Öljynvaihtopumppu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Valde
'Admiral'
'Admiral'

Öljynvaihtopumppu

Viesti Kirjoittaja Valde »

Onko Opelisteilla kokemusta öljynvaihtopumpuista? Itse olen pitänyt tätä vähän sellaisena ameriikanmeininkinä, mutta nykyisen Astran (1,6-16V/vm.02) öljypropun avaaminen on tuntunut niin työläältä, että olen suosiolla vienyt merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon. Varsinkin kun tuo Opelin 39€ öljyt + suodatin vaihtotarjouksessa on ollut mielestäni hinta kohdallaan.

Taitavat vaan tehdä imuvaihtona jo merkkiliikkeissäkin, muistaakseni ainakin Automaan öljynvaihto tarjouksessa oli erikseen ilmoitettu, että kyseessä on imuvaihto. Ja Mersu-foorumilla olivat myös epäilevällä kannalla, että avataanko öljyproppua merkkiliikkeessä lainkaan, joku taisi väittää, että öljytikun putki olisi uusissa Meseissä suunniteltu imuvaihtoa varten.

Mersufoorumilla kehuja tuli Bilteman käsikäyttöiselle "öljynvaihtimelle". Voisihan tuo olla kätevä, sillä vaihtuisi lisäksi ruohonleikkurin öljyt ja miksei ohjaustehostinöljykin. Hintaa laitteella on, mutta ei sitten tarvitsisi varata aikaa huoltoon, vaan öljynvaihdon voisi tehdä silloin, kuin itselle sopii. Eikä niitä metallihippuja tai muita törkuja sinne koneeseen kai silti yhtään sen enempää jää. Suodattimen kun kuitenkin vaihtaa, ja eikös öljyt nykyään vaihdeta lähinnä sen vuoksi, että öljyn voitelu-ominaisuudet "kuluvat".
Valde
'Admiral'
'Admiral'

Re: Öljynvaihtopumppu

Viesti Kirjoittaja Valde »

No voi helvata.. Olihan tälle jo topikki, mutta kun ei haulla löytynyt. Voi poistaa!
Vastaa Viestiin