1) Öljyt ja suodattimen vaihdoin ensitöikseni (täytin öljyä max-merkkiin asti) kun auto ostettiin ja muutenkin tarkastin että nesteitä on tarpeeksi. Eilen iltasella matkassa ollessa koitin vähän lähtöjä liikennevaloista (niinpä, hyi minua) jonkun teinin 1.8T Golfin kanssa (ja hävisin). Huomasin stintin päätteeksi että öljynpaineen merkkivalo paloi. Hölläsin kaasun kun rullasin rampilta alas ja merkkivalo sammui, eikä enää sen jälkeen syttynyt. Seuraavan aakkosbaarin kohdalla ostin litran pönikän öljyä. Mittatikkua tarkastaessa se ei kastunut ollenkaan. Kaadoin koko törpön koneeseen, jonka jälkeen tikku sentään kostui. Onko tällä koneella taipumusta syödä öljyä? Katsastin auton vajaa kuukausi sitten ja päästömittaus oli esimerkkikelpoinen. Tippaakaan öljyä auto ei tiputa, eikä pakokaasu haise oudolta eikä ole harmaata. Johonkin se liukastusaine kuitenkin katoaa.
2) Jäähdytysneste. Ostettaessa jäähdytysnestettä oli tarpeeksi (kylmänä merkkiviivaan asti). Kuukauden omistuksen jälkeen huomasin että paisuntasäiliö oli ihan tyhjä, joten täytin jäähdytysnesteellä ylämerkkiin asti koneen ollessa kylmä. Tänään kauppareissulla huomasin että jäähdytysveden lämpömittari oli 95 asteen tienoilla. Tyhjäkäynnillä mittari nousi sataseen. Moottorin sammuttamisen jälkeen se laski silmin nähden nopeasti alaspäin (virrat oli toki päällä, muutenhan se laskee erittäin nopeasti kun avaimesta kääntää
Auto kulkee ja käy nätisti kuitenkin. Auttakaahan miestä mäessä.
P.s. Rouvalle totesin "että kirjoittelen tässä Ooppelifoorumille, että saataisiin sun Opel-ongelma ratkaistua", niin se totesi että se onkin mun Opel-ongelma. Totesin takaisin että mulla on sitten ilmeisesti rouva-ongelma kun rouva noita Ooppeleita meille haluaa vaikka kovasti muita saksalaisia ehdotin...