Mita tarkoittaa oranssi hammasrattaan nakoinen varoitusvalo?
-
Ei omistaja
- 'Agila'
Mita tarkoittaa oranssi hammasrattaan nakoinen varoitusvalo?
Tahtoisin tietaa mita tarkoittaa oranssi hammasrattaan nakoinen varoitusvalo Opel Vectrassa -02, automaattinen. Siina on vissiin myos huutomerkkikin. Onko tama eri kuin engine management? Mita taman valon palaessa tulisi tehda? Minulla ei ole ohjekirjaa, josta voisin tarkistaa. Tahtoisin myos tietaa onko Suomessa 3 kuukauden takuu kaytetyille autoille, jos ne on ostettu autoliikkeesta? Siis voiko auton vieda liikkeeseen tarkistettavaksi tai jopa palauttaa, jos ongelmaa ei voi korjata. Avusta jo etukateen kiitollinen.
Re: Mita tarkoittaa oranssi hammasrattaan nakoinen varoitusvalo?
Vaihteiston vika valo,tai olet ottanut luiston eston pois päältä.Jos valo ei ole sammunut kun uudelleen käynnistät auton niin opel huollossa kannattaisi käydä. Kyllä suomessa on 3kk takuu,voit viedä auton liikkeeseen korjattavaksi,eikä maksa sinulle mitään. Ja jos esimerkiksi moottori hajoaa 6 kuukauden sisällä ostopäivästä niin senkin liike on velvollinen korvaamaan. Tämä 6 kk takuu rajoittuu juuri moottoreihin,vaihteistoihin, yms. isompiin osiin/vikoihin.
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
- Undertaker
- 'Diplomat'

Anteeksi jos olen väärässä mutta moisesta en ole itse koskaan kuullutkaan. Mistä tämmöiset tiedot nappasit?juha3105 kirjoitti:Vaihteiston vika valo,tai olet ottanut luiston eston pois päältä.Jos valo ei ole sammunut kun uudelleen käynnistät auton niin opel huollossa kannattaisi käydä. Kyllä suomessa on 3kk takuu,voit viedä auton liikkeeseen korjattavaksi,eikä maksa sinulle mitään. Ja jos esimerkiksi moottori hajoaa 6 kuukauden sisällä ostopäivästä niin senkin liike on velvollinen korvaamaan. Tämä 6 kk takuu rajoittuu juuri moottoreihin,vaihteistoihin, yms. isompiin osiin/vikoihin.
Autoliikkeellä on 6kk:n virhevastuu, koskien myytyä autoa. Tuolla lisää aiheesta :
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
-
Ei omistaja
- 'Agila'
Kiitokset vastaajille!!! Viela vahan lisaa...Mita olen tehnyt, jotta luiston esto menee pois paalta? Olenko painanut vahingossa jotain nappia ja jos olen missa se nappi on? Mihin siis olen koskenut? Varoitusvalo nimittain menee pois, jos sammutan auton ja tulee sitten uudelleen jossain vaiheessa autoa ajaessani. Koska varoitusvalo haviaa auton sammutuksen jalkeen onko 100% varmaa, etta vaihteistossa ei ole vikaa ja luiston esto on vain mennyt pois paalta? Onko turvallista ajaa autoa taman varoitusvalon palaessa? Niin ja tietenkin mita tarkoittaa luiston esto?
Itse kävin omaa käytettyä primeraa laitattamassa takuuseen kun on liikkeestä ostettuUndertaker kirjoitti:Undertaker kirjoitti:Anteeksi jos olen väärässä mutta moisesta takuusta en ole itse koskaan kuullutkaan. Mistä tämmöiset tiedot nappasit?juha3105 kirjoitti:Vaihteiston vika valo,tai olet ottanut luiston eston pois päältä.Jos valo ei ole sammunut kun uudelleen käynnistät auton niin opel huollossa kannattaisi käydä. Kyllä suomessa on 3kk takuu,voit viedä auton liikkeeseen korjattavaksi,eikä maksa sinulle mitään. Ja jos esimerkiksi moottori hajoaa 6 kuukauden sisällä ostopäivästä niin senkin liike on velvollinen korvaamaan. Tämä 6 kk takuu rajoittuu juuri moottoreihin,vaihteistoihin, yms. isompiin osiin/vikoihin.
Luiston esto estää autoa sutimasta,mutta taitaa olla joku vika kun valo syttyy uudelleen. Ei sielä varmaan isoa vikaa ole kun ei syty heti uudelleen,ehkä öljy vähissä? Maanantai aamuna autoliikkeeseen vaan soittelemaan kun on vielä takuutakin jäljellä.Ei omistaja kirjoitti:Kiitokset vastaajille!!! Viela vahan lisaa...Mita olen tehnyt, jotta luiston esto menee pois paalta? Olenko painanut vahingossa jotain nappia ja jos olen missa se nappi on? Mihin siis olen koskenut? Varoitusvalo nimittain menee pois, jos sammutan auton ja tulee sitten uudelleen jossain vaiheessa autoa ajaessani. Koska varoitusvalo haviaa auton sammutuksen jalkeen onko 100% varmaa, etta vaihteistossa ei ole vikaa ja luiston esto on vain mennyt pois paalta? Onko turvallista ajaa autoa taman varoitusvalon palaessa? Niin ja tietenkin mita tarkoittaa luiston esto?
Liittyy automaattivaihteistoon -paina sport nappia niin valo palaa koko ajan. Jos valo vilkkuu niin vaihteistossa häikkää.
Luiston esto häiriö voi myös johtua vain anturien likaisuudesta putsaa hammasrattaan ja anturin ni ei tarvii korjaamolle.. samat anturit kuin ABS.. ainakin 96 omppu ja 94 f-astrassa.. helppo homma.. 
-96 OMPPU-