B2 Vectra 1.8i 16V Nykii, tehot häviää, vikavalo?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Vekkuli98
'Kapitän'
'Kapitän'

B2 Vectra 1.8i 16V Nykii, tehot häviää, vikavalo?

Viesti Kirjoittaja Vekkuli98 »

00 vuoden vectra farkussa ilmennyt moinen ongelma että kun kone lämpiää noin 10km-20km jälkeen (Yleensä moottoritie) niin tasasella kaasulla ajaessa tuntee ihan pientä nykimistä, ei mitenkään tasaista vaan aina sillon tällön. siitä noin 5-10 minuutin jälkee alkaa moottorinvikavalo vilkkumaan, saattaa palaa 2min ja sammuu taas ja taas syttyy! tätä tekee yleensä niin kauan kuin auton sammuttaa, mutta kosmista tässä on se että kuin nykiminen ja valo syttyvät niin tuntuu kuin 30% -40% tehoista hukkuu johonkin :o
Olen kyllä törmännyt tähän ooppelin (ainakin omegan) "vikatilaan" että auto ei tyyliin kulje 50km kovempaa ja on TODELLA lussu, ei ongelma ei ole tämä!
Tosiaan tolla vikavalon palamisella ja ei palamisella ei ole mitää vaikutusta sillä hetkellä tähän tehottomuuteen ja nykimiseen, eli se palaa ihan randomisti aina sillon kun auto on "lussahtanut"

Toivottavasti käsititte jotain tästä stoorista

Autolla ajettu 250tkm ja koneen tarkkaa mallia en tiedä mut on ilmeisesti sähkökaasu kun on vakkari??? Täytyy tarkistaa kun katon huomenna pellin alle :oops:
Luin noita vanhoja vastaavia aiheita mutta ei oiken mun mielestä täsmännyt tähän vikaan, EGR? ECU? Puola? tuskin mikään johto vika kun alkaa aina nimenomaan kun autolla on ajettu jonkin aikaa.

Maffi putsattu! Vian alkamisen jälkeen ei vaikutusta.

Kaveri puhu et kansi vuotaa :D mitä vit? "ooppeli ja ekotekki kansi joo o" kateellinen se vaan on kun sen nissani ei hajoo koskaan!!! 8)
Opel Vectra CD B2 1.8i 16V -00 Farmari (Käyttis)
Ford Mondeo 2.0i 16V -98 HB (Projekti)
IziO
'Senator'
'Senator'

Re: B2 Vectra 1.8i 16V Nykii, tehot häviää, vikavalo?

Viesti Kirjoittaja IziO »

Kuten otsikkoon jo itse kirjoitit vikavalo.. Lue/luetuta ne vikakoodit niin olet paljon viisaampi tämän ongelmasi suhteen :)
Mut veikkaisin näin kylmiltään et joku anturi on paskana.
Vekkuli98
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: B2 Vectra 1.8i 16V Nykii, tehot häviää, vikavalo?

Viesti Kirjoittaja Vekkuli98 »

Ainiin siitä pitikin kysyä et, pystyykös tästä mallista lukeen itse vielä vikakoodit? sillain niinkuin 99vm astrasta et liittimistä yks pinni maihin ja laskee noita vikavalon välähdyksiä? Mikäli ei niin täytyy jokupäivä käydä luetuttaan!
Opel Vectra CD B2 1.8i 16V -00 Farmari (Käyttis)
Ford Mondeo 2.0i 16V -98 HB (Projekti)
Vastaa Viestiin