Käytetyt Opel Tigrat 1995-1999

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
glassb
'Agila'

Käytetyt Opel Tigrat 1995-1999

Viesti Kirjoittaja glassb »

Moro,

Olen jostain syystä mieltynyt Opel Tigrojen ulkonäköön ja olenkin harkinnut 1990-luvun loppupuolen Opel Tigran ostamista, mutta hieman epäilyttää käytetyn auton hankkiminen. Tällä hetkellä vahvimpana ehdokkaana on eräs 1997 vuoden malli (1,4i 16V) jolla ei ole ajettu kuin reilut 120 TKM, mutta kuinka paljon remppaa näihin on yleensä odotettavissa, jos sitä nyt edes voi yleistää ollenkaan? Olen täysin untuvikko autoihin liittyen, joten en osaa oikeen arvioida auton "hyvyyttä" muuten kuin myyntimiesten yli-positiivisten juttujen pohjalta. Onnistuuko näiden 10+ vuotta vanhojen Tigrojen huoltaminen helposti huoltoliikkeissä, varaosia löytyy jne? Entä onko tämän kyseisen mallin huoltaminen/korjaaminen huoltoliikkeissä keskimääräistä kalliimpaa? Entä millaisia tyyppivikoja Tigroissa on ja mihin asioihin minun tulisi erityisesti kiinnittää huomiota ostopäätöstä tehdessäni: tarkastaa auton tiedoista tiettyjä asioita tai koeajossa testata jotain?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Käytetyt Opel Tigrat 1995-1999

Viesti Kirjoittaja ipa »

korroosio näkyy iskevän takakaariin ja takapyörän koteloihin paikkoihin jonne irtokivet osuu. joten ne kannattaa kurkkia huolella.
tekniikka on varmatoimista eikä sen vikaherkempää kun muissakaan opeleissa.
joissain varaosissa on havaittu "tigra lisä" vaikka lähes kaikki tekniikan osista on samaa kun vastaavalla koneella olevissa b-corsissa.
osia siis löytyy melko helposti. huoto on jokseenkin saman hintaista tosin tunteja saattaa kertyä koska tilaa konehuoneessa ei juuri ole ja aina saa purkaa "ylimääräistä" että saa osan pois tai paikoilleen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Vastaa Viestiin