omega b 2,5 v6 nesteet sekasi?!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tptr87
'Kapitän'
'Kapitän'

omega b 2,5 v6 nesteet sekasi?!

Viesti Kirjoittaja Tptr87 »

joo eli mulla on -94 2,5 v6 b omega ja ongelmana on se että paisunta säiliössä on ruskeeta tahnaa veden seassa.kuitenkin ku öljytikun nostaa niin öljyt on koneessa ihan puhtaat.voisiko se olla kansipahvi vaikka vesi ei mene öljyjen sekaan ja tehot tallella ja auto käy ihan nätisti.lämmöt nousee max.97 asteesee ja laskee heti ku flekti lähtee pääl et lämmötkään ei nouse keittämis pisteesee asti.en tarkalleen tiedä kuinka kauan ongelma on ollut mutta eilen vaan katoin konehuoneeseen ja huomasin ongelman.myös aika kova paine paisarissa.ja auto kun käy tyhjäkäyntiä hetken paisarin korkki auki ni sylkee nesteitä pihalle.auttakaas hiukan mua.ei oikein haluis noita kansia irrottaa.autolla ajettu 234tkm.KIITOS VINKEISTÄ!!! -(z)-
Master_Blaster
'Admiral'
'Admiral'

Re: omega b 2,5 v6 nesteet sekasi?!

Viesti Kirjoittaja Master_Blaster »

Tptr87 kirjoitti:joo eli mulla on -94 2,5 v6 b omega ja ongelmana on se että paisunta säiliössä on ruskeeta tahnaa veden seassa.kuitenkin ku öljytikun nostaa niin öljyt on koneessa ihan puhtaat.voisiko se olla kansipahvi vaikka vesi ei mene öljyjen sekaan ja tehot tallella ja auto käy ihan nätisti.lämmöt nousee max.97 asteesee ja laskee heti ku flekti lähtee pääl et lämmötkään ei nouse keittämis pisteesee asti.en tarkalleen tiedä kuinka kauan ongelma on ollut mutta eilen vaan katoin konehuoneeseen ja huomasin ongelman.myös aika kova paine paisarissa.ja auto kun käy tyhjäkäyntiä hetken paisarin korkki auki ni sylkee nesteitä pihalle.auttakaas hiukan mua.ei oikein haluis noita kansia irrottaa.autolla ajettu 234tkm.KIITOS VINKEISTÄ!!! -(z)-

Eiköhän se ole öljynlauhdutin rikki,vai mikä se nyt oli lämmönvaihdin,siellä imusarjan alla nesteessä.
Haulla löytyy mukavasti asiaa kyseisestä komponentista.
Ihan normaalia tuo nesteiden pihalle sylkäisy,kun lämmöt alkaa lähennellä mittarin mukaan 100astetta,jos korkki ei ole paikoillaan.
dore69
'Admiral'
'Admiral'

Re: omega b 2,5 v6 nesteet sekasi?!

Viesti Kirjoittaja dore69 »

vaihda ekkana se öljynjäähdytin. Mulla oli sama vika ja kun paineistin se öljynjäähdyttimen niin se ei vuotanu ees 8 baarilla. Vaihdoin kannentiivisteet ja oikaisin kannet. Meni parikuukautta ja oli taas öljyä paisarissa. Nyt vaihdoin sen kennon ja ei ainakaan vielä oo öljyä paisarissa, en oo vielä ajanu kovinkaan paljoa sen vaihdon jälkeen....katotaan tuliko kuntoon. Painetta tulee tosiaan paisariin ja jos korkki ei oo kiinni niin uloshan se neste tulee ja se on aivan normaalia.
Vastaa Viestiin