Vikakoodien suomennosapua

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
blackit16
'Agila'

Vikakoodien suomennosapua

Viesti Kirjoittaja blackit16 »

Eli sain seuraavat vikakoodit Opel Zafiran STW 2.0DT moottorista OB-COM -testiohjelmalla. Moottori-vikavalo syttyy reippaassa kiihdytyksessä 3 - 4 -vaihteella. Vikavalo häipyy, kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen. Mitähän vikakoodit tarkoittaa ja mitä toimenpiteitä pitäisi tehdä.

Total number of fault codes: 2

00022 - Pushing Blower Motor, Low Input
Not present

00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction
Not present
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vikakoodien suomennosapua

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Viat on "not present" eli nei eivät ole nyt läsnä.Itse vain nollaisin nuo ja katsoisin uusiiko,mieleen tulee oisko nuo voineet tulla tilanteessa jossa esim. akkujännite on käynyt alhaalla.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
blackit16
'Agila'

Se on toistuva ilmiö, eli kun moottorin vikavalo syttyy, menee moottori alennetulle teholle. Sammuttamisen jälkeen vikavalo poistuu ja moottori toimii normaalisti tuohon reippaaseen kiihdytykseen asti. Itse olen arvellut, että vika liittyisi turbon toimimattomuuteen (lyhyellä kansakoulun englannilla), mutta mistä suunnasta pitäisi etsiä vian aiheuttaja?
Blackit
Opel Zafira 1.9 DTH 2006
blackit16
'Agila'

:D Loppui vikavalon palaminen! Puhdistin ahtopaineanturin ja sidoin imusarjan läpät aukiasentoon. Tuntui, että kulkukin parani. Ilmeisesti kannattaisi vielä putsata se imusarjan koppa ja poistaa läpät, etteivät aiheuta muuta harmia.
Blackit
Opel Zafira 1.9 DTH 2006
Jopaa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jopaa »

No niin alkoihan se vikavalo omassakin autossa palamaan (1.9cdti -06 74kw vectra).

Tämmöisiä koodeja OP-COM ohjelma sieltä minulle antoi:

P0650-04 ohjelma ei tiennyt mikä vika tämä on ja vaikka nollasia vian niin se tuli heti takaisin.
B0670-00 tämä vikakin on kokoajan päällä ja ohjelma kertoi että CIM:ssä olisi jotain häikkää (mikähän mahtaa olla tuo CIM, koskaan kuullutkaa?)
B3794-08 tämäkin liittyi ilmeisesti tuohon CIM:iin mutta lähti nollauksella pois.

Koitin googletella noita vikakoodeja mutta ei minun taidoilla sieltä minulle apuja löytyny, joten toivosin että joku täältä käsin osaisi minua neuvoa.
Vastaa Viestiin