Vectra C varotusvalo välillä päälle (-07 1.9 CDTi)
Vectra C varotusvalo välillä päälle (-07 1.9 CDTi)
Onko muilla tullu eteen et syttyy se varotusvalo, missä on auton kuva ja jako/kiintoavain keskellä pystyssä, mutta sammuu sitten itekseen?
Mulla on nyt pari kertaa syttyny n. päivän ajaks, mutta sammunu tosiaan itekseen ennen ku oon kerinny huoltoon soitella. Kaveri syynäs saksankielistä käyttöohjekirjaa et vois olla pakokaasujen puhdistusjärjestelmään liittyvää (hiukkassuodatinko?) tai sit naftasuodattimessa vettä tai jotain. Nythän on kyllä lämpötila sahannu yöpakkasista reilusti plussalle päivisin, et vettä varmaan tiivistyy vähän sinne sun tänne. En oo huomannu että toi regenerois sitä hiukkassuodatinta mitenkään erityisen tiheeseen.
p.s. Onko jollain myydä C-vectran SUOMENKIELINEN käyttöohjekirja? Tuontiauto rkle.
edit: englanninkielinenkin kelpaa
Mulla on nyt pari kertaa syttyny n. päivän ajaks, mutta sammunu tosiaan itekseen ennen ku oon kerinny huoltoon soitella. Kaveri syynäs saksankielistä käyttöohjekirjaa et vois olla pakokaasujen puhdistusjärjestelmään liittyvää (hiukkassuodatinko?) tai sit naftasuodattimessa vettä tai jotain. Nythän on kyllä lämpötila sahannu yöpakkasista reilusti plussalle päivisin, et vettä varmaan tiivistyy vähän sinne sun tänne. En oo huomannu että toi regenerois sitä hiukkassuodatinta mitenkään erityisen tiheeseen.
p.s. Onko jollain myydä C-vectran SUOMENKIELINEN käyttöohjekirja? Tuontiauto rkle.
Re: Vectra C varotusvalo välillä päälle (-07 1.9 CDTi)
Se on vikavalo.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Syitä syttymiseen voi olla monia eikä niitä ohjekirjasesta löydä, ei muuta kun koodien lukuun niin löytyy oireilun paikka paremmin, pistelet tänne suuntatietoa niin löytyy varmaan klubilaisiltakin lukulaitteita lähettyviltä niin ei tarvitse heti euroja liikkeeseen kannella.
Suodattimesta voit tarkistaa onko vettä kun löysäät johtoliittimen ja putkien pikaliittimet ja nostat sen jälkeen koko pönikän pois niin alapuolella on proppu mistä voi valuttaa, toki jos pönikkä irti ja on kätevä käsistään suodattimen vaihtokin onnistuu muutamassa minuutissa jos tallista löytyy ruuvipenkki ja sopiva avain millä suodattimen tiukasti olevan kannen saa väännettyä auki ja takaisin kiinni.
Kun letkut ja liittimet on takaisin kiinni systeemi ilmaa itsensä kun käyttää pari-kolme kertaa virtoja päällä muttei starttaa, niin pumppu saa pumpattua suodattimen takaisin täyteen.
PS.
Sitten kun näiden nykydieseleiden polttoainepuolen systeemeiden kanssa värkkäilee kannatta muistaa se leikkaussalimainen puhtaus ja puhdistus
Suodattimesta voit tarkistaa onko vettä kun löysäät johtoliittimen ja putkien pikaliittimet ja nostat sen jälkeen koko pönikän pois niin alapuolella on proppu mistä voi valuttaa, toki jos pönikkä irti ja on kätevä käsistään suodattimen vaihtokin onnistuu muutamassa minuutissa jos tallista löytyy ruuvipenkki ja sopiva avain millä suodattimen tiukasti olevan kannen saa väännettyä auki ja takaisin kiinni.
Kun letkut ja liittimet on takaisin kiinni systeemi ilmaa itsensä kun käyttää pari-kolme kertaa virtoja päällä muttei starttaa, niin pumppu saa pumpattua suodattimen takaisin täyteen.
PS.
Sitten kun näiden nykydieseleiden polttoainepuolen systeemeiden kanssa värkkäilee kannatta muistaa se leikkaussalimainen puhtaus ja puhdistus
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
on niillä merkkiliikkeessä suomenkielisiäkin,ota kymppi rahhaa mukaan!tekkie kirjoitti:
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Käytin ton suodattimen irti, ei sieltä propusta kyllä tullu vettä ollenkaan. En valuttanu ihan tyhjäks, kun eikös ne vedet olis sieltä pohjalta tullu ekana ulos jos olis ollu siitä kyse? Tänään valo ei taas syttyny aamulla. Pitää varmaan käydä luettamassa se joku pvä kun taas palaa.Aabelix kirjoitti:Syitä syttymiseen voi olla monia eikä niitä ohjekirjasesta löydä, ei muuta kun koodien lukuun niin löytyy oireilun paikka paremmin, pistelet tänne suuntatietoa niin löytyy varmaan klubilaisiltakin lukulaitteita lähettyviltä niin ei tarvitse heti euroja liikkeeseen kannella.
PS.
Moi,tekkie kirjoitti: Käytin ton suodattimen irti, ei sieltä propusta kyllä tullu vettä ollenkaan. En valuttanu ihan tyhjäks, kun eikös ne vedet olis sieltä pohjalta tullu ekana ulos jos olis ollu siitä kyse? Tänään valo ei taas syttyny aamulla. Pitää varmaan käydä luettamassa se joku pvä kun taas palaa.
kyllä se vika jää muistiin vaikkei valo juuri lukuhetkellä palaisikaan. Vika kyllä kuittaantuu pois jos ei esiinny x (olikohan tuo 80?) starttauskerran aikana. Minä voin sen vikakoodin sieltä onkia kahvipaketin hinnalla, jos jaksat ajella nurmijärvelle tai arkipäivänä klo 7-15 tapiolaan.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Tuollainen vika tuli tuolta kenttäkorjausohjeesta vastaan ja sopisi hyvin oireisiin, että EGR takeltelee ohjelmistovian vuoksi ja sytyttelee vikavaloa epämääräisesti, vikakoodi P0400 (5A) pitäisi tallentua kyseisestä viasta, homma korjaantuu ohjelmistopäivityksellä.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Pitää kattoo millon kerkeis. Viime aikoin on kans esiintyny sellasta että pintakaasulla kiihdyttäessä tai just kun kiihdytyksen lopettaa, auto nykäsee. Ei tapahdu läheskään joka kerta kylläkään. Valo on ollu taas pimeenä hetken aikaa.Altti450 kirjoitti:Moi,tekkie kirjoitti: Käytin ton suodattimen irti, ei sieltä propusta kyllä tullu vettä ollenkaan. En valuttanu ihan tyhjäks, kun eikös ne vedet olis sieltä pohjalta tullu ekana ulos jos olis ollu siitä kyse? Tänään valo ei taas syttyny aamulla. Pitää varmaan käydä luettamassa se joku pvä kun taas palaa.
kyllä se vika jää muistiin vaikkei valo juuri lukuhetkellä palaisikaan. Vika kyllä kuittaantuu pois jos ei esiinny x (olikohan tuo 80?) starttauskerran aikana. Minä voin sen vikakoodin sieltä onkia kahvipaketin hinnalla, jos jaksat ajella nurmijärvelle tai arkipäivänä klo 7-15 tapiolaan.
Kävin nyt sit Pohjois-Helsingin Autossa luettamassa koodin jne. kun ei aika antanu myöten ite selvittää. Koodia en muista mutta johonkin hiukkassuodattimen paine...- johonkin (?) liittyvä se kuulemma oli ja ohjelmistopäivitystä siihen suositeltiin. Tarkistan ja lisään sen tänne. Päivitys tehtiin, vikavalo sammui mutta nykimistä edelleen esiintyy. Se tulee yleisimmin tilanteessa kun kiihdyttää ja sitten höllää kaasua niin nykäsee. Onko tutun kuuloista kellekään?Aabelix kirjoitti:Tuollainen vika tuli tuolta kenttäkorjausohjeesta vastaan ja sopisi hyvin oireisiin, että EGR takeltelee ohjelmistovian vuoksi ja sytyttelee vikavaloa epämääräisesti, vikakoodi P0400 (5A) pitäisi tallentua kyseisestä viasta, homma korjaantuu ohjelmistopäivityksellä.
Koodin luku makso 50€ ja ohjelmistopäivitys 60€....
Kuinka pitkiä ajoja sulla tulee näillä ajoilla? Ihan ku hiukkassuodattimen regenerointi jäisi joka kerta kesken ja sitten se tukkeutuu. Silloin kun regenerointi tapahtuu, pitäisi ajaa pitempi lenkki, että hiukkassuodatin ehtii puhdistua kunnolla. Onko tästä mitään käyttöohjekirjassa?
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
No nyt on tullu lyhyempää ajoa kun vaimo on sillä ajellu, mutta toisaalta viime viikolla tuli kaks päiväreissua tampereelle, yhteensä yli 700km. Oon nyt yrittäny vähän pitää korkeempia kierroksia (ei enää kutosella satasen tuntumassa) ja välillä vetäny urku auki pidempää siivua, niin tuntuu että se nykiminen olis sieltä aikalailla loppunu. Ja vikavalo on pysyny poissa ton ohjelmapäivityksen jälkeen. Ehkä tässä sattu sitten vähän tukkonen suodatin ja toi ohjelmistovika yhtäaikaa.Vincent kirjoitti:Kuinka pitkiä ajoja sulla tulee näillä ajoilla? Ihan ku hiukkassuodattimen regenerointi jäisi joka kerta kesken ja sitten se tukkeutuu. Silloin kun regenerointi tapahtuu, pitäisi ajaa pitempi lenkki, että hiukkassuodatin ehtii puhdistua kunnolla. Onko tästä mitään käyttöohjekirjassa?
Kunhan muistat, että jos olet köyhä, anna regeneroitua kerrasta. Jos taas rikas, jatka niitä lyhyitä vetoja. Nimittäin tämän takia niitä joudutaan uusimaan, kun ihmiset eivät anna suodattimen puhdistua kunnolla ja kerrasta.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
meillä oli varmaan jäänyt useamman kerran väliin toi puhdistus kun rupes herjaa vikakoodit et liian iso paine ero ennen ja jälkeen suodattimen. joten tuli näytettyä rasiaporaa pöntölle.
kulku parani todella hyvin ja ärsyttävä nykiminen mitä joskus vedättäessä esiintyi niin poistui.
kulku parani todella hyvin ja ärsyttävä nykiminen mitä joskus vedättäessä esiintyi niin poistui.
Mistäs sen sitten tietää että generointi on käynnissä?
Olen ajellut muutaman tuhat tällä autolla ja en ole kertaakaan huomannut mitään poikkeavaa ajossa.
Voi olla että joskus tosiaan haju on erilainen, mutta mitään merkkivaloa ei syty.
Oliko se niin että jos generointi epäonnistuu useamman kerran niin sitten se ilmoittelee valolla generoinnin olevan käynnissä?
Minulla työmatka 60km/sivu moottoritietä, joten se varmaankin pysyy hyvin puhtaana.
Olen ajellut muutaman tuhat tällä autolla ja en ole kertaakaan huomannut mitään poikkeavaa ajossa.
Voi olla että joskus tosiaan haju on erilainen, mutta mitään merkkivaloa ei syty.
Oliko se niin että jos generointi epäonnistuu useamman kerran niin sitten se ilmoittelee valolla generoinnin olevan käynnissä?
Minulla työmatka 60km/sivu moottoritietä, joten se varmaankin pysyy hyvin puhtaana.
Caravelle -01 carsport
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Vectra C1 2.2 -02
Ford Thunderbird 5.0 -92
Motto: No kyllähän mä nyt tollasen saan tehtyä ittekkin...
Olen nyt ajanut yhdessä vaimon kanssa reippaassa vuodessa 35 tkm Astra 1.9 CTDI:llä eikä kertaakaan ole kyseinen merkkivalo syttynyt. Kysyin huoltoneuvojalta asiasta ja hän totesi, että minun ajotyylillä homma on hoitunut ajon aikana huomaamatta eikä asiassa ole mitään erityistä.rodisko kirjoitti:Mistäs sen sitten tietää että generointi on käynnissä?
... saapa nähä...