiän reunat näkyivät selvästi pohjien läpi ja lopuksi siihen tuli selvä monttu. Paikka oli kyl kiinni ku irrotin sen (halusin nähdä miten sen joku oli korjannut) ja sit korjasin sen hitsaamalla. Eipä oo sen jälkeen näkyny mitään et siinä ois paikka.
Olen myös kuullut et moni alan korjausliike on alkanu käyttään tätä menetelmää ku se vaan on helpompi liimata lahon kaaren päälle uus kaari. Sit omistajat ihmetteleen miten voi muutama vuosi sit korjattu ruostua jo puhki. Nää nyt on vaan esimerkkejä liimalla korjatuista mihin itse olen törmänny.
Hyvä et täs kuitenki on puhdistettu ruosteet kokonaan pois ja toivottavasti kestää.
Minusta on hienoa et itse alkaa tekemään ja kokeileen. Niin minäki alotin. Ei muutaku tzemppiä projektiin
Olen myös kuullut et moni alan korjausliike on alkanu käyttään tätä menetelmää ku se vaan on helpompi liimata lahon kaaren päälle uus kaari. Sit omistajat ihmetteleen miten voi muutama vuosi sit korjattu ruostua jo puhki. Nää nyt on vaan esimerkkejä liimalla korjatuista mihin itse olen törmänny.
Hyvä et täs kuitenki on puhdistettu ruosteet kokonaan pois ja toivottavasti kestää.
Minusta on hienoa et itse alkaa tekemään ja kokeileen. Niin minäki alotin. Ei muutaku tzemppiä projektiin
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 3 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0.
jälkijuna vinkkinä tuoho etufillarin napapultin aukomiseen sen naisihmisen hennon polkuvoiman sijaan oisit voinut tunkee esim sorkkaraudan rengaspulttien väliin ja toisen pään raudasta lattiaa vasten. ja eiku väänteleen.
nii siis rengas irti tilanne ja pultit vaan navan laipassa...
nii siis rengas irti tilanne ja pultit vaan navan laipassa...
Tuollanen siitä sit tuli. Elikkäs tänään vielä pitää kitata noi saumat umpeen ja pistää pohjamaali. Nyt se on jo siis kertaalleen pohjamaalattu 2k:lla ja siihen päälle tulee se kitti. Toivo elää...

Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Re: Calibra Turbo 2wd (uusia kuvia 27.4.2010)
Näyttää ainakin ihan asialliselta,toivotavasti myös kestää.