Mallia -93. Nakuttava ääni kuuluu oli moottori kylmä tai kuuma hiljaisessa ajossa. Kovemmassa vauhdissa (80km/h ja yli) ääntä ei erota. Öljyä on tarpeeksi. Voiko olla muuta syytä kuin venttiileissä (8v) jotain vikaa?
Täyssynteettisillä ajettu reilu 6000 km.
Vectra A c18nz nakuttava ääni
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: Vectra A c18nz nakuttava ääni
Hydrauliset venttilinpainimet.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Ok. Onkohan tuo nakutus sitten vakavaakin pidemmän päälle? Painimet vaihtoon; vai mitä niille voi tehdä?
Vakavaa se ääni on pidemmän päälle, mutta siitä voi keskustella kuinka pitkästä ajasta voi puhua. Kaksi vuotta olen itse ajellut (n. 35000 km) lievän nakutuksen kanssa (ei kuulu kuin konepelti auki), eikä tuo ääni mielestäni ole koventunut.
Kyllähän se on niin, että koko kansi menee remonttiin, jos meinaa äänen saada pois. Ei kannata pelkästään jotain nostinkuppeja vaihtaa, koska tuo ääni tarkoittaa sitä että koko venttiilikoneisto on kunnostamisen tarpeessa. Halvoissa autoissa se remontti on kyseenalainen, koska puhutaan hintaluokasta 500-1000 e.
Kyllähän se on niin, että koko kansi menee remonttiin, jos meinaa äänen saada pois. Ei kannata pelkästään jotain nostinkuppeja vaihtaa, koska tuo ääni tarkoittaa sitä että koko venttiilikoneisto on kunnostamisen tarpeessa. Halvoissa autoissa se remontti on kyseenalainen, koska puhutaan hintaluokasta 500-1000 e.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
tuossa moottorissa on nostimet ei paininkupit, ne on halvat oliko jotain 6€ kpl, että jos siinä on vika ja itse pystyy korjaan niin ei se hirveitä tuu maksaan, tietenkin voi olla nokka akseli/keinuvivut kulunu, on tietysti kalliimpi sitten. ei sitä kantta tarvi näiden takia irroittaa, siihen on työkalu olemassa.
opel vectra c 2,2 gts