Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Olen melko uusi käyttäjä, ja tästä syystä hieman kömpelö näissä asioissa, joten ajattelin kääntyä kokeneimpien puoleen.
Tilanne: Pakoputki on irronnut osittain. Kun putkea painaa alaspäin sen pakokaasun ulosaukon kohdilta niin pakoputki heiluu selkeästi ja on "Löysä". Kun katson auton alle, niin saatan havaita kun kaks sellasta "koukkua" ois päässy irti ehkä omasta liitoskohdastaan? En uskalla itse mennä sinne räpeltämään. Onko vika itse korjattavissa, vai onko syytä kääntyä korjaamon puoleen? Toinen tärkeä kysymys: Voiko autolla ajaa ilman pelkoa siitä, että putki tippuu tielle ?
Korjaamolla 10 minuutin homma korjata jos putki on ehjä. Itsekin helppo laittaa jos löytyy vaikka TI-hallia jossa pääsee nosturille. Jos ei ole yhtään kokemusta auton remontoimisesta niin kannattaa pyytää vähän kokeneempi kaveri mukaan, mutta ihan arkijärjellä noin yksinkertaisesta hommasta selviää. Haet vaan varaosaliikkeestä valmiiksi uudet kannatinkumit, työkaluja ei yleensä tarvita.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Minulle kävi niin että ruostui putki poikki juuri takapöntön laipan jälkeen. Siellä se takapönttö roikkui kiinnityskumien varassa jonkun matkaa ennen kun edes huomasin että oli rikki. Eli pysyi ainakin B1 farkku Vectrassa mutta niin kuin vetkula jo mainitsi niin loput putkesta saattaa myös vahingoittua mikäli roikkuu oman painon varassa.
mulla kans oli irronnut tai irroitettu kumit ja se putki roikkui sitten päästömittauksessa oli katin liitoksessa vuoto, ne kumit lukitaan sellaisilla peltilukoilla että pysyy kumit paikallaan.
nylkkis kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, varasin ajan korjaamolle Toivottavasti tuo putki nyt kestää sinne asti (roikkuu aika pahasti), joku 5km matka..