2.0 tdi vectra b (Missä on polttoaineen syöttöpumppu)
2.0 tdi vectra b (Missä on polttoaineen syöttöpumppu)
Joops eli joku viisas visiin tietää missä on kyseisessä autossa polltoaine syöttöpumppu! ei pidä tulo letkussa dieseliä! saa imee jonkun aikaa ennenku rupee tulee. missä vois olla vika mikä auttas! 
Re: 2.0 tdi vectra b (Missä on polttoaineen syöttöpumppu)
Erillistä polttoaineen siirtopumppua ei ole, ruiskutuspumppu imee itse. Sulla on polttoainesysteemissä vuoto jossakin, se vaan pitää löytää. Kristallipallossani ei näyvilleper kirjoitti:Joops eli joku viisas visiin tietää missä on kyseisessä autossa polltoaine syöttöpumppu! ei pidä tulo letkussa dieseliä! saa imee jonkun aikaa ennenku rupee tulee. missä vois olla vika mikä auttas!
Niinpä vittu tietenkin ja sit se pumppu vissiin voi olla paskana! ku ei nosta suodattimelle asti aineita. pitää käydä aina imemässä tulo letkua että rupee meno vesi virtaamaan. ja ei ees sillonkaan lähe käyntiin! miten kannattaa tai millä välineillä kannattaa ruveta paikantamaan vuotoa! Liitokset? mistä huomaa!rgs1 kirjoitti:Erillistä polttoaineen siirtopumppua ei ole, ruiskutuspumppu imee itse. Sulla on polttoainesysteemissä vuoto jossakin, se vaan pitää löytää. Kristallipallossani ei näyvilleper kirjoitti:Joops eli joku viisas visiin tietää missä on kyseisessä autossa polltoaine syöttöpumppu! ei pidä tulo letkussa dieseliä! saa imee jonkun aikaa ennenku rupee tulee. missä vois olla vika mikä auttas!
Niin käykö se auto ollenkaan?Vai eikö lähde vaan käyntiin seisottuaan hetken?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
joo siis lähtee käyntiin hetken säättämisen jälkeen! noin 5-1o min saa startata. muutaman kerran käy käynnissä ja sammuu ja taas pienen hetken saa startata ja sit lähtee. pienet siniset/mustat savut iskee pako putkesta! käyntiin ku saa niin hyvin pyörii eikä sammu enää ennenku sammuttaa! niin ja jos enemmän ku tunnin seisoo niin saa tehä ton edellä mainitun operaation! oon käyttäny nyt tuommosta startti crc:täjjvirtan kirjoitti:Niin käykö se auto ollenkaan?Vai eikö lähde vaan käyntiin seisottuaan hetken?
Ilmavuoto jossain polttoainelinjassa ja suodattimessa polttoainepinta laskee,siihen tulee tavallaan ilmatasku ja starttaaminen on hankalaa.tankissahan ei siirtopumppua ole joten tuo on oikeasti tosi tarkka ilmavuodolle.Syöttöpumppu on kunnossa kerran käynnistyy..
ootko laittanut paluuputket jo uusiksi ja tutkinut polttoainelinjat,voit myös ottaa tankin täyteen josko se auttais.
ootko laittanut paluuputket jo uusiksi ja tutkinut polttoainelinjat,voit myös ottaa tankin täyteen josko se auttais.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Pohjan allakin taisi olla niitä kivoja pikaliitin liitoksia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Täälläpäin tismalleen samat ongelmat. Paluuletkut vaihdettu ja takaisku laitettu pa-letkun väliin just ennen suodatinta. pitää vissiin laittaa joku sähköpumppu tuonne tankin juureen että saapi soppaa. Pohjasta tietenki vois katella nuo putket läpi. Tämkin vika alkoi kun oli ajamatta muutaman viikon kun pumpun aivot korjattiin.
