Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Onko Simonsin putkistoita millaista kokemusta.
Jotkut sanovat etteivät kestä mitään, mutta tiedä häntä. Pitäisi vaan Rekordiin vaihtaa putki ja ajattelin jos sellaista kokeilisi.
Itselläni on 2000 4x4 -89 vekkulissa simonssin putkisto,ja ei toista tule... 6 kuukauden aikana vaihdettu kaksi kertaa keskipönttö,ja taas se resonoi/sirisee..
Et ei noi ainankaan minun käytössäni ole kestäneet.Kertokaa muut kokemuksianne!
Kadetissa putkisto on itse tehty 2.5" rosterista ja siinä sitten 2kpl simonsin vapaavirtauspönttöjä, ihan hyvin vaikuttaneet ainakin tähän asti.
Äänet ei ole kumma kyllä mitenkään kovat.
Vai että ei ole kova äänet? Kaveri laittoi kylläkin WV Golf mk2 1.6 2.5" putkiston ja 2 simonsin pönttöä (putket itse hitsattu). joutu ottaan pois kun oli niin kovat äänet. oli ne kyllä vähän turhan kovat minustakin.
Mä olen myös kuullut tuosta Simonsin ruostumisherkkyydestä. Musta kannattaa mieluummin ostaa Martelius -sama hinta, eikä niin herkkä ruostumaan +pää on paremman näköinen ainakin niissä valmisputkissa joita mä olen nähnyt.
Simmonssin putkistot on tehty tavallisesta räkäraudasta. Paljas pinta on suojattu suojamaalilla, joka ainakin omassa tapauksessani paloi pois ensimmäisen kuukauden aikana. Tuolloin käytäntä oli maahantuojan ilmoituksen mukaan seuraava:
Putki pois auton alta --> lähetetään Ruotsiin analysoitavaksi, ettei pönttö ole raapinut maata (aika hyvin saa raapia jos maalin saa pois koko matkalta, myös yläpuolelta). Toimitus voi kestää viikkoja.
Itse en saanut takuseen menemään, muista ne tiedä. Villat palavat myös pois putken sisältä --> pönttö alkaa helisemään.
Tuosta takuu-jutusta tuli mieleen juttu, jonka kuulin kaverilta. Yhdellä tyypillä oli Simons 089-H putki (Vectran putki) ruostunut katki. En ole varma, mistä ko. putki oli ostettu, mutta kaveri sai korvauksena Sebringin putken puoleen hintaan.