Astra H Caravan alusta ?
Astra H Caravan alusta ?
Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja Astra H Caravan 1.6twinport: Steinmetz 30/30mm madallusjouset 185 € (sutii oy), Eibach Pro-Kit 35/30mm madallusjouset 189 € (tuningstudio.fi) tai sitten Ta-Technix säädettävä alustasarja 339€. Kivireki ei ole tavoitteena. Saa antaa mielipiteitä tai omia kokemuksia.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: Astra H Caravan alusta ?
Itseäni kiinnostaa sama homma. Tosin auto 1.8 koneella mutta jousisarjahan noissa on sama.
Hintoja olen sen verran tutkinut, että Eibach saksasta tilattuna n.170€ ja suomessa n.240€.
Siihen olen itse kallistumassa.
Hintoja olen sen verran tutkinut, että Eibach saksasta tilattuna n.170€ ja suomessa n.240€.
Siihen olen itse kallistumassa.
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
OPEL ASTRA K -16
Pro-Kitin aion omaani tilata, englannin Astra-foorumilla kovasti ylistetty sarja...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Astra 1.8 cosmo Eibach Sportsline alustalla. Sopivan jämäkkä olematta pintakova. Takaa voisi olla matalampikin. 150e toimitettuna Saksasta.

Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Komea! Onko vakioiskareilla?JukeN kirjoitti:Astra 1.8 cosmo Eibach Sportsline alustalla. Sopivan jämäkkä olematta pintakova. Takaa voisi olla matalampikin. 150e toimitettuna Saksasta.
näillä mennään...
Jep, vakioiskareilla. Ollut noin vuoden alla eikä ole mitään ongelmia ollut.Jaku kirjoitti:Komea! Onko vakioiskareilla?JukeN kirjoitti:Astra 1.8 cosmo Eibach Sportsline alustalla. Sopivan jämäkkä olematta pintakova. Takaa voisi olla matalampikin. 150e toimitettuna Saksasta.
http://www.saunalahti.fi/~jukka24/Opel/ ... rtline.jpg
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Moro!
Tässä olisi tarkoituksena hankkia kanssa tuo Eibachin Sportsline jousitus, mutta kysymys ei koske suoranaisesti niitä vaan ihmeellisiä alustan kolinoita lähinnä peräkkäisissä töyssyissä.
Ääni on lonksuva ja tuntuu kuin iskari ei olisi kunnolla kiinni kiinnikkeissään tai alustan puslissa ei vaimennuskumit olisi ihan virkeet. Auto on kuitenkin vaan -05 ja ajettu 88tkm. Mahtaakohan äänet pahentua madallusjousien asennuksen jälkeen? Kuitenkin viime katsastuksessa totesivat iskarien vaimennuksen huippukuntoiseksi.
Onko vastaavia ongelmia ja jos on, miten ongelmat on ratkaistu?
- Pasi
Tässä olisi tarkoituksena hankkia kanssa tuo Eibachin Sportsline jousitus, mutta kysymys ei koske suoranaisesti niitä vaan ihmeellisiä alustan kolinoita lähinnä peräkkäisissä töyssyissä.
Ääni on lonksuva ja tuntuu kuin iskari ei olisi kunnolla kiinni kiinnikkeissään tai alustan puslissa ei vaimennuskumit olisi ihan virkeet. Auto on kuitenkin vaan -05 ja ajettu 88tkm. Mahtaakohan äänet pahentua madallusjousien asennuksen jälkeen? Kuitenkin viime katsastuksessa totesivat iskarien vaimennuksen huippukuntoiseksi.
Onko vastaavia ongelmia ja jos on, miten ongelmat on ratkaistu?
- Pasi
Turha epäkunnossa olevaa alustaa on lähteä madaltamaan. Rikkinäiset osat vaihtoon samalla kun laskee. Oisko koiranluissa väljää? Tai mitkä kallistuksenvakaajanyhdystangot ne virallisesti on. Jousi poikki? Noitahan on ainakin vanhemmissa katkeillut.
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
No juu ei se siis epäkunnossa ole, ei ainakaan katsastaja antanut mitään merkkiä rikkinäisestä alustasta. Tosiaan tässä googlailun jälkeen päädyn varmaantoho Eibachin prokittiin. Ääni ei ole paha mutta pistää korvaan, lähinnä kuoppaisella tiellä (hiekkatie) tai peräkkäisissä töyssyissä kuuluu pieniä kolahduksia/lonksahduksia. Voi olla että olen turhan kriittinen, eihän sitä tiedä vaikka äänet vaan kuuluvat auton ominaisuuksiin. Pitäs käydä koeajaa lähes uusia H-mallin Astroja.JukeN kirjoitti:Turha epäkunnossa olevaa alustaa on lähteä madaltamaan. Rikkinäiset osat vaihtoon samalla kun laskee. Oisko koiranluissa väljää? Tai mitkä kallistuksenvakaajanyhdystangot ne virallisesti on. Jousi poikki? Noitahan on ainakin vanhemmissa katkeillut.
- Pasi