Astra F -97 Caravan 1.8 Automaatti tyhjäkäynti heittelee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Finntroll
'Agila'

Astra F -97 Caravan 1.8 Automaatti tyhjäkäynti heittelee

Viesti Kirjoittaja Finntroll »

Eli tyhjäkäynti heittelee n. 1000-2000 P-Asennossa. Sen verran olen lukenut, että voi olla joutokäynninsäädin paskainen ja sen jälkeinen letku vuotoisa. Onko näin? Saako se säätimen jälkeinen letku olla yhtään märkä? Mikä kyseisen letkun nimi on, että osaan sitä kysyä ja etsiä? Miten sen säätimien saa putsattua? Missä sijaitsee ruiskun anturi joka tunnistaa moottorin lämpöä? Tosin jos vika olisi anturissa, niin eikö ryyppy olisi ns. aina päällä ja vaikea saada lämpöisenä käyntiin? Muistaakseni pikkuserkulla oli noin...

Auttakaa onnetonta Opelin omistajaa! :oops:
nmirkku
'Agila'

Re: Astra F -97 Caravan 1.8 Automaatti tyhjäkäynti heittelee

Viesti Kirjoittaja nmirkku »

Minulla -97 Astra 1,6 manuaali ja sama ongelma tosin pari kertaa on syttynyt oranssi valo joka ilmoittanee et vikaa on..
Soitin paikalliselle ad-korjaamolle tänään mutta seuraava vapaa korjausaika 28.7 :evil: pakko alkaa selvitteleen itse. Sanoi siellä et vika vois olla tyhjäkäynti moottorissa vai säädinkö oikea nimi. Motonetistä niitä näyttäis löytyvän. Sitä emme vielä tiedä missä tuo moinen vekotin mahtaa sijaita. Kohta siis Motonettiin.
Finntroll
'Agila'

nmirkku kirjoitti:Minulla -97 Astra 1,6 manuaali ja sama ongelma tosin pari kertaa on syttynyt oranssi valo joka ilmoittanee et vikaa on..
Soitin paikalliselle ad-korjaamolle tänään mutta seuraava vapaa korjausaika 28.7 :evil: pakko alkaa selvitteleen itse. Sanoi siellä et vika vois olla tyhjäkäynti moottorissa vai säädinkö oikea nimi. Motonetistä niitä näyttäis löytyvän. Sitä emme vielä tiedä missä tuo moinen vekotin mahtaa sijaita. Kohta siis Motonettiin.
Mulla auttoi tyhjäkäynnin säätimen puhdistus. Kuulemma tyyppivika. Tuli pihalla sanomaan joku samasta ongelmasta kun sillä oli samanlainen ooppeli myös joskus. Nyt oli Evo6 Lancer :D

Eli ei kannata maksaa 96e osasta jonka saa toimimaan todennäköisesti putsaamalla.
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja maaza84 »

voihan nuihin kierosten heittelyyb olla myös ilmavuoto syynä kannattaa alipaineletkut tarkistaa ainaki mulla oli syynä tos x16xel koneessa kun se norsukäyräletku oli paskana joka on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä niin veti ilmoja siit ja sytytti vikavaloa jne mut kun vaihto sen niin alkoi pelittää
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
J0NE
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja J0NE »

Mulla -94 astran 8-venttikoneessa on kierrokset jääny korkeelle tai seilaamaan 1000 - 1500 ja 4,5 vuoden aikana on tuo säädin 3 kertaa putsattu. 8-venttisessä yksipisteruutassa tyhjäkäyntimoottorin perässä on vain pieni kara ja kartio, mikä säätelee lisäilman määrää. tuosta 1.8 säätimestä en tiedä.

Tänään ilmeni tuoreemmassa pelissä (2.0 16v omppu) ajon jälkeen tyhjäkäynnin seilausta 1000 - 1500, mut ei sytyttänyt mitään valoja. Voipi tietysti olla, että vika oli päällä liian vähän aikaa, ennenkuin sammutin koneen...
Tyhjäkäyntimoottori / säädin näyttäisi olevan siinä norsun kärsän alla, eli huomenna sitä putsaamaan.

Imuvuodon letkuista kyllä tarkkakorvainen kuule koneen käydessä nuppi konehuoneessa. Vähän heiluttelee letkuja ja kuulostelee, josko suhinat muuttuu jonkun letkun kohdalla.
Finntroll
'Agila'

J0NE kirjoitti:Mulla -94 astran 8-venttikoneessa on kierrokset jääny korkeelle tai seilaamaan 1000 - 1500 ja 4,5 vuoden aikana on tuo säädin 3 kertaa putsattu. 8-venttisessä yksipisteruutassa tyhjäkäyntimoottorin perässä on vain pieni kara ja kartio, mikä säätelee lisäilman määrää. tuosta 1.8 säätimestä en tiedä.

Tänään ilmeni tuoreemmassa pelissä (2.0 16v omppu) ajon jälkeen tyhjäkäynnin seilausta 1000 - 1500, mut ei sytyttänyt mitään valoja. Voipi tietysti olla, että vika oli päällä liian vähän aikaa, ennenkuin sammutin koneen...
Tyhjäkäyntimoottori / säädin näyttäisi olevan siinä norsun kärsän alla, eli huomenna sitä putsaamaan.

Imuvuodon letkuista kyllä tarkkakorvainen kuule koneen käydessä nuppi konehuoneessa. Vähän heiluttelee letkuja ja kuulostelee, josko suhinat muuttuu jonkun letkun kohdalla.
Ei mulla ainakaan mitään vikavaloja palanut missään vaikka itsellä tyhjäkäynti heitteli.
Vastaa Viestiin