Calibran vilkun viiksen vuosimalliero

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
rizu
'Kadett'
'Kadett'

Calibran vilkun viiksen vuosimalliero

Viesti Kirjoittaja rizu »

Calikka on 96 ja toi pitkien vaihto/vilkun viiksi räpyttelee pitkiä päälle satunnaisesti, haulla huomasin että tämä on ihan tyypillinen vika esim vectraB/astra missä on sama viiksi.

Mulla olisi kuitenkin toinen '92 calibran vilkun viiksi, mutta sehän on eri osa. Ulkoisesti osa on identtinen, samat liittimet käy jne mutta osanumerot on eri (ilmeisesti uudemmassa viiksessä on enemmän tavaraa sisällä, ainakin GM:n numerolista oli viiksen kyljessä pidempi). Kysymys kuuluukin, toimiiko toi vanhempi tästä huolimatta uudemmassa autossa vai tuleeko tosta jotain ongelmaa jos sen lyö tilalle?

Onko kukaan aiemmin koittanu ristiin vanhempia osia uudempaan autoon? Ja joo tiiän, että uus viiksi maksaa 15e motonetissä, mut se ei nyt tähän hätään auta :)
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Calibran vilkun viiksen vuosimalliero

Viesti Kirjoittaja tursas »

No myykös se Motonetti kumpaankin vuosimalliin saman numeroisia viiksiä ?
rizu
'Kadett'
'Kadett'

Motonetilläkin on 96-> eri viiksi, siitä sen huomasinkin että se osa on eri. Muutenhan mulla olisikin jo toi vanhemman mallinen viiksi kiinni kun se näyttää ulkoisestikkin ihan samalta.
rizu
'Kadett'
'Kadett'

Vastaan jälleen itse itselleni, eli vanhempi viiksi toimii uudemmassa autossa, ainakin toistaiseksi :D Testasin kaikki viikseen kytketyt toiminnot ja vaihtoehdot ja toimi mukisematta, eikä pitkät enää välky vaikka viikseä kuinka vatkaa normaaliasennossa.

Kävin läpi uudemmat ja vanhemmat calibran kytkentäkaaviot, ja itse kytkimen symbolit oli samat, ainoastaan uudemmassa pitkien ja lyhyiden valojen kytkeminen on releen kautta, kun vanhemmassa valon vaihto tapahtuu viiksen kytkimessä itsessään. Ja uudemmassa yksi viikseltä tuleva valopiuha jätetään auton johtosarjassa kokonaan kytkemättä, mutta itse nämä kaikki erot on siis auton puolella.

Oma teoria olisi, että vanhempi viiksi on vaan suunniteltu jykevämmälle kuormalle, eli tällöin kaiken järjen toi vanha viiksi pitäisi olla releen kanssa vielä entistä kestävämpi itse käytössä.. Toisinpäin vaihto ei siis varmaan onnistuisikaan.
Vastaa Viestiin