Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mulla tekee ihan samoin, ja epäilen että kyseessä on katkennut pakosarjan pultti.Vielä en ole asiasta ihan varma, mutta vkl porataan katkennut pultti pois ja uutta tilalle. Katkennut pultti on alempi ja uloinpana oleva termarin puolella.
Korjaantuuko tuo hydtaulisten venttiilin nostimien öljyn poispääsy vaihtamalla jotkin tiivisteet, vai miten? vai onko kysessä isompi remontti ?? Nimimerkki: naputtaa myös (Vectra 1.8 ecotech)
OON KUULLUT et hyvät öljyt voi asiaa korjat .... ainakin hetkeksi... ite käytän ralli formulaa... eikä ropleemia!!
Muutenki Omppu on aika ronkeli kuulemani mukaan öljyjen suhteen... Auto alkaa kuluttamaan heti huonompia öljyjä ja paremmilla sitä ei kuulemma ilmene... Mulla ei vie yhtään vaihtovälin aikana!!
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
laitoin c20ne a-vectraan opelin omat täys synteettiset oljyt, noin tuhannen ja tikku ei kastunut, en tiiä kuka öljyt varasti, sitten mobilin kunnolliset oliko silloin 2000 tai 3000 ja ei tarvinnut lisätä 10 000 vaihtovälillä, ja ei vieläkään kun poika ajaa sillä.