Öljypohjan mutteri??

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
mika_21
'Senator'
'Senator'

Öljypohjan mutteri??

Viesti Kirjoittaja mika_21 »

Eli mulla on allamainittu vectra. Ja ostaessani tuota autoa myyjä sano et tosta yllämäinitusta mutterista/tulpasta on kierteet menny. No minäpä kävin ostamassa motonetistä uuden sellaisen. Tänään olin alkamassa vaihtamaan öljyjä, niin huomasin että autossa nyt kiinni oleva "mutteri" on 45:lla torxilla avattava ja se minkä motonetistä hain on 19mm tavallinen mutteri. joten en uskaltanu irrottaa öljypohjasta sitä mutteria jos se ei olekkaan samanlainen kun toi minkä ostin.? tietääks kukaan onko se samanlainen mutta vaan eri avaimella avattava. Ostaessani sitä kyllä myyjä kysyi mikä auto ja vuoden ja kaikki...

http://www.vectra.desteem.org/oljy.htm tolla sivulla näkyy se torxi pultti...
Vectra 1.8 16v -97 farmari
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Öljypohjan mutteri??

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

torxilla se on alunperin, mutta jos pohjasta on kierteet sekaisin niin ei siihen uusi pultti riitä, pitää porata isompi reikä ja vetää uudet jengat. jos ne on kirjasta sen katsoneet niin on varmaan oikea, ei se kanta merkkaa oikeestan mitään.
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:torxilla se on alunperin, mutta jos pohjasta on kierteet sekaisin niin ei siihen uusi pultti riitä, pitää porata isompi reikä ja vetää uudet jengat. jos ne on kirjasta sen katsoneet niin on varmaan oikea, ei se kanta merkkaa oikeestan mitään.
mulla on öljytulpan kierteenkorjaus sarja. Mut se mua vaan huolettaa et onhan se perkele samanlainen, ettei sitten ku öljyt on autosta ulkona niin huomaanki et hups! sehän ei siihen käy...
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

olis kantsinu hakea se marmoritiskiltä, tuskin se sielläkään maltaita maksaa ja on taatusti oikea. jääny mieleen että siinä olis aika tiheä kierre.
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:olis kantsinu hakea se marmoritiskiltä, tuskin se sielläkään maltaita maksaa ja on taatusti oikea. jääny mieleen että siinä olis aika tiheä kierre.
marmoritiskiltä?

motonetin nettisivut tarjoo mulle mun autoon pelkästään tota 19mm avaimelle.. mut sitten siellä muuten etsittynä öljytulppaa tarjotaan tota öljytulppaa torx t45 avaimelle... mitähän vittua :D
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

merkkiliikeestä
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:merkkiliikeestä
joo, käyn huomen hakee metroautolta.. vituttaa tollaset vitun motonetit :D
mika_21
'Senator'
'Senator'

tai sitten on viel yks kysymys. Kun alkaa tää prkl öljynvaihto systeemi menee yli äyräiden ni mites toi kun öljyt vaihdetaan yläkautta? kun mulla on se "pumppu" millä ne vaihdetaan ku vaihdoin tehostajan öljyt yms... niin se letku? tungetaanko se sinne missä on öljytikku? eli siis mistä öljyt tarkistetaan? :D
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kyllä ne motonetissäkin tietää, varmaan oikea se 19mm kannalla, oon kuullut että niitä olis ollut muissakin opeleissa. eihän se kanta mitään ratkaise vaan kierre.
opel vectra c 2,2 gts
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Omegaani hain motonetistä kanssa vastaavan osan, myyjä kysyi tiskillä otanko jakkarilla vai torxilla kierrettävän mallin

Joo öljytikun putkea pitkin imurin letku sisään, öljykorkin kautta voi olla hankalaa :D
Omega B2 2.6 executive
Jussi V
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Kierre niissä kuusikulmaisissa ja torxeissa on sama, erona on avaimen lisäksi tiivistys. Torx-kantaisessa öljypropussa on o-rengas kun taas toisessa on kupariprikka.
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Mulla oli omassa G farkussa aivan sairaan tiukassa tuo torx mutteri, kaks torx päätä meni poikki kun tuossa itse vaihdoin öljyt. Meinas usko loppua et aukee-oli vuosi sitten huollossa vedetty ainakin tarpeex tiukkaan :no:
GSI-The Real Thing & ST wagon
Vastaa Viestiin