Usemman kerran on kirjoitettu, että sulla on SUURI ilmavuoto jossain. Olisin taipuvainen väittämään, että niin suuri, ettei kannata tuhlata ruutia takaiskuventtiilikikkailuun. Yleisimpiä vuotopaikkoja on suutinsiltojen tiivisteet venttiilikopan sisässä nokka-akselin alla, paluu-/ylivuotoputket imukotelon ympärillä, sitten nuo pikaliitimet (näistä ekana suodatinpurkin kanteen tulevat) sisään työntyvän putkenpään ympärille tulee 2 o-rengasta jokaisessa liitoksessa. Hanttarin oven alla ja tankin päällä on ainakin nuo samanlaiset kuin suodatinpurkin kannessa.villeper kirjoitti:ei jostain syystä syötä kunnolla eikä myöskään pidä niitä siellä letkuissa kun seisoo parkissa! rupee ihmeet loppumaan tämän ongelman kanssa. ja vikahan tuli kun auto seiso ajamatta noin 2 vk! eli ISO VIKA SE OÈI VOI OLLA!! ja jos sais tarkennusta tähän takasiniskuventiiliin niin TACK! ja mistä semmosia saa ja mihin laitetaan!!![]()
mun astra lähti maanantaihin asti aina hienosti käyntiin mutta saattoi ekan kiihdytyksen aikana kerran hyytyä hetkeksi, nyt sitten maanantai aamuna eipäs enää lähtenytkään käymään pelkän ajatuksen voimalla vaan sahailtiin pariin otteeseen, oli seissyt 2 pvää. foorumia lueskeltuani päätin aloittaa paluuletkuista ja eiku ropaamaan ja avot, taas lähtee ku palmun alta ja nykäykset jäi pois. nätti operaatio, mutta älkää katkoko niitä paluuletkuja sinne reikiin, ikävä kaivaa ulos
ja kannattaa halkasta ne vanhat letkut, mikäli eivät ole öljyssä sisältä niin suutinsillan o-renkaat ovat kunnossa joten niistä ei murhetta. Sellaista paperia vanhat kudosletkut olivat että en ihmettele ilmavaivoja enää yhtään, kannattaa tarkistaa sillä voi lykätä pumppuongelmiakin pitkän matkaa.
Eli tarkasti vaan kattelee kaikki polttoainelinjat läpi.
Ne hienot pikaliittimet joita linjassa on aivan liian monta on kyllä suht huonoja toteutukseltaan.
Zafira -99 DI_16V (X20DTL) nokileka
Täällä Opelin käynnistysvika paikallistettu ja korjattu.Alkuperäinen suodatinkotelo ja sen lämmityspistokkeen liitimen raosta vuoti. Oli irtosuodatinkotelo pöydällä yön yli kallellaan ja ilalle meni IKH lta CAV 296 runkoineen ja nyt pelaa. Oli kyllä aika pirullinen vika.
Kuulostipa tutulta. Syksyllä minun vectra sammui heti kun sen sai käymään ja sitten sai startata suunnileen akun tyhjäksi. Jos seisoi tuntia pitempään niin sama juttu. Vikaa etsiskelin kyllä aika perkeleesti kunnes hoksasin suodattimen kannesta kuuluvan pientä pihinää. Kyselin Kuopion Deltasta O.renkaita polttoaine letkun pikaliittimiin mutta olisivat myyneet melkein koko vectran. Onneksi Kuopion kumista löytyi o renkaat hintaan 4€. Onhah tuo nyt pelannut ihan hyvin koko talven. Minä kun olen aina suodattimen vaihtanut niin olen ottanut ne letkut irti niistä liitimistä ja oli ne O renkaat jo muutenkin kovettuneet piloille.
ierikka kirjoitti:Kuulostipa tutulta. Syksyllä minun vectra sammui heti kun sen sai käymään ja sitten sai startata suunnileen akun tyhjäksi. Jos seisoi tuntia pitempään niin sama juttu. Vikaa etsiskelin kyllä aika perkeleesti kunnes hoksasin suodattimen kannesta kuuluvan pientä pihinää. Kyselin Kuopion Deltasta O.renkaita polttoaine letkun pikaliittimiin mutta olisivat myyneet melkein koko vectran. Onneksi Kuopion kumista löytyi o renkaat hintaan 4€. Onhah tuo nyt pelannut ihan hyvin koko talven. Minä kun olen aina suodattimen vaihtanut niin olen ottanut ne letkut irti niistä liitimistä ja oli ne O renkaat jo muutenkin kovettuneet piloille.
On nuo pikaliittimet niin hämärät
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V