EGR-venttiilin vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kaapo80
'Agila'

EGR-venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaapo80 »

Tuli viimeinkin kirjauduttua, vaikka olen tätä foorumia jo jonkin aikaa selaillut.

Mulla on Opel Astra F-Caravan 1.6, vm. -96. Talvella auto alkoi nykiä hieman, varsinkin pysähdyksissä liikennevaloissa sen tunsi selvästi. Kylmänä auto kävi paremmin, mutta moottorin lämmettyä hytkyminen alkoi. Ajossa nykiminen ei tuntunut, ainoastaan tyhjäkäynnillä. Tätä jatkui koko kevään, nykien välillä enemmän välillä vähemmän. Myös kierroslukumittari eli välillä omaa elämäänsä, tyhjäkäynnillä kierrokset ampaisi tavaisiin hetkeksi. Pitkän ajon yhteydessä auto saattoi sammua kun kytkimen laski alas, kierrokset vain laskivat nollille...

Nyt toukokuussa ajettiin vajaan 200 km matka. Sen aikana syttyi moottorin merkkivalo ja nykiminen paheni het kunnolla. Merkkivalo on palanut siitä lähtien. Huollossa testeri näytti EGR-venttiilin toimintahäiriötä. Olen saanut toisen venttiilin. Satutteko tietämään, onnistuuko venttiilin vaihto itse vai vaatiiko homma ammattimiestä? Itse kun olen melko kädetön autohommissa... :bonk: Mulle näytettiin venttiilin sijainti, jossain moottorin takana näin sen. Ilmeisesti tavaraa pitää hiukan purkaa päältä ennen kuin venttiiliin pääsee käsiksi?
juha3105
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: EGR-venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

haulla löytyy jälleen tosta egr:stä montakin niksiä. mutta tulppaa se sit samalla jos alat irrottelemaan. vaihto on ihan vasemman käden juttu...

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=181461
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Vastaa Viestiin