mitenköhän vois hiukan parantaa tuota vnt ohjausta nyt on siis vakio hukkaportillisen ahtimen ohjauksella toiminnassa ja yllättävän hyvin
hanskaa kyllä ahtimen ohjauksen mutta parannettavaa löytyisi kun aivan alakierroksilla ei tunnu hanskaavan aivan oikein kun vnt:lle pitäisi
saada heti kun kaasua vähänkin painaa alipaine tehoa jotta siivet vaihtaisi asentoa ja vääntöä saisi heti aivan alakierroksillekin joka onkin
se vnt ahtimen etu ja nyt kun sitä etua ei juurikaan ole niin kysyisinkin ovatko muut jotka ovat vnt ahtimen vaihtaneet hukkaportillisen tilalle
saaneet ahtimen hyrräämään jo aivan alakierroksilta oikein....?
x20dtl vnt ohjaus
Re: x20dtl vnt ohjaus
Jos et ole niin tuossa EI ole VNT ahdinta vaan perus läppähukkaportillinen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Olen vaihtanut autoon vnt ahtimen perus T15 ahtimen tilalle.................
ja kysynkin muilta jotka ovat siis MYÖS TEHNEET saman muutoksen
että miten ovat saaneet pelaamaan....
että miten ovat saaneet pelaamaan....
Aasi mikä aasi...
Millä kierrosluvulla se sitten herää?
2.2DTI:ssä herää jo n.1200-1300rpm, mutta sulla on kuitenki pienempitilavuuksinen kone ja 2.0 on luonteeltaan muutenkin vähän "ei niin äkkinäinen".
Millä kierrosluvulla se sitten herää?
2.2DTI:ssä herää jo n.1200-1300rpm, mutta sulla on kuitenki pienempitilavuuksinen kone ja 2.0 on luonteeltaan muutenkin vähän "ei niin äkkinäinen".
x20dtl vnt ohjaus
Itse asiassa sain jo ongelman ratkaistuksi.. mutta herääkö 2.2 vasta noin myöhään? itsellä on kokemusta vnt ahtimella olevista volkkareista niin kyllä ahdin oli niissä mulla ollut heti mukana kun pedaalia paino eli ahto valmiina jo tyhjäkäynnillä ja sitten kun vakioon ei ollut tyytyminen ruuvattuna ahtoja oli jo tyhjäkäynnillä 0.1bar ja volkkarissa ahtimena toimi GT1749v.
Eli sain ongelman ratkaistua kun tulppasin egr:n pois käytöstä jo alipaine pumpulta ja agr läpäthän minulla on jo ollut tulpattuna kun olen ne läpät jo imusarjasta poistanutkin.
Ja nyt siis alipaine pumppu imee pelkästään turbolle alipainetta (ja tietty jarrutehostimelle) mutta egr tulppauksen seurauksena alipaine teho parani ja ahdin on mukana tyhjäkäynnilläkin samalla tavalla
miten volkkarissakin toimi. Tosin en tiedä sitten miten ne 2.2 ahtavat joissa on jo vakiona vnt taitaa niissa melko huono alavääntö olla jos vnt herää vasta 1200rmp kohdalla.
Olis silti hyvä kuulla miten muut ovat ongelmaa ratkoneet?... aluksi ei meinannut kun vnt asensin pysyä ahdot kurissa mutta ruuvailemalla sain sitten
sinne boost controllia ettei ahdot aivan karkaa käsistä. tällä hetkellä ahdot 1.4bar ja turbo ohjaus hanskaa kyllä hyvin nyt vnt ahtimen.
ei anna vikakoodeja ja ahdot eivät seilaile.
Eli sain ongelman ratkaistua kun tulppasin egr:n pois käytöstä jo alipaine pumpulta ja agr läpäthän minulla on jo ollut tulpattuna kun olen ne läpät jo imusarjasta poistanutkin.
Ja nyt siis alipaine pumppu imee pelkästään turbolle alipainetta (ja tietty jarrutehostimelle) mutta egr tulppauksen seurauksena alipaine teho parani ja ahdin on mukana tyhjäkäynnilläkin samalla tavalla
miten volkkarissakin toimi. Tosin en tiedä sitten miten ne 2.2 ahtavat joissa on jo vakiona vnt taitaa niissa melko huono alavääntö olla jos vnt herää vasta 1200rmp kohdalla.
Olis silti hyvä kuulla miten muut ovat ongelmaa ratkoneet?... aluksi ei meinannut kun vnt asensin pysyä ahdot kurissa mutta ruuvailemalla sain sitten
sinne boost controllia ettei ahdot aivan karkaa käsistä. tällä hetkellä ahdot 1.4bar ja turbo ohjaus hanskaa kyllä hyvin nyt vnt ahtimen.
ei anna vikakoodeja ja ahdot eivät seilaile.
Kyllä se herää mutta siinä 1200 kohdalla alkaa tosissaan kiskoa.
2.2 on todella alavääntöinen.
2.2 on todella alavääntöinen.
Joo ajattelinkin että tarkoitat varmaankin noin
kun vnt ahtimellahan saa erittäin hyvin juuri ala vääntöä kun ahdin on hereillä koko ajan