Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt.
410
Legendaarinen Zafira.Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.

Juho M-P kirjoitti:Tänään pyörähti tuo lukema tauluun. Ite oon päästelly nyt 20tkm puolen vuoden aikana.
Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt.Ei voi käsittää.
Ei ole vielä vaihtoon mennyt tuo auto, samalla omistajalla uudesta asti (1999), ja on vieläkin. Ei tosin enää taksikäytössä, taisi ostaa C-Vectran tilalle?Juho M-P kirjoitti:Legendaarinen Zafira.Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleenTeuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Tämän kannustamana vaihdoin pumpun tiivisteen uudelleen.jryti kirjoitti:Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleenTeuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.