3.0v6 diesel cdti kokemuksia kaivataan.
- Enem
- 'Kapitän'

- Viesti:
3.0v6 diesel cdti kokemuksia kaivataan.
Olen tässä potenut hetken taas autokuumetta ja putkahti otsikon kaltaisella moottorilla varustettu auto vastaan. Nyt kaipaisnkin tietoja kyseisestä moottorista. Esim. Onko hihna vai ketju ja vaatiiko jatkuvaa korjaamolla käyttämistä... Sitten vielä, että minkalaisia nuo ooppelin automaattilaatikot on kestämään?
Volkswagen Golf GTI 2.0TSI -20
Volkswagen Polo BlueGT 1.4TSI -15
Ex.Opel Manta Gsi Exlusiv -86
Ex.Opel Vectra 2,5 Sport -99
Re: 3.0v6 diesel cdti kokemuksia kaivataan.
Näissä tais olla sylinteriputkien valahtamis ongelma.
Itse välttäisin ostamasta jos ei tarkkaa tietoa moottorin remonttihistoriasta.
Itse välttäisin ostamasta jos ei tarkkaa tietoa moottorin remonttihistoriasta.
Jakohihna. Vaihtoväli kait jotain 100-120tkm.
Joissain alkupään malleissa oli sylinteriputkien valumisongelmaa.
Itseänikin kiinnostaisi tuo moottori. Ei se nyt niin huono voi olla että pelätä pitää(vrt bmw 2,5TDS)
Joissain alkupään malleissa oli sylinteriputkien valumisongelmaa.
Itseänikin kiinnostaisi tuo moottori. Ei se nyt niin huono voi olla että pelätä pitää(vrt bmw 2,5TDS)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Enem
- 'Kapitän'

- Viesti:
Tämä laite mitä olen kattelut on vuosimallia 07... Onko se siis alkupään malleja vai onko ko. ongelma jo tässä vuosimallissa historiaa?
Aiemmin aiheesta kirjoitettua:
<quote>
Mulla on mielikuva että tossa Isuzun 6DE1 (Tai Saabiksi D308L) kieselissä ei olis sylinteriputket kestäneet korossaan ja se siksi olisi kosautellut kansipahveja ja että ongelmalle tehtiin tuotannossa jotain ajanhetkestä X- (ööh olikohan 2004 ja) eteenpäin.
Edelleen vehje on tarkka öljyntasosta ja kärsii nopeasti jos ajaa liian vähillä öljyillä. Saab taisi muuttaa öljytikkuja tämän takia.
Edelleen muistelisin että 9-5 saabeissa oli vähän snadinlainen jäähdytin ko. mosan kaverina joten se ei ollut saksalaisessa mielessä kovinkaan "täyskaasunkestävä" i.e. pitkä veto motarilla oli myrkkyä vehkeelle, joskin Vectran kyhlerissä on muistaikseni enemmin pilliä joten ei välttämättäsamaa ongelmaakaan.
</quote>
Eli '07 pitäisi olla jo varmempi tapaus.
<quote>
Mulla on mielikuva että tossa Isuzun 6DE1 (Tai Saabiksi D308L) kieselissä ei olis sylinteriputket kestäneet korossaan ja se siksi olisi kosautellut kansipahveja ja että ongelmalle tehtiin tuotannossa jotain ajanhetkestä X- (ööh olikohan 2004 ja) eteenpäin.
Edelleen vehje on tarkka öljyntasosta ja kärsii nopeasti jos ajaa liian vähillä öljyillä. Saab taisi muuttaa öljytikkuja tämän takia.
Edelleen muistelisin että 9-5 saabeissa oli vähän snadinlainen jäähdytin ko. mosan kaverina joten se ei ollut saksalaisessa mielessä kovinkaan "täyskaasunkestävä" i.e. pitkä veto motarilla oli myrkkyä vehkeelle, joskin Vectran kyhlerissä on muistaikseni enemmin pilliä joten ei välttämättäsamaa ongelmaakaan.
</quote>
Eli '07 pitäisi olla jo varmempi tapaus.
- Enem
- 'Kapitän'

- Viesti:
Kiitoksia näistä tiedoista!
Jos en aivan väärin muista niin tuo moottori on tullut Vectraan/Signumiin vasta sen jälkeen kun tuo sylinteriputkien valuminen on jo korjattu.
No joo
Laittaisin urbaanilegendoiksi nuo sylinteriputkijutut Opelissa.olen seurannut Englannin C vectra käyttökokemuksia 3.0 CDTI moottorista enkä ole niihin törmännyt.
Saabillahan jokin meni vikaan ja autoja korjailtiin jälkikäteen ja uusia moottoreja laitettiin takuuseen.Muistelisin että Opelissa on lohko eri numerolla kuin Saabissa vaikka sukua ovatkin.
mahtava konehan tuo on ajella,eikä kulutus silti päätä huimaa.Itsellä keskikulutus 7.6 ja matkaajossa 5-6.
Saabillahan jokin meni vikaan ja autoja korjailtiin jälkikäteen ja uusia moottoreja laitettiin takuuseen.Muistelisin että Opelissa on lohko eri numerolla kuin Saabissa vaikka sukua ovatkin.
mahtava konehan tuo on ajella,eikä kulutus silti päätä huimaa.Itsellä keskikulutus 7.6 ja matkaajossa 5-6.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=188588
samaa ite kyselin, nyt reilun kympin ajaneena kokemukset on positiivisia.
samaa ite kyselin, nyt reilun kympin ajaneena kokemukset on positiivisia.