VECTRA C Xenon lampun vaihto?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: VECTRA C Xenon lampun vaihto?

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Jahans, lisätäämpä omia kokemuksia aiheesta kun juuri vaihdoi uudet polttimot entisten tilalle. Meinasi olla hiukka orpo olo kun luki täältä ohjeita että puskuri pitää irrottaa yms.
Näin meni itsellä suurpiirteisesti:
Oikea puoli: Irrota ilmanputsari -> irrota polttimon suojamuovi(torx) -> vaihda polttimo -> kasaa kamat takaisin paikalleen. Aikaa meni arvio 15min
Vasen puoli: Avaa akkukotelon kansi -> nosta pissapojan säiliön täyttöputki pois -> irrota polttimon suojamuovi -> vaihda polttimo -> kasaa. Aikaa meni alle 10min

Ilmeisesti näissä C1-vectroissa on kuitenkin erilaisia alkuperäisiä xenon-umpioita joten en tiedä joutuuko jollain umpiomallilla tekemään enemmänkin töitä mutta itse en oiken jaksa uskoa siihen että polttimon vaihtoa olisi suunniteltu niin helvetilliseksi että umpion joutuu irrottamaan sitä varten. Tai sitten minulla vaan on yksinkertaisempi tapa lähestyä asioita :lol:
Vectra GTS 2.0T
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

himOPELi kirjoitti: Ilmeisesti näissä C1-vectroissa on kuitenkin erilaisia alkuperäisiä xenon-umpioita joten en tiedä joutuuko jollain umpiomallilla tekemään enemmänkin töitä mutta itse en oiken jaksa uskoa siihen että polttimon vaihtoa olisi suunniteltu niin helvetilliseksi että umpion joutuu irrottamaan sitä varten. Tai sitten minulla vaan on yksinkertaisempi tapa lähestyä asioita :lol:
Onko sulla AFL-Xenonit (kääntyvät) vai tavalliset?
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

AFL:ään saa tosiaan polttimon vaihdettua melko helpolla, kunhan saa kikkailtua sen kannen irti umpion takaa.
Alimmainen kiinnitys on vaikea irroittaa, itselläkin meinasi usko loppua kunnes sain sen auki melkeinpä vahingossa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Jartsi kirjoitti:Onko sulla AFL-Xenonit (kääntyvät) vai tavalliset?
AFL-tuikut on keulalla, mutta en usko että umpio pitäisi irrottaa saksalaisesta autosta polttimon vaihtoa varten muutenkaan ennen kuin näen omin silmin.
Vectra GTS 2.0T
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Mulla on tavalliset Xenonit, ainakin ne on helpompi vaihtaa raottamalla puskuria ja irroittamalla umpio. Se pölysuojan alin torx on näissä niin kehvelässä paikassa että sinne ei perustyökalut taivu, lisäksi pitäisi olla gynekologin sormet...
Vastaa Viestiin