Astra G soitin + näyttö

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Terracid
'Senator'
'Senator'

Astra G soitin + näyttö

Viesti Kirjoittaja Terracid »

Juuh, elikkä taas kerran samasta aiheesta. Luin kyllä noita muita keskusteluja mut ite en kyl saanu niist selkoo asiasta elikkä jos nyt joku osais selväjärkisest kertoo nii hyvä:

Elikkäs kun auto on mulle uusi, niin tottakai musiikkia piti kuunnella vaikka auto seiso tos pihas :D Noh, niinhän siinä kävi että kuunneltiin sitä musiikkia niinkin paljon että akku meni tyhjäks. No, ei siin midii, akkulaturi hetkeks kiinne ja sit iskän kanssa heittämään pieni riksa. Siinä ajellessa sitte sitä auton näyttöä aloin säätämään, kun kellonaika ja päivämäärä ei natsannut. Vaihdoin ne oikeiks ja hetken toimi, mut sit se päivämäärä katos siitä ruudusta :o (Ennen siis akun tyhjenemistä se näkyi siinä.. ) Elikkä jos joku osais kertoo et mitenkä sen saa korjattua niin, että se päivämääräkin näkyisi siinä kokoajan.

Sitte toinen juttu tuon soittimen kanssa on että haluaisin sen saada päälle ilman että avaimet on virtalukos ja ilman et virtoi tarvii kääntää päälle. (Nyt siis joutuu) Sen sain selville että herätepiuha ja jatkuvan virran piuha pitäisi kytkeä ristiin, eli jatkuva herätteeseen ja heräte jatkuvaan ? Nyt sitte kun kerrotte että minkä väriset nuo herätteen ja jatkuvan virran piuhat on niin uskaltaisi sitten jotain kytkeäkin ristiin.

Sitten olisi kuulemma jotain adapterimahdollisuuksia :o No, soitin on JVC KD-G631. Jos adapteri jostain löytyy millä saa toimimaan "oikein" niin linkkiä vaan.

Ja päivämäärä ois kiva nähä ajaessaki samal ku kuuntelis musiikkia soittimesta...

Tais tulla kyllä sekavaa mut jos jotain saa selvää nii hyvä :D
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
Juuzo
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Astra G soitin + näyttö

Viesti Kirjoittaja Juuzo »

Mulla on JVC:n johtosarjassa mahdollisuus kytkeä jakuva virta sekä jatkuvaa että herätteesee.. Toinen on punanen ja toinen keltanen mut täytyy tarkistaa kummin päin :bonk: mut jos haluut et tarvittaessa saat soittimen päälle ilman avaimia mut kuitenki arkikäytössä koet et on parempi et se lähtee päälle ja sammuu samalla ku auto ni sitte tarvii laittaa katkasija josta sen saa tarvittaessa päälle ilman avaimia.. Ton päivämäärän saa esiin ku katkasee oikeen piuhan auton johtosarjasta mut en kyl nyt muista minkä värinen se on :hammer:
Vectra C2
Terracid
'Senator'
'Senator'

Juuzo kirjoitti:Mulla on JVC:n johtosarjassa mahdollisuus kytkeä jakuva virta sekä jatkuvaa että herätteesee.. Toinen on punanen ja toinen keltanen mut täytyy tarkistaa kummin päin :bonk: mut jos haluut et tarvittaessa saat soittimen päälle ilman avaimia mut kuitenki arkikäytössä koet et on parempi et se lähtee päälle ja sammuu samalla ku auto ni sitte tarvii laittaa katkasija josta sen saa tarvittaessa päälle ilman avaimia.. Ton päivämäärän saa esiin ku katkasee oikeen piuhan auton johtosarjasta mut en kyl nyt muista minkä värinen se on :hammer:

Joo, mä sainki jo silleen et lähtee päälle ilman virtoi, osasin oikeet piuhat vaihtaa. Toi kytkin homma oli hyvä ! Pitää miettii jos toteuttais sillee :o Nyt sit vaan ois kiva saada soittimesta musiikkia/radiota kuunneltua samalla ku näytössä näkyis se päivämäärä.. Eli nyt jos joku sen piuhan värin 100% varmuudella muistais/tietäis nii kertokaa ! En haluais kuitenkaa mitää paskoa tossa autossa..
Vectra C 1.8 -08
Terracid
'Senator'
'Senator'

Nii ja sit ku joku tietäis missä kaikkial tuol -01 G astras se antennipiuha seikkailee, se on hieman paskana siitä plugin kohtia mikä tulee soittimeen kiinne eikä haluu radio aina kunnol kuuluu, nii aattelin et jos sen sitten vaihtaisi. Onko vaikea/hankala homma ? :o
Vectra C 1.8 -08
Juuzo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Juuzo »

Hmm siis mikä sulla on sieltä rikki...?
Vectra C2
Terracid
'Senator'
'Senator'

Juuzo kirjoitti:Hmm siis mikä sulla on sieltä rikki...?
Se antennipiuhan pää mikä tulee siihen soittimeen kiinni. Se on hieman paskana, tai uskoisin ainaki ku siin jotkut korjaus/teippipatentit näyttäis olevan. Sitte vielä pitäis saada päivämäärä näyttöön ja saada kuunneltua musiikkia/radiota samalla...
Vectra C 1.8 -08
Nortter
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Sen pään saa kyllä vaihdettua. Itellä oli joskus sellanen korjaus setti ostettuna. Helppoa! :D
Vedä ne piuhat ( keltanen ja punainen ) ristiin ni se radioki pelittää oikein. :wink:
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Terracid
'Senator'
'Senator'

Nortter kirjoitti:Sen pään saa kyllä vaihdettua. Itellä oli joskus sellanen korjaus setti ostettuna. Helppoa! :D
Vedä ne piuhat ( keltanen ja punainen ) ristiin ni se radioki pelittää oikein. :wink:

Jees, tehty on :wink: Ja nyt päivämääräki näkyy näytös sekä antennipiuha korjattu. Nyt on sellain kumma vika ilmestyny et toi radio toimii ku auto on paikallaa (ei siis liiku) et kanavat kuuluu ok jne, mut sit ku lähtee ajamaa nii ainoostaa voice ja nova kuuluu ? :lol: Voisko olla soittimes vikaa vai sit siinä antennipiuhassa ? :D Ei sinällää häiritse mut ISKELMÄ EI KUULU ! :cry:
Vectra C 1.8 -08
Nortter
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Itellä kuuluu kans nova ja kaikki suomiruotti kanavat loistavasti, mutta muut ei.. Luulen että mun tapauksessa ainakin on antennissa vikaa.
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Terracid
'Senator'
'Senator'

Nortter kirjoitti:Itellä kuuluu kans nova ja kaikki suomiruotti kanavat loistavasti, mutta muut ei.. Luulen että mun tapauksessa ainakin on antennissa vikaa.
Joo, sama voi olla mullaki.. Pitää nyt kattoo jos vaihtais koko antennipiuhan tai sit ostais sellasen elektronisen antennin.. Kellää kokemuksii ? :o
Vectra C 1.8 -08
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja vankka »

Mulla on sellanen mielikuva et g astrassa on antenni vahvistin ja et se ottas virran siitä sini/valk johdosta.
Jos se on poikastu niin voi olla heikko kuuluvuus. Keskuslukkoki tais olla vielä jollain tapaa yhdisettynä tähän mut en ole varma.
Näillä mennään!.. EI mulle muutakaan annettu
VW Passat 3C 1.9TDI sedan
Terracid
'Senator'
'Senator'

vankka kirjoitti:Mulla on sellanen mielikuva et g astrassa on antenni vahvistin ja et se ottas virran siitä sini/valk johdosta.
Jos se on poikastu niin voi olla heikko kuuluvuus. Keskuslukkoki tais olla vielä jollain tapaa yhdisettynä tähän mut en ole varma.
No mulla on se sinivalkone piuha katkastu että näkyy se päivämäärä siin näytös samal ku kuuntelee musiikkii/radioo soittimest. Mut siis paikallaa olles nrj ja iskelmä toimii iha loistavast mut sit ku lähtee tien päälle nii nää kanavat vaa suhisee ja rätisee.. Että mistä ettii vikaa ? :o
Vectra C 1.8 -08
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Terracid kirjoitti:
vankka kirjoitti:Mulla on sellanen mielikuva et g astrassa on antenni vahvistin ja et se ottas virran siitä sini/valk johdosta.
No mulla on se sinivalkone piuha katkastu että näkyy se päivämäärä siin näytös samal ku kuuntelee musiikkii/radioo soittimest. Mut siis paikallaa olles nrj ja iskelmä toimii iha loistavast mut sit ku lähtee tien päälle nii nää kanavat vaa suhisee ja rätisee.. Että mistä ettii vikaa ? :o
Jos sille signaalivahvistimelle menevän piuhan laittas siihen herätteeseen. Jos siellä nyt on se vahvistin anyone? O

saako kukaan sanoo voika sit ite antennia vaihtaa? Se on mulla saanu kipeetä enkä jaksais alkaa purkaa koko autoa ja vetää piuhaa. Ois kiva välissä kuunnella radiotaki :D
Terracid
'Senator'
'Senator'

vankka kirjoitti:
Terracid kirjoitti:
Jos sille signaalivahvistimelle menevän piuhan laittas siihen herätteeseen. Jos siellä nyt on se vahvistin anyone? O

saako kukaan sanoo voika sit ite antennia vaihtaa? Se on mulla saanu kipeetä enkä jaksais alkaa purkaa koko autoa ja vetää piuhaa. Ois kiva välissä kuunnella radiotaki :D
Mä en osaa sanoo. Mulla on toho vaihettu JVC KD-G631 soitin..
Vectra C 1.8 -08
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Nyt sit tuli irrotettua tuo antenni. Piuhaa ei tarvi repii kokonaan irti vaan seillä on ruuvattava-liitos. Antennivahvistimelle tulee puna/valkonen piuha. Nousee vasemmasta takapalkista ylös (5ov HB mulla) Piuhan toinen pää löytyy varmaan näytön takaa?
Vastaa Viestiin