Opel Astra -07 120tkm ajettu farkku vuotaa öljyä
Opel Astra -07 120tkm ajettu farkku vuotaa öljyä
Eli tollanen farmari mallinen Opeli tuli ostettua lauantaina liikkeestä, ajoin auton kotiin huomasin autotallin lattialla öljyläiskiä vielä aika nopeasti tulleet, katoin auton alle koko pohjapanssari ihan kostean näköinen ja öljytippoja siellä sun täällä.
Laitoin heti eilen illalla myyjälle sähköpostia, ottaa varmaan maanantaina yhteyttä, mielestäni pitäisi mennä täydellisesti liikkeen piikkiin? Mitä mieltä muut olette ja osaisitteko kertoa näinkin tumpelolle mistä vuoto voisi mahdollisesti johtua, onks nois ollu jotai tyyppivikoi tai jotai? ensimmäinen Opel tuli hankittua eikä taival alkanut parhaimmalla mahdollisella tavalla..
kiitos
Laitoin heti eilen illalla myyjälle sähköpostia, ottaa varmaan maanantaina yhteyttä, mielestäni pitäisi mennä täydellisesti liikkeen piikkiin? Mitä mieltä muut olette ja osaisitteko kertoa näinkin tumpelolle mistä vuoto voisi mahdollisesti johtua, onks nois ollu jotai tyyppivikoi tai jotai? ensimmäinen Opel tuli hankittua eikä taival alkanut parhaimmalla mahdollisella tavalla..
kiitos
Re: Opel Astra -07 120tkm ajettu farkku vuotaa öljyä
Eihän se nyt mitään ilmastoinnin kondessivettä ole. Ei kait tossa muuta voi ku selvitellä, että mitä nestettä se on, jäähdytysnestettä, vaihteistoöljyä, moottoriöljyä, jarrunestettä, ohjaustehostimesta vai mitä, myyjäliike sen saa kertoa, selvittää ja vastaa, ellet itte saa selville...
Alkuun mietin kans et ilmastointilaitteen kondensiovettä ja ottanu jotai paskaa mukaansa, mutta lisää tutkailtuani mm. ajettuani ilman ilmastointia ja parkkeerattuani mustia läiskiä oli vieläkin.. ja kyl se on "öljymäistä,käsillä" ku kokeilin...
Mitäs öljytikku ja muut säiliöt näyttää ?
No kävin ostaa just öljyä ja laitoin öljyä lisää kun ei ollut paljon sitä, niin nyt pitää seuraa mitä se tikku sit näyttää, tulis vaan jo se huominen niin sais selviteltyy automyyjän kanssa asiaa, vaikutti kyl mukavalta myyjältä joten uskon ettei tule ongelmia korjauksen suhteen.. 
Myyjä soitti ja sanoi että vie auto diagnoitavaksi ja sen jälkeen soitto heille ja auto kuntoon, eli hyvin kävi, vielä mieleeni kävi että tietääkö joku milloin tuossa siis Opel Astra 1.9CDTI 2007vm on jakopään vaihto? myyjä sanoi 150tkm/10vuotta, pitääkä paikkansa?
Jakohihnan vaihtovälit löytyvät auton huoltokirjasta. Dieselistä en tiedä, 1.6 bensa on ainakin tuo 10v/150tkm. Auto ei ole nyt pihassa että pääsisin tarkistamaan sen dieselin hinhan vaihtovälin huoltokirjasta.
eka diagnoosi kertonu juuri mitää ku konehuone työnnetty täyteen silikoonia jne, ja oli pikahuolto aika--> uus aika perjantaille ja siel isompi diagnoosi ja ku selvillä soitto myyjälle ja katotaa maksaako sittenkää.. kivakiva.
hain auton lauantaina kun soittivat että voi tulla hakemaan, kysyin mitä siel nyt sit oli, sanoivat et auton konehuone putsattu käytetty kateltu ja ei vuotoja kuulema ole/vuoda mistään. Miettivät että auton konehuone siistitty silikoonilla niin pahasti että sitä valuu pohjapanssarin läpi ja ottaa paskaa mukaan jne jne jne. pitääpä nyt tarkkailla aika oudolta tuntuu, niin sanoivat vielä että mahdollisesti jos öljynvaihon yhteydessä on täytetty yli tai jtn.
En ite kyl ny huomannu et olis valuttanu mut mut, tos tunti sit lähin liikenteesee uudestaa ku olin käyny pikku lenkin peruutin auton pois, menin kattoo niin siin maas kyl oli ehkä vähän, sormen kokonen läikkä mut seki ku katoin sormel oli öljymäistä, mut ei ehkä pelkästään öljyä.
Pitää seurata, ihmetyttää vaan ku ne sano et on pessy/putsannu kaiken, myös pohjapanssarin niin kyl se mun mielest aika törkyselt näyttää.. No seurataan.
En ite kyl ny huomannu et olis valuttanu mut mut, tos tunti sit lähin liikenteesee uudestaa ku olin käyny pikku lenkin peruutin auton pois, menin kattoo niin siin maas kyl oli ehkä vähän, sormen kokonen läikkä mut seki ku katoin sormel oli öljymäistä, mut ei ehkä pelkästään öljyä.
Pitää seurata, ihmetyttää vaan ku ne sano et on pessy/putsannu kaiken, myös pohjapanssarin niin kyl se mun mielest aika törkyselt näyttää.. No seurataan.
ELi auto huoltoon ma aamulla 7.30 TAAS. Valutti taas sen kolme neljä läikkää autotallin lattialle ja pistin viestii korjaamopäällikölle jossa auto oli huollossa, siis eri paikka kun mistä ostin, niin sano et tuo ma aamuna ku avaavat. Ihme touhua, ite kyl luultavasti huomasin mistä öljy tulee mutta en tiedä yhtää mikä paikka kyseessä, muutakuin että ku ottaa moottorinsuojamuovin pois sit on öljykorkki siin takana neljä jotai juttua mihin menee sähköä, siel oli eilen illalla ihan pieni läikkä öljyä, hankala paikka nähä, tänään kävin sit yli 100km lenkin ja tulin kotiin ja katoin sinne ku huomasin läikät lattialla niin öljyä oli todella paljon enemmän siellä ja valunu jokaiseen neljään "kuoppaan" öljyä.
huhhuh ku rupee puhalluttaa tää..
huhhuh ku rupee puhalluttaa tää..
Eipä siinä mitään. Anna kavereiden etsiä vika ja toki tällaisen pitäisi mennä 100% myyjäliikkeen piikkiin. Jos korjaus ottaa pidempään niin kysele sijausauton perään myyjältä. Itse ainakin sain viime kesänä sijaisauton, kun ostin vectran ja sen muutama vikakohta korjattiin myyjän piikkiin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
ÖÖ soitti korjaamolta nyt vika sitten löytynyt mun pienellä avustuksella, öö soittivat ja sanoivat että varaosat tulee huomenna ja korjataan huomen ja iltapäivällä noudan auton! Kuulema sen jälkeen soitto autoliikkeseen ja neuvottelemaan maksusta niiden kanssa, en kyl joo oo maksamas ite mitään.
Mitäköhän se sanokaa et siel oli menny voiks olla jotku tälläset, eli nokkakopan tiiviste/stefa? tai jtn + joku muu tiiviste (ei muista
)vuotais eli ne menis vaihtoon.
Mitäköhän se sanokaa et siel oli menny voiks olla jotku tälläset, eli nokkakopan tiiviste/stefa? tai jtn + joku muu tiiviste (ei muista
-
Keijo Kettu
- 'Admiral'

Jos tuosta aikaisemmasta postauksestasi oikein ymmärsin, niin sytytystulppien reikiin on valunut öljyä. Eipä sitä sinne juuri muualta pääse kuin joko nokka-akselikotelon tai venttiilikotelon tiiviisteestä. Molemmat taitavat olla Opeleissa tyypillisiä vuotopaikkoja. Tässä tapauksessa varmastikin nokka-akselikotelon tiiviste.MircoB kirjoitti: Mitäköhän se sanokaa et siel oli menny voiks olla jotku tälläset, eli nokkakopan tiiviste/stefa? tai jtn + joku muu tiiviste (ei muista)vuotais eli ne menis vaihtoon.
Jos se paikka on moottorinsuojamuovien alla kuten kirjoitit, niin mielestäni voi hyvällä syyllä olettaa, että kyseessä on vika, jota tavanomaisella käytetyn auton tarkastuksella ei havaitsisi. Siinä mielessä tuon pitäisi mennä kiukuttelematta myyjäliikkeen piikkiin. Asia voisi olla vähän toinen, jos se vuoto olisi heti näkyvillä kun konepellin avaa. Vaan pääasia, että tulee kuntoon. Muuta vahinkoa tuosta ei synny, jos vain moottorissa on tarpeeksi öljyä. Eikä sitä tuon tiivisteen vierestä nyt niin älyttömiä määriä pääse vuotamaan, että öljy loppuisi. Pienikin vuoto tahraa moottoritilaa näyttävästi.
Kiitos erittäin asiallisesta kommentista, kyseessä taisi olla juuri nämä kaksi mitkä mainitsit ja vielä sanoit saman kun korjaaja että muuta vahinkoa ei ole tapahtunut jne jne, sehän on pääasia ja nimenomaa et saa korjattua
Kiitos! Joo ei tollast oikee kyl voi huomata vaik konepeltiäkin availtiin ostos ja katseltiin, mutta korjaaja sanoi että tuu hakee huomen iltapäiväl, eli tänään ja auto on sit kunnossa et maksu asiat hän hoitaa sit myyjän kanssa, joten haen auton ja kun auto mulla en ala makselee enää minnekää päin!
pääasia että vihdoin löytyi viat ja saadaan auto ajoon! Muuten touhu ottais varmaan enemmän päähän että korjaamolle joka toinen päivä mutta onneks osunu kesälomat tähän niin ei oo ollu kahdelle autolle tarvetta ja ollaan pärjätty nyt yhdellä autollamme
paitsi ens viikol takas töihin et kuhan auto kunnos varmasti nyt sit tänään!
Kiitos!
pääasia että vihdoin löytyi viat ja saadaan auto ajoon! Muuten touhu ottais varmaan enemmän päähän että korjaamolle joka toinen päivä mutta onneks osunu kesälomat tähän niin ei oo ollu kahdelle autolle tarvetta ja ollaan pärjätty nyt yhdellä autollamme
Kiitos!
nokka akselin stefa + venttiilin kopan stefa tais olla nyt ne, enkä saanut autoa vielä tänäänkään. Lupasivat sen huomiselle, mutta ymmärrän kyllä, korjaamopäällikkö tokas vaan et "oikeestaan meil ei alunperinkää oo ollu tääl vapaat aikoja et otin ton sun auton tänne vaa et hoidetaa sitä siin välissä, et ajattelen sun parastas et saadaan se kuntoon"..
Sit sano vaan et jakopää remontti pitää tehä siin samalla sit et se tehää siin kans,kysyin sit et ootko jutellu myyjän kanssa niin sano et on mut niiden piti viel miettii sitä et tehääks se jakopää vai ei, mut siihenki toi korjaamopäällikkö tokas vaa et ei hätää ne tekee sen siin samal ku se on mahollist et ei puhuta ku parin sadan lisälaskusta.
Sit olin siihe vaa et entä jos ne ei maksa tai jotai sit se oli vaan et älä stressaa jätä sä se mun huoleks mä tappelen niiden kans sit siitä. Ilo kyl asioida tollasen kanssa! saapahan kerralla auton kuntoon sit, jakopää olis kuitenki mun kilometreil jouluks.
Sit sano vaan et jakopää remontti pitää tehä siin samalla sit et se tehää siin kans,kysyin sit et ootko jutellu myyjän kanssa niin sano et on mut niiden piti viel miettii sitä et tehääks se jakopää vai ei, mut siihenki toi korjaamopäällikkö tokas vaa et ei hätää ne tekee sen siin samal ku se on mahollist et ei puhuta ku parin sadan lisälaskusta.
Sit olin siihe vaa et entä jos ne ei maksa tai jotai sit se oli vaan et älä stressaa jätä sä se mun huoleks mä tappelen niiden kans sit siitä. Ilo kyl asioida tollasen kanssa! saapahan kerralla auton kuntoon sit, jakopää olis kuitenki mun kilometreil jouluks.