Nyt viisaat apua. Vectrassa sisäilmankierronläpän moottori alkaa nakuttaa, kun läpän asento vaihtuu.
Auton ollessa parkissa, niin välillä nakuttelee itsekseenkin. Eli kun läppä vaihtaa asentoa sisäilmankierrolle nakuttaa vaimeammin n. 3s. ja läpän vaihtaessa asentoa ulkoilmankierrolle, niin nakuttaa saman ajan voimakkaammin. Purin hansikaslokeron edestä pois ja paikallistin nakutuksen lähteen tähän läppää kääntävään moottoriin. Mitä sille voi tehdä? Irti ja rasvaus? Uusi moottori? Vai onko ohjauksessa jotain häikkää? Onko kellään tullut vastaavaa esiin?
Vectra C sisäilmankierron venttiili nakuttaa
Re: Vectra C sisäilmankierron venttiili nakuttaa
Eikös kukaan ole törmännyt vastaavaan? Otin ensiapuna liittimen irti, niin eipä nakuttele enää itsekseen.
Ulkoilmankierto on nyt "pakko-ohjattu" päälle koko ajan.
Ulkoilmankierto on nyt "pakko-ohjattu" päälle koko ajan.
Mulla rupes tos kevättalvella samalla tavalla oireileen säätömoottori. Purin säätömoottorin ja sieltä sisältä oli yhdestä hammasrattaasta lähtenyt pari hammasta irti, ja sen takia moottori rupee lyömään yli. Hain uuden Opelilta ja vaihdoin uuden moottorin paikalleen ja homma rupes toimiin. Aina kun esim: avas oven ,niin se läppä muuttaa asentoa ja silloin se moottori rupes nakuttaan.Uuden moottorin laiton jälkeen se ei ole pitänyt mitään ääntä. ( ainakaa vielä...) 
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
Muistatko minkä hintainen säätömoottori oli? Mulla temppuilee juuri samanlailla. Vaihdoitko itse vai teettitkö vaihdon?
Taempi kiinnitysruuvi on kyllä erittäin v...maisessa paikassa.
Taempi kiinnitysruuvi on kyllä erittäin v...maisessa paikassa.
Itse vaihdoin, 150€ marmoritiskiltä maksoin tuo helvetin muovikotelo (säätömoottori). Automuovikemistä vois saada ton vähän halvemmalla kuin mitä opel-liikkeestä. Takimmainen ruuvi on todella vittumaisessa paikassa, mut pikkuräikällä sekin aukesi.
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012