Omega X20XEV öljypohjan irroitus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Hebbo
'Kadett'
'Kadett'

Omega X20XEV öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Hebbo »

Olen aukonu kaikki pultit millä öljypohja on kiinni. Pitääkö kuinka kovaa kammeta, että pohja irtoaa? En vielä ole uskaltanu kovin brutaalisti käsitellä, vähän koputellu, väännelly ja käännelly, mutta ei yritä irrota. Mitään muuta en ole aukonu kun nuo öljypohjaa pitävät pultit. Nähdäkseni pitäis puota pois kun nuo irrottelee, vai? Pohja on kaks osaista mallia.
- Omega Caravan CD -98, X20XEV
- "Antakaa määki huudan, määki olen kännissä..."
Hartsa__90
OCF Member 2015

Re: Omega X20XEV öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Itselläni oli öljypohja meleko jumissa. Ei siis tipahtanut kun irroitti kaikki pultit (tarkista että onhan kaikki varmasti irti) Siinä sitte kumivasaralla naputtelin ja varovasti talttapäämeisselillä kampesin sitä niin sitten se aukesi.. meinaa se korkkitiivisteet oli itsellä palanu kiinni niin oli jumissa.
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Hebbo
'Kadett'
'Kadett'

Eipäs ne kaikki pultit ollukaan auki. Yritin irrottaa öljypohjan sillain että, molemmat puoliskot olis tullu kerralla pois. Mutta tuossa kaks osasessa öljypohjassa täytyy ensin irrottaa se alempi puolisko yläosasta. Sisäpuolella on vielä nelja, vai olikohan niitä kuus pulttia, millä yläosa lohkossa kiinni.

Olen tekemässä kiertokangen ja kampiakselin laakerien vaihtoa alakautta. Laakerit on kohta vaihettu. Kasaaminen vaan venähtää, kun Motonetista ostamani ylempi öljypohjan tiiviste (Reinz) on vääränlainen. Siinä on loiskelevy koko matkalla. Alkuperäinen tiiviste kiertää vaan reunoilla ja loiskelevy on kahdesta erillisestä pätkästä. Tuo uus tiiviste ei mee paikalleen, kun tuolla kampuran alla on joku valurautainen möhkö (olisko värinänvaimennin). Sekin piti irrottaa että saa laakerit vaihettua.
Hebbo
'Kadett'
'Kadett'

Onko kukaan kokeillu laittaa vanhaa tiivistettä, tiivisteliimalla tiivistäen ja saanut pitäväksi? :roll:

Ajattelin että, irrottaa vanhasta metalli tiivisteestä kovettuneen kumin pois ja laittaa tiivisteliiman sen tilalle...
IziO
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja IziO »

Hebbo kirjoitti:Onko kukaan kokeillu laittaa vanhaa tiivistettä, tiivisteliimalla tiivistäen ja saanut pitäväksi? :roll:

Ajattelin että, irrottaa vanhasta metalli tiivisteestä kovettuneen kumin pois ja laittaa tiivisteliiman sen tilalle...
Kyllä pistä kestää (jos oikeanlaista tiivistemassaa vain sinne pistät), itse antaisin ensiksi muutaman tunnin sen massan kuivua ennenkuin kasaisin takaisin.
AMP
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AMP »

Miten tuon kaksiosaisen öljypohjan peltinen osa irrotetaan koneen ollessa paikallaan?
On osa pulteista pahasti sen poikkipalkin takana. Pitääkö moottorin korvakkeiden mutterit irrottaa ja nostaa niin ylös kun saa ja mitä kautta ne piilossa olevat pultit saa irti?

Missä vuosimallissa tuo öljypohja muuttuu kaksiosaiseksi? Muutamasta varaosina olevasta Omegasta soittanut ja niissä on ollut yksiosainen öljypohja. Käykö se peltinen alempi osa jostain muusta kuin Omegan X20XEV:stä?

On tuo peltinen ajettu senverta kiville ja propun ympärys revennyt, että vaihtaa kai pitäisi.
Saa tarjota sopivaa peltistä osaa -(z)-
Omega A, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, 307SW 1.6hdi
Vastaa Viestiin