Viime lauantai-sunnuntaiyön väliseltä ajalta tääl Porvoon kaduilla kontaktia paikallisen poliisin kanssa, kädessä itellä klo01 tölkki olutta, odottamas frendiä ennen sisäänmenoa..nooh, siinä ajoi poliisiauto ohi, kurvasi kävelytielle n.10metrin päähän musta parkkiin, pelkääjän puolelta huudettiin "tulehan tänne!" Ja no sinne sitten tölkkiä siemaillen siinä..menin siihen ikkunan eteen, mistä mulle ohjeet lähestymiseen annettiin, mutta sieltä siten murahdettiin vaan "toiselle puolelle"!...jep, hymyssä suin vieläkin menin!
Kuskin paikalta ilmeisesti vanhempi pollarismies kysäs heti, että "onko toi susta laillista vai laitonta puuhaa"??? Kysyin"mikä"? no toi kaljan juominen..
on se kai ihan laillista puuhaa, eikä häiritsevääkään oo mun mielestä, sanoin vastaukseksi. Pollari siinä sitten, "jaa´as, että taitaa tulla sun elämäsi kallein juoma nyt tästä "!!! *klups* nielaisin vähän, jatkoin tölkin tyhjentämistä samalla..kysyin sit tietty siinä edellisen päivän iltapäivälehtien palkkavertailuja muistellessa sit vielä, että olikos kumpikaan poliisisedistä ylikomisarioita ja jos on niin onneksi olkoon ei silläkään koulutuksella ja työllä vielä oikeen palkkaa näytetä maksavan niille...."ÖHÖM, murahti kuski ja tokaisi "että en oo nyt siinä asemassa, että kannattaisi mitään palkkavertailuja ruveta tekemään" ja antoi sitten 20€rikesakon käteen, naurahdin ja kuningasidea oli, että annoin sille 20€:n setelin takaisin ja sanoin maksavani käteisellä, jep....virhe!! Kysyivät, että mitäs mä oikein meinaan nyt..sanoin maksavani käteisellä sakon vaan..."ei me mikään kaupan kassa olla" oli vastaus. Eikä tässä vielä kaikki...kysyin minkä olevan seuraamus sitten ku vasta puol tölkkiä juotua saa 20€:n sakon, että "ku loput juon tässä nyt, niin mitäs siitä tulee"?
"Päiväsakoille menee", vastasi kuski. "katotaan", join loput tölkistä, poliisi poistui ilman mitään enempiä sanomisia...
Tällaista...sekavaa tekstiä ja tapahtumaa, mut niin hauskaa oli kyl..
Ja ne ketkä meinaa, että toi ois ollut kallein juoma mun urallani....TADAA, ei se oo ollut! Riikassa kerran vedätetty visa-laskutuksessa shamppanjapullon loppulaskuks tuli 1500€...onneks se nyt jaettiin kahden kamun kans