Öljyt kentälle+letku halki, KIIRE

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
onion
'Admiral'
'Admiral'

Re: Öljyt kentälle+letku halki

Viesti Kirjoittaja onion »

Joo sieltä muovikemiltä kysyin ja sain tuon hinnan.
No on se minusta järjetön hinta kuitenkin.
Isken metalliputken sinne sisään ja klemmarit päälle.
Eikö se melko toimiva ole?
Larsanjus
'Admiral'
'Admiral'

Re: Öljyt kentälle+letku halki, KIIRE

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Ihmeellistä vouhotusta yhdestä letkusta.

Metalliputki sisään vaan ja klemmareilla kiinni. Tutulla ollu jo pari vuotta pätkä 50mm muovista viemäriputkea letkujatkona juurikin samasta syystä samassa putkessa.
Ennenkin on opeteltu kantapään kautta, miksei nytkin...
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vouhotusta?

Mitä jätkät luulee nykyään saavansa autoon alle satasella?
Tuo letkukin hajoaa 10v välein, niin ei se myynti ihan jarrupalaluokkaa ole, joten hintaakin on. Ja erikoisosa muutenkin.

Pelkästään etujarrulevyt maksaa parilta jo satasen luokkaa niin onko tuo letku sitten kallis?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Larsanjus
'Admiral'
'Admiral'

Kyllä mä ainakin satasella saan autoon kaikenlaista. Se on sitten eri asia jos ei ruuvaria kummosempi työkalu pysy kädessä.
Tässä tapauksessa kyselijä kuitenkin omatoimisesti ehdotti jotain paikkausratkasua, josta vois olettaa että edes jonkunnäkösiä tarvikkeita/mielenkiintoa ropaamiseen löytyy. Kympillä saa jo aika pitkän pätkän 50mm putkea, lemmarit vaikka vitosen kappale ja kas, säästy sopivasti satanen että voin vaihtaa vaikka sitten ne etujarrulevyt..

Ja kyllä, 60cm pätkä letkua 130e:llä on aivan prkleen kallis!
onion
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja onion »

Olen Larsanjuksen kanssa samaa mieltä.
Maksoin autosta 1300e olen korjaukseen käyttänyt jo 300e ja nyt tuli vielä tuo putkikin niin kyllä minun budjetille se 130e on kova hinta.
Tokihan se riippuu siitä millaiset tulot on. Kuten sanonta kuuluu "ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot".
Tietysti tässäkin on kaksi koulukuntaa Ostan kerralla hyvän niin ei tarvitse leikkiä tai ostan vaan tuon osan ja korjaan sitten loput myöhemmin.
Itse ajattelin tässä kohtaa valita sen halvemman vaihtoehdon ja korjata letkun patentilla jota varmaan moni katsoiti kauhululla sivusta.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Halavalla ei saa ku paskaa. :sleep:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Pari vuotta sitten, kun piti saaha etupyöränlaakerit opeliin niin maksovat 550€/kpl Opelilla, tarvikkeena ei vielä ollut tarjolla, ostin romikselta koko olkavarret:wink: Jarrulevyt samaan vehkeeseen maksaa nytkin 150€/pari tarvikkeena, se on kallista, et letkus on halpaa, ku saippua :wink:
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Larsanjus
'Admiral'
'Admiral'

Juho M-P kirjoitti:Halavalla ei saa ku paskaa. :sleep:
Mutta paskassa kasvaa.. ;)
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

aksu8225 kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Jos sen suodatinkannen O-renkaan laittaa väärään uraan, on tuloksena tuo. Ja se pitää kiristää muistaakseni 25Nm tiukkuuteen, lukee ihan siinä kannessa kohokirjaimin.
joskus täälläkin ollu puhetta ni olikohan motonetistä ostetuissa suodattimissa olevat o-renkaat herkempiä pullahtaa!?ei siis vikaa itse motonetissä mut myydäänkö siellä jotai outoa merkkiä??

...ja tiukkuus kannelle 25nm + 5nm!
mutta eihän se kansi voi mitenkään kiristyä ollenkaan enää 25Nm jälkeen viittä Nm, vai meinaatko että 25 ja sen jälkeen 30?
Juho M-P kirjoitti:Halavalla ei saa ku paskaa. :sleep:

Mutta paskassa kasvaa.. ;)
Mitä sitä paskalla ku ei oo peltoakaan.
Jojakimi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jojakimi »

Moo.

Joku höpötti, että se tekee tota, jos laittaa tiivisteen väärään kohtaan... No mikä se oikee kohta on? Mä ite vaihoin just tosiaan öljyt 2.0 Vectraan (dti-99) ja epäilen, että kävi suunnilleen samalla tavalla. Tai siis oikeestaan mulla tuskin se tiiviste ei pullahtanu ulos, mutta oli kai liian löysällä, kun kusi sieltä suodattimesta öljyt ulos. Elien kiristin sen, mutta vähän vaikuttais, että se vieläkin vuotaa. Kun otin sen suodatinkotelon pois, niin se tiiviste oli siinä kierteiden päällä. Vedin sen tiivisteen sinne niin ylös, kun saa, eli mahd lähelle kannen reunaa. Pitäskö se tiiviste laittaa sinne jonnekin alemmas siinä kannessa? Siinä oli kyllä paikka, että just näytti siltä, että sen tiivisteen vois laittaa sinne jonnekin kannen reunan ja kierteiden väliin. Ihmettelin tota vähän, ku nyt kun kiristin, niin siihen jäi sen kannen ja sen rungon väliin pieni rako, jossa tuntui vaan se litistynyt tiiviste. Pitäiskö se kansi saada ihan kiinni suodattimen runkoon, eli se tiiviste jonnekin syvemmälle siellä suodattimessa?
zeimi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja zeimi »

siinä ylhäällä on selkee paikka sille tiivisteelle, mihin kierteet loppuupi.
Vastaa Viestiin