Elikkäs huomasin että kun tyhjäkäynnillä nappaa öljykorkin pois niin, hups auto sammu. Ajattelin ensin että saattaa olla normaalia kun tuosta venakopan kannesta menee tuo huohotusputki tohon imupuolelle, elikkä ois saanu liian nopeasti ja liikaa ilmaa tuon venttiilikopan kautta.. Mutta tuli yhden kaverin kanssa puheeksi ja koitettiin samaa sen autossa (BMW 316 E30) ei auto sammunut. Eikä kyllä itsellänikään mielestäni yksikään auto ennen tuohon ole sammunut..
Eli siis kysymys kuuluu onko tuossa koneessa normaalia, vaiko mahd. jotain vikaa? Jos vikaa niin ehdotuksia otetaan avosylin vastaan.
Ps. kottero yskii tyhjäkäynnistä n.2000rpm:ään, vähenee mitä enemmän kierroksia. (sillä vaan että jos on yhteydessä toisiinsa)
C30XEI Sammuu ilman öljykorkkia???
Re: C30XEI Sammuu ilman öljykorkkia???
minä oon joskus törmänny kans sellaiseen autoon joka sammahti kun otti öljykorkin pois(muistaakseni joku BMW oli tämä)
en lähtis tekemään korjauksia tuohon vikaan kun eihän sitä öljykorkkia ole tarkoitettu pois otettavaksi silloin kun moottori on käynnissä.
en lähtis tekemään korjauksia tuohon vikaan kun eihän sitä öljykorkkia ole tarkoitettu pois otettavaksi silloin kun moottori on käynnissä.
Aivan normaalia suljetun huohotusjärjestelmän moottoreissa. BMW puolella tosiaan lähes kaikki nyky bensakoneet sammuu tai käy vaikeasti korkki auki.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Pahoitteluni typerästä kysymyksestä... Sammuuhan tuo juu tietenkin kun haukkaa äkkiä tuo kone happea sieltä venakopasta, varsinkin kun tyhjäkäynti hieman matalalla..
Iski epäluulo kun auto ei mulla kauan ole ollut, eikä vielä ole metkuja oppinut..
Iski epäluulo kun auto ei mulla kauan ole ollut, eikä vielä ole metkuja oppinut..