Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Joo elikkä tänään päivällä omppu kuoli ku olin lähdössä kotipihasta. Noh sain vielä käyntiin ja ajettua takaisin kotiin (matkaa n. 200m)
Moottorin vikavalo syttyi. Tarjosi tota vikakoodia 19 ja autodata tarjosi kampiakselin tunnistinta, johtosarjaa tai ECUa
Ongelma on nyt käynnistyksessä. Todella pitkään saa startata ennen kun käynnistyy. Vikavalo sammuu kun motti käynnistyy mut syttyy uudestaan palamaan n. 1 sekunnin päästä. Hulluinta hommassa on se et koneessa tuntuu olevan potkua paljon enemmän ku ennen
Kampiakselin anturin liitimestä tuli mittailtua ja jotain arvoja sain. 2 ja 3 navan välistä 0,3 ohmia, 1 ja 2 napojen välistä ei mitään.
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
Lisää ihmettelyä ja mittauksia: Kylmänä 1 ja 2 navan välistä 39 ohmia, 2 ja 3 ei mitään. Ajoin lämpimäks ja uus mittaus: 1 ja 2 n. 15 ohmia, 2 ja 3 0,8 ohmia eikä vikavalo palanut...
Pitäisköhän varmuuden vuoksi vaihtaa toi RPM-anturi ja johto.
Bomppu 2.0 16v
Joo eli taas alkanu polttaa motin vikavaloa ja herjaa samaa koodia. Uus anturi vaihdettu reilu kuukaus sitten eli ei luuli sen olevan rikki. Johdoissa vikaa via ecu rikki?? Oisko jollain ton ecun liittimen pinnijärjestysksestä kuvaa??
Bomppu 2.0 16v
Jos on X20XEV - koneella tuo Omega , niin kuva löytyy tuolta : http://www.vectra16v.com/slp/slp_omega_b_mj94.pdf
On tosin vuosimallin 1994 kuva, mutta oletettavasti pitäis olla sama.
X20XEV:n Simtec 56 ECU löytyy pdf - dokumentin sivulta 3 oikealta alhaalta.
Jos linkki ei toimi, paina enteriä, tai maalaa linkki hiirellä ja paina enteriä.
Todennäköisesti ennemmin vika löytyy johtimista tai liittimistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
rajottaako myös kierrokset siihen 4500rpm kun vikavalo palaa? itellä vähän samanlaista oiretta ja anto nokan tunnistimen koodin. ja ajonestokin jotain kenkkuillu.
itellä lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja pelaa ajossa hyvin. sit kun käyt vaikka jossain kahvilla ja koitat sieltä lähtee ni saattaa joutua sahaamaan käyntiin pitempään
Samaa koodia antaa myös perheen kakkosastra, tosin 1,8 ecotec, tunnistimen vaihdoin, ei mitään muutosta tilanteeseen. ja muita vikakoodeja ei tosiaan anna, vaan ton 19 koodin, jos joku on törmännyt vastaavaan vaivaan ja vieläpä sen ratkaissutkin, olisin kovin kiitollinen tiedoista! nyt lähinnä tuntuu tältä ja kuntoonhan tuo pitäis saada, se kun on niin kovin rakas perheenjäsen nii, ja 4500 loppuu kiertäminen...
Ja taas hajos kampuran anturi. No eilen tuli vaihdettua uus anturi eikä lahteny sit käyntiin enää sen jälkee. Akun napa irti yöksi ja tänään uus yritys, ei vieläkään käynnisty ja herjaa vieläki tota anturia. Kokeilin jopa vanhalla.
Mikäs nyt avuks? Ecu rikki tai johdot?
Ei näköjään ole noi Topran:in osat kovin hyviä jos vuoden välein saa vaihtaa...
Bomppu 2.0 16v
Käsittääkseni tuon pitäisi käynnistyä pelkällä nokka-akselin anturilla, mutta ilmeisesti sitten vikaa vielä siinäkin. Kannattaa tutkia kampuran anturin johdotus ja se liitin.
Kampiakselin anturin pinnien 1 ja 2 välinen resistanssi pitäis olla n. 10 - 15 ohmia. pinnien 2 ja 3 välillä 0,3 - 0,5 ohmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Mulla astrassa(1,8 16v -96) temppuili nokka-anturi.Kylmänä antoi vikakoodia,lämpimänä pelas satunnaisesti.Tilasin vauxhall parts warehousesta varoiksi orkkikset kampi&nokka-anturit.Nokka-anturi oli mallia updated,sisälsi uudenmallisen anturin ja liittimen johdonpätkällä.Tuli viikossa ja kustansi 92€