Pakoputken suojapellin tarpeellisuus??
Elikkäs auto astra 1.8 16V -94 ja ongelma sellainen et pakosarjalta lähtevän tuplaputkiston päällä on sellanen peltisuojus. Varmaan lämmön takia tai jotain!?? On alkanut vituttaa kun se on vähän ruostunut kiinnityskohdista ja sitä ei saa kunnolla enää kiinni. Rämisee ja räpättää tietyillä kierrosalueilla ärsyttävästi. Oon yrittänyt sitä rautalangalla ja klemmarilla sitoa paremmin mut ain ajostakin ottaa resonaatiota.
Eli onko niin hirveän tärkeä pelti jos ottas sen kokonaan pois?? Onko muilla patentteja räpätyksen poistoon?
Eli onko niin hirveän tärkeä pelti jos ottas sen kokonaan pois?? Onko muilla patentteja räpätyksen poistoon?
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Enhän mä osaa ees lukee,mä tarkotin takavaimentimen lämpöpeltiä...idiootti!
Mutta pakosarjan pellin otin irti ja tein siihen uudet upeat kiinnikkeet,ainaski niihin mistä ei ollut pultit ruostunut poikki,ja hiljaisuus tuli.
Takapöntöstä:
Huollon kertomaa..(ek-auto):
"meillä nää lentää suoraan roskiin,ei täällä suomessa niin kuuma ole että pellin puuttumisesta haittaa olisi..."
Mulla oli pelti niin löysästi kiinni että lähti nykäsemällä irti,ainoo mikä harmittaa on ettei ruostesuojausta löydy pellin alta (stop-rust)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Iro on 2003-09-10 19:05 ]</font>
Mutta pakosarjan pellin otin irti ja tein siihen uudet upeat kiinnikkeet,ainaski niihin mistä ei ollut pultit ruostunut poikki,ja hiljaisuus tuli.
Takapöntöstä:
Huollon kertomaa..(ek-auto):
"meillä nää lentää suoraan roskiin,ei täällä suomessa niin kuuma ole että pellin puuttumisesta haittaa olisi..."
Mulla oli pelti niin löysästi kiinni että lähti nykäsemällä irti,ainoo mikä harmittaa on ettei ruostesuojausta löydy pellin alta (stop-rust)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Iro on 2003-09-10 19:05 ]</font>
Niin minkäs takia se muuten siinä on. Onko se tosiaan ettei polta itteään siinä vai? Itellä on semmonen käsitys et se on sen takia ettei pakokaasut jäähdy liikaa ennen kattia (joku huoltomies kertoi kerran). onko kellään faktaa. nimittäin jos sillä ei oo muuta merkitystä kuin suojana ettei polta pakoputkessa itseään niin taidanpa repäistä sen helvettiin.
Mulla on ollut pakosarjan päälle tuleva pelti pois nyt koko kesän ajan, ainakaan 5000 km matkalla minkään moisia ongelmia ei ole tullut.. Itsellänikin kävi mielessä tuo lämpeneminen, mutta ei siinä nyt ihan lähipiirissä ole mitään lämpöherkkää ole ja lämpenihän se peltikin
Ja vi**tuskerroin tippu huomattavasti, kun ei tuu mitään ylimääräisiä resonanssiääniä konepellin alta!!
Ja auto siis Vectra A ja koneena X20XEV..
PS: ja toiseen peltikysymykseen mull ei oo minkäänlaista kertomusta
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2003-09-23 21:43 ]</font>
Ja auto siis Vectra A ja koneena X20XEV..
PS: ja toiseen peltikysymykseen mull ei oo minkäänlaista kertomusta
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veccura A on 2003-09-23 21:43 ]</font